• وبلاگ : البرز پژوهي
  • يادداشت : بررسي احاديث آخر الزماني طالقان
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + طالقاني 
    بله دقيقا شما درست ميفرماييد اين روايات اشاره به طالقان تخارستان (افغانستان فعلي) است اين شهر اکنون وجود ندارد.
    البته خود اين روايات هم از لحاظ اعتبار ضعيف مي باشند چون محد باقر مجلسي تمامي روايات را جمع آوري کرده در بين انها احاديث جعلي هم وجود دارد
    به نام خدا
    سلام
    ممنون از مطلب پر محتوايتان.
    اللهم عجل لوليک الفرج
    يا مهدي
    با سلام، طبق بررسي نگارنده، تالقاني که براي آن، در برخي روايات اسلامي، ارزش و مزيّتي ياد شده است، تالقان خراسان در کشور افغانستان مي باشد، نه تالقاني که در شمال ايران، ميان قزوين و کرج، قرار دارد!
    + محمد 


    با سلام خدمت شما دوست گرامي و عاشق آقا امام زمان عج.

    بنده قبلا در مورد روايات عصر ظهور مطالعاتي داشتم که برايم ثابت نموده منظور از طالقان شهر مشهور تاريخ در شمالشرق بلخ و مرکز ولايت تخارستان تاريخي است که اکنون نيز مرکز استاني به همين نام در افغانستان مي باشد. و اشتباهي که جناب کوراني و ديگر نويسندگان معاصر کرده اند, تحت تإثير نام و آوازه شخصيت آيت الله طالقاني بوده زيرا نام منطقه طالقان در اطراف تهران يا ساوجبلاغ بسيار کوچک است و با هيچ يک از منابع کهن مهدويت و کتب ملاحم والفتن هم خواني ندارد. شايد شما از هل طالقان بوده و حس وطن دوستي داشته باشيد اما سخن از عصر ظهور بايد مطابق با حقيقت باشد. ما انشائ الله پيروان راستي و مهدي باشيم و نه از کساني که خلقي را به اشتباه اندازيم و مهدي عج را بر ايشان قلب نشان دهيم. دوست عزيز کمي تحقيق بفرماييد.

    اخوکم في الدين. محمد

    + مهدي كيا حيرتي 
    با عرض خسته نباشيد خدمت شما دوست محترم.واقعا از شما متشكرم.