• وبلاگ : البرز پژوهي
  • يادداشت : خرافه پردازي در شهرستان هاي ساوجبلاغ و نظرآباد - 3
  • نظرات : -1 خصوصي ، 21 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + فرهنگ 
    سلام،بايد از سايتتون تشكر كنم،دولت ها هيچ فرقي دارند ما در هر دولت افراد بي كفايت زيادي رو ميبينيم،آقاي عسگري لطفا بيشتر در مورد افرادي كه متاسفانه ژست هاي كليدي و مهم را در شهرستان گرفته اند و كفايت ندارند كه تعدادشان كم هم نيست بنويسيد.
    + گروه مطالعاتي ميزان 
    جناب آقاي عسگري، باسلام. به اطلاع جنابعالي مي رساند که اين گروه پژوهشي و علمي دانشجويي در راستاي مبارزه متديک با خرافات و بدعت هاي حوزه مهدويت و انتظار فعاليت مي کند. اگر اطلاعات و يافته هاي بيش از اين درباره جريان عرفانيان داريد به نشاني پست الترونيک ذيل ارسال فرماييد .نتيجه پژوهش ها بزودي در قالب کتاب منتشر خواهد شد. با سپاس فراوان. گروه مطالعاتي ميزان.
    پاسخ

    مدير محترم گروه مطالعاتي ميزان، از طريق پست الکترونيک (رايانامه) يافته هاي جديد به حضورتان ارسال خواهد شد.
    + محمد باقر عامري 
    اگر فيلم و تصاويري از اين جريان منحرف و چهره سران آنرا در کنار مطالب منتشر کنيد، بسيار مستند خواهد شد.
    پاسخ

    جناب عامري، شايد به پيشنهاد جنابعالي عمل کنم. از ابراز نظر شما ممنونم.
    + فاطمي 
    خرافات+ بدعت+ جهل= عقب ماندگي ايران اسلامي.
    پاسخ

    جناب فاطمي، با فرمول شما کاملا موافقم.
    + زهرا اكبري 
    من از مقلدان آيت الله فاضل لنکراني در شهرستان آبيک هستم. واقعا متاسفم که مي بينم که آن جريان مدعي دروغين مهدويت (عرفانيان) از بين نرفته است و امروز از شهرستان ما سر برآورده است.
    پاسخ

    خانم اکبري، مرحوم آيت الله فاضل با هوشمندي تمام، ضربه اي کاري به اين جريان وارد کردند. مقصر متوليان مذهبي و فرهنگي فعلي هستند که با سکوت و اهمال خود اجازه احياي اين جريان منحرف را مي دهند.
    + غلام رضا 
    با خواندن نظر آيت الله فاضل لنكراني يقين پيدا كردم كه مكتب تشيع را خرافات و دروغ تهديد مي كند. اي كاش روحانيت ساوجبلاغي و نظرآبادي هم مقداري از بصيرت و شجاعت آن مرحوم را داشته باشند.
    پاسخ

    غلامرضاي عزيز، بي ترديد شجاعت و بصيرت کالاي کمياب روزگار ما است.
    + باقري 

    برادر عزيزم آقاي عسگري- گمان مي كنم آيت الله فاضل لنكراني تكليف جريان منحرف محمد عرفانيان را براي همه روشن كرده اند و به نظر بنده باقي ماندن آقاي (ه- الف) در پست فرمانداري آبيك مبناي شرعي و قانوني ندارد.

    پاسخ

    باقري عزيز، بنده تخصصي در مباحث فقهي ندارم. اين موضوع را از طريق دفتر آيت الله فاضل پيگيري نماييد.
    + علي صيادي 
    برادر عزيزم كه خود را (سبز علوي) مي نامي، تو مگر علم غيب داري كه اين گونه حرف مي زني؟ لطفا واقعيت را بپذير و به آن اعتراف كن.
    + علي تيموري 
    خواستم بگويم كه چرا با انجام اين اقدامات خرافي و بدعت آلود به سكولارها بهانه مي دهيم كه سو استفاده كنند. مثل نظر همين سكولار جوان. البته روشنگري خوب است اما نبايد به دست دشمنان بهانه داد. به هر حال منتظر مي مانم كه ببينم آخر اين ماجرا چه مي شود.
    + بسيجي سبز علوي 
    من قسم مي خورم كه آقاي دكتر احمدي نژاد عزيز از موضوع خرافات و فرد مورد اشاره بي اطلاع است و گرنه اصلا نمي گذاشت چنين فردي سكاندار پست مهم فرمانداري شود. دوستان عزيز همانند( ميم-الف) و (چه فرقي ميكنه) كمي انصاف به خرج دهند.
    + آبيکي منصف 
    جناب آقاي عسكري/ باتشكر از روشنگري دقيق شما. لطفا توضيحات و دفاعيه آقاي «ه.الف» را نيز در وبلاگ درج كنيد تا زواياي موضوع بهتر روشن شود. در ضمن مواظب خود باشيد چون مبارزه با خرافات و بدعت هزينه دارد.
    + ميم. الف 

