سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

یک روز در چنین لحظه‌ای خواهم مرد...

دکتر افشین یداللهی (زاده 21 دی 1347 در اصفهان - درگذشته 25 اسفند 1395 در ساوجبلاغ) ترانه ‌سرا و پزشک متخصص اعصاب و روان بود. او بر اثر تصادف و در حالی که از هشتگرد به تهران باز می‌گشت از دنیا رفت. شاعر و ترانه‌سرای کشورمان دو روز پیش از مرگ با اشاره به مرگ مرحوم علی معلم در اینستاگرامش نوشته بود: «هر سال/ یک بار/ از لحظه‌ی مرگم/ بی‌تفاوت گذشته‌ام/ بی آنکه/ بفهمم یک روز/ در چنین لحظه‌ای/ خواهم مرد ...»

رضا گودرزی رییس پلیس راه استان البرز در این باره گفت: «پس از وقوع تصادف فوق که حدود ساعت چهار بامداد چهارشنبه 25 اسفند رخ داد، ماموران پلیس اقدام به بررسی علت حادثه کردند.» وی افزود: «با بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید که خودروی سورنتو در محدوده شهرستان ساوجبلاغ، از فرعی وارد آزادراه کرج - قزوین شده و به صورت ناگهانی در لاین وسط اتوبان توقف می‌کند.» این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: «هنوز علت توقف ناگهانی معلوم نیست، اما این خودرو دارای سه سرنشین که دو نفر و یک نفر زن بوده و یکی از سرنشینان مرد که متاسفانه مرحوم افشین یداللهی شاعر جوان کشورمان است، در دم جان می‌سپارد.» گودرزی گفت: «برای یافتن علت این توقف نیاز است که با دیگر سرنشینان گفت‌وگویی انجام شود که این اقدام به فرصت مناسب و پس از بهبود آنها موکول شده است.» وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: «البته این توقف به معنی بی‌‌تقصیر بودن راننده تریلر نیست و بر اساس نظر کارشناسان پلیس راه، راننده سورنتو 50 درصد و راننده تریلر نیز 50 درصد در این حادثه مقصر بودند.»

آرش یداللهی برادر مرحوم افشین یداللهی گفت: «این اتفاق تنها یک تصادف بوده و هیچ موضوع دیگری مطرح نیست. از همه دوستداران دکتر یداللهی خواهش می‌کنم به مطالبی که در فضای مجازی مطرح می‌شود به هیچ وجه توجهی نکنند.» آرش یداللهی ضمن تشریح حادثه تصادف این هنرمند گفت: «ساعت 5 برای نماز آماده بودم که تلفن زنگ خورد و متوجه شدم که برادرم تصادف کرده است. حوالی ساعت 3 صبح افشین به همراه همسر و برادر همسرش در حال بازگشت از هشتگرد به تهران بودند که مشخص نیست می‌خواستند راننده را تعویض کنند و یا به هر دلیلی در کنار اتوبان ایست داشتند که تریلی حامل شکلات که از تبریز به مقصد مشهد در حرکت بود از پشت به شدت با ماشین آنها برخورد می‌کند.» وی افزود: «شدت تصادف به حدی بوده که برادرم در جا ضربه مغزی می‌‌شود و همسر و برادر همسرشان به بیمارستان یاس منتقل می‌شوند. با اینکه از صبح تا به حال جراحی‌های روی آنها صورت گرفته اما متأسفانه تا این لحظه در کما هستند.» یداللهی ادامه داد: «از طرفی راننده تریلی نیز به همراه همسر و خواهر همسرش برای زیارت به مشهد می‌رفتند که در حین تصادف به بیرون از ماشین پرتاب می‌شوند که هنوز وضعیت جسمانی آنان نیز مشخص نیست. این اتفاق تنها یک تصادف بوده و هیچ موضوع دیگری مطرح نیست. من از همه دوستداران دکتر یداللهی، هنردوستان و شعر دوستان خواهش می‌کنم که به مطالبی که در فضای مجازی مطرح می‌شود به هیچ وجه توجهی نکنند چرا که همه این موارد از پایه غلط است و این اتفاق تنها یک تصادف مشخص بوده است.»

وی بیان کرد: «موبایل‌های افشین و همسرش که هر دو له شده بودند نیز در ماشین پیدا شده و تنها می‌توانم بگویم که افشین به دیدار جدش حسین بن علی رفته است و از مردم انتظار دارم که اگر احترامی برای دکتر یداللهی قائل هستند شرایطی ایجاد کنند تا مراسم تشییع در شأن ایشان برگزار شود.» یداللهی در پایان گفت: «بار دیگر تأکید می‌کنم که افشین با هیچ‌کس مشکلی نداشت و هیچ قتل یا موضوع دیگری در کار نبوده است. از مردم هم می‌خواهم که برای شفای همسر و برادر همسر افشین یداللهی و همچنین خانواده راننده تریلی دعا کنند.»

دکتر افشین یداللهی فعالیت‌های حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را در سال 1376در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. نخستین ترانه‌های وی با آهنگسازی فؤاد حجازی و شادمهر عقیلی و با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا می‌شد. شادروان یداللهی برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی، ترانه‌هایی سرود. سریال‌هایی چون شب آفتابی، مسافری از هند، فقط به خاطر تو، کمکم کن، سریال غریبانه، شب دهم، خط شکن، میوه ممنوعه، مدار صفر درجه، تبریز در مه و معمای شاه. یداللهی چندین سال بود که اداره انجمنی به نام خانه ترانه را برعهده داشت. خانه ترانه در سال 1380با همکاری ترانه‌سرایانی از قبیل عباس سجادی، سعید امیر اصلانی، بابک صحرایی، یغما گلرویی، افشین سیاهپوش، نیلوفر لاری‌پور، محمدرضا حبیبی و افشین یداللهی راه‌اندازی شد. این جلسات به خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات کارگاهی اختصاص می‌یافت. جلسات خانه ترانه سپس به فرهنگسرای قانون و پس از آن به فرهنگسرای شفق و فرهنگسرای ارسباران انتقال یافت.

در طی سال‌های گذشته به‌تدریج ترانه‌سراهای مؤسس خانه ترانه به دلایل مختلفی از آن جدا شدند و افشین یداللهی تنها فرد باقی‌مانده از هیئت مؤسس این انجمن بود که بعد از این اتفاق همچنان اداره خانه ترانه را بر عهده داشت. جلسات خانه ترانه در فرهنگسرای شفق از کم اثرترین جلسات اجرایی بود. مکان اجرایی خانه ترانه در گذر زمان دستخوش تغییراتی بوده است. از ترانه‌سرایان قدیمی در خانه ترانه می‌توان به اسامی: اکبر احمدی، نادر بختیاری، مونا برزویی، ساناز صفایی، علیرضا سلیمانی، روزبه بمانی، سیامک رجاور، فروه مخصوص، بامداد بامداد، کوروش سمیعی، سعید کریمی، صابر قدیمی، میثاق جوهری، وحید عربانی، مهسا سماواتی، المیرا آقازاده، نیما کوکلانی، میثم یوسفی و بسیاری دیگر از اعضای قدیمی انجمن اشاره کرد. از دکتر افشین یداللهی پنج مجموعه شعر به نام‌های «روزشمار یک عشق»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «جنون منطقی»، «حرف‌هایی که باید می‌گفتم و… تو باید می‌شنیدی» و «مشتری میکده‌ای بسته» به جا مانده است.


نوشته شده در  پنج شنبه 95/12/26ساعت  12:18 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<