• وبلاگ : البرز پژوهي
  • يادداشت : توقيف گرايان به روايت فرهنگستان علوم اسلامي قم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    از قضا من هم اهل طالقان هستم و هم 9 سالي است به تفصيل فرهنگستاني هستم و پژوهشگر آن مرکز.
    اولا اينکه بر روي ترک آبادي هاي طالقان نام روستاي ايستا را گذاشتيد شايد از مصاديق عدم تقوا باشد چون نامگذاري به صفت بد آنها باشد. بعيد نيست که اينطور باشد!
    اما راجع به فرهنگستان فکر مي کنم اين متن شما تا حد زيادي مناسب بود و تا اينجايي که شما پي جويي کرده ايد را خوب فهميده ايد. فاصله زيادي بين دوران گذار فرهنگستاني با دوران اکل ميته جناب نصيري وجود دارد.
    جناب نصيري در نهايت هم به دنبال احياي پاراديم تمدني ادريس نبي است که از نظر او تمدن مدرن غربي تنها تمدني است که از آن عدول کرده است. پس آنها سنت گرا هستند.
    اما آرمان فرهنگستان اصلا در پشت سر آن نيست بلکه کاملا در جلوي روي آن است. به قول استاد ميرباقري آرمان ما نه در سنت گذشته اسلامي است و نه در تجدد غربي، بلکه در عصر ظهور است که «حرکت» به سمت آن تنها ايده مورد نظر ماست
    سلام.البته به رسم عادت روزانه آمدم و به اين وبلاگ سرزدم.مقاله جالبي بايد باشد اما امروز وقت ندارم بخوانم.فقط در جواب کامنتي که دوستي گذاشته بود(باش تا صبح دولتت بدمد) بايد بگويم به نظر من اگر ما خودمان را گول نزنيم و دقيق تر نگاه کنيم آنها دارند کار بهتري مي کنند.ما فقط با عنوان تجديد و بروز بودن داريم خودمان را دور مي زنيم و چون توان آنطور زيستن را نداريم آنرا به سخره مي گيريم.اگر دقت کنيم روزانه وقتمان و اوقات فراقتمان را به هيچ ميگذرانيم.اعتياد مدرنيته گرفته ايم.استيو جابز(مالک شرکت اپل)گفته بود که من ابزار هاي جديد(آي پد و موبايل اپل و...)را براي سرگرمي مردم ساخته ام در عجب که مردم چطور است که آن را جدي گرفته اند!!!

    + مهدي زعيم 
    حسين آقاي عزيز سلام و عيد شما مبارک انشالله در سايه الطاف رحماني حضرتش سلامت و شاد باشيد
    و اما اين داستاني که آقايان نقل مي کنند مرا به ياد مثل " باش تا صبح دولتت بدمد" انداخت که اين اکل ميته همچنان ادامه خواهد داشت