    قال الصادق عليه السلام - : قال رسول الله : يا علي لا فقر أشد من الجهل ، لا مال أعود من العقل .
    امام جعفر صادق (ع) : پيامبر خدا فرموده است : اي علي هيچ تهيدستي سخت تر از ناداني و هيچ مالي سودمندتر از عقل نيست .

    جالب اين است كه اقداماتي كه شما اشاره كرديد از مصاديق بدعت در دين مي باشد يعني همان (ادخال ماليس من الدين في الدين)

    اما جالبتر اينكه من مي خواهم بگويم ورود اين افراد در پستهاي كليدي بدعت در سياست است و امر تازه اي در دولت دهم نيست و در دولت نهم و قبل تر نيز مسبوق به سابقه است. اگر چه در اين دو دولت ژر رنگ تر. ورود احمدي نژاد و به تبع آن مشايي و ما ترك آنها چون همين آقا از مصاديق ادخال من ليس من السياسه في السياسه مي باشد.

    و هر دو اين امور يعني بدعت در سياست و ديانت ( آنگونه كه حضرت امام در تاييد ديدگاه شهيد مدرس معتقد بودند ديانت ما عين سياست ما است) بدعت در اين دو، دو روي يك سكه هستند كه وارد عرصه عمومي كشور ما شده اند كه هر دو از مصاديق جهالت و ناداني مردمان روزگار ما است.

    وجود عالمان متهتك و جاهلان متنسك در جامعه امروزه ما ميراثي كهن از استبداد و استعمار است و بيدار كردن اين خفته گان، از خواب گراني كه به آن خو گرفته و در آن شاد و خندانند ساده نيست. گويا تا كنون در طول تاريخ ايران قومي به پا نخواسته است كه هم عاقل باشند و هم ديندار و در هردو به اعتدال.

    افسوس كه سخن ابو العلا معري را درست مي بينم كه

    اثنان اهل العرض عاقل بلا دين و ديّن بلا عقل

    كاش غالب مردم ما عاقل بودند و بي دين كه به آزادگي نزديك تر است. افسوس كه ديندارند و بلا عقل ( اكثرهم لا يعقلون) و اين اموري هم كه مي فرماييد از نتايج قوم دين زده نادان است.

    پاسخ

    جناب ميم. الف، بنده هم با جان كلام جنابعالي موافقم. بي ترديد فرد مورد اشاره از مصاديق ادخال من ليس من السياسه في السياسه است.
    + ساوجبلاغي 
    چرا مسولان مذهبي همانند امام جمعه! و ديگران درباره ترويج خرافات توسط ايشان واكنش نشان ندادند؟ ويا اينكه الان اقدامي نمي كنند؟
    + چه فرقي ميكنه 

    ياد قضيه هاله نور افتادم.خيلي متاسافم هم براي خودم به عنوان يك ايراني كه وطنش دوست داره وهم براي اون هموطني كه همچين فرمانداري شهرستانشو قراره اداره كنه.اما در كل خبر تازه اي نبود از اين جور افرادها زيادن ولي خبر اين يكي درز كرده از فرماندار بگير تا ... . چيزي براي گفتن ندارم فقط

    خدايا خودت كشورمو حفظ كن

    پاسخ

    چيزي براي گفتن ندارم.....سكوت.
    + فلاح زاده 
    بي ترديد اگر از نيروهاي متعهد و متخصص بومي استفاده نشود اينگونه افراد خرافي عهده دار اختيار دو شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ مي شوند.
    پاسخ

    جناب فلاح زاده! راه حل شما يكي از روش هاي مقابله با مفسده هاي اين چنيني است.
       1   2      >