سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 چهل اختراع در فیزیک، شیمی، پزشکی، الکترونیک و مکانیک

مهندس قاسم تک‌ هقان تاکنون بیش از 40 اختراع در زمینه‌های فیزیک، شیمی، پزشکی، الکترونیک و مکانیک در داخل و خارج از کشور به ثبت رسانده و در رشته‌های شیمی و تکنسین اتاق عمل تحصیل کرده است. وی به همراه علیرضا خاکپور مدیر مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که در تحقق این پروژه نقش موثری داشته همکاری داشته است. تک‌‌دهقان پژوهشگر و مخترع در کنار تیم متخصص پزشکی، دامپزشکی، بیوشیمی و داروسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین توانستند بعد از ماه‌ ها تلاش بی ‌وقفه داروهایی از گیاهان دارویی کشورمان تهیه نمایند که خواهد توانست تحولی عظیم در حوزه‌ی پزشکی و درمانی ایران و حتی جهان ایجاد کند. قاسم تک‌دهقان محقق و مسوول اصلی پروژه در رابطه با چگونگی دستیابی به کشف داروهای ضد سرطانی: من از حدود 10 سال پیش بر روی این طرح کار می‌کردم و پیش از این موفق به طراحی ساخت داروهایی شده‌ام تا قادر باشد به درمان بیماری سرطان منجر شود ولی هیچ کدام به روی سلول‌های سرطانی جوابگو نبودند اما از دو سال قبل به دارویی دسترسی پیدا کردیم که خوشبختانه جوابگو اهداف ما شد. بخشی از فعالیت‌های ما در جهاد دانشگاهی انجام شد و زمانی که مهندس خاکپور پیشنهاد ادامه‌ی کار در دانشگاه آزاد قزوین را دادند موفق شدیم در یک محیط علمی و با یک تیم قوی و متخصص به ادامه‌ی کار خود مبادرت ورزیم. این تیم متشکل از پزشکان متعدد در زمینه‌های کشت سلول، ویروس‌شناس، دامپزشک، بیوشیمیست و داروسازی بودند.

مهندس تکدهقان از چند کشور معتبر در این زمینه‌های علمی دعوتنامه داشتند و قصدشان خروج از ایران بود ولی در ایران و این مرکز ادامه فعالیت خود را دادند. ماده‌ی اولیه‌ی این داروها از گیاهان دارویی است و تنها مهندس تک‌دهقان می‌دانند که چه عناوین دارویی براساس چه نوع ترکیبات موثر و خاصی منجر به تحقق برنامه‌ها شده است.در مدتی که منتظر اخذ مجوز از وزارت بهداشت بودند ایشان توانستند داروی آرتروز را نیز کشف کنند و چون به شکل پماد بود توانستند آن را به روی 90 درصد جامعه‌ی آماری آزمایش کرده و جواب بگیرند.این دارو ضد ویروس است بیماری ویروسی از تبخال شروع شده و تا یرقان و ایدز و آنفلوآنزای حیوانی را شامل می‌شود. ما داروی ضد ویروس موثر به آن صورت در دنیا نداریم یکی ـ دو قلم هستند که مکانیزم ضدویروسی ندارند دارویی که ساخته شده به روی سه ویروس شامل تب برفکی و «نیوکاسل» در محیط کشت امتحان شد و چون در محیط کشت جواب مثبت گرفتیم آمدیم ویروس نیوکاسل را به روی جوجه‌های یک روزه امتحان کردیم و ضمن انجام مراحل مربوطه دیدیم که اثرات ویروس‌کشی دارو به گفته‌ی شاهدان قطعی شد بنا به این دلایل احتمال می‌دهیم به روی ویروس HIV مثبت عمل کند.

داروهای گیاهی هیچ عارضه‌ای ندارند و مهمترین امتیاز داروهای سرطانی ما این است که عوارض ندارند در حال حاضر داروهای سرطانی که در بازار موجود است به سلول‌های سالم انسان نیز ضربه می‌زند و عوارض مختلفی به وجود می‌آورد این دارو هیچ تاثیری بر سلول‌های سالم ندارد و وقتی ما آن را بر روی موش و جوجه آزمایش می‌کردیم عوارضی مشاهده ننمودیم.شیمی درمانی شامل استفاده‌ از داروهای موجود در بازار نیز می‌شود و حتی کاری می‌کنند که به سلول‌های در حال تقسیم آسیب وارد شود البته بعد از چند بار استفاده تاثیر خود را بر سلول‌های سرطانی از دست می‌دهند. این سلول‌ها بسیار هوشمند هستند و حتی قادر به تولید رگ در بدن هستند و می‌توان گفت از ارزش داروهای سرطانی موجود در بازار حتی داروهای مربوط به شیمی درمانی کاسته می‌شود ولی این دارو به این شکل نیست مانند یک سلول آهنربایی عمل می‌کند وقتی سلول سرطانی جذب آن شد واکنش شیمیایی رخ می‌دهد و سلول پاره می‌شود و به سلول سالم هیچ آسیبی وارد نمی‌شود. از دیگر افتخارات این دانشمند و مخترع ایرانی ساخت دستگاهی جهت کاتالیزور گوگرد از نفت می باشد که که کشور آمریکا ان را به ثبت رسانده که تحولی عظیم در صنایع نفت و گاز محسوب می گردد.


نوشته شده در  یکشنبه 94/9/15ساعت  6:0 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]