سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

اشاره: «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» در سال های اخیر با میانگین روزی 1200 بازدیدکننده به رسانه انتقادی فعالان علمی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد تبدیل شده است. از همان آغاز فعالیت این وبلاگ یعنی از 20 آبان 1386 گسترش فرهنگ نقد و آداب گفت و گو از اهداف ضروری آن در نظر گرفته شده است. در یادداشت زیر آقای دکتر مهدی اصل زعیم (دانش آموخته دکتری جامعه شناسی) به نقد گفته های اخیر آقای دکتر محمود بهمنی (نماینده شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی) پرداخته است. این وبلاگ از ابراز نظر خوانندگان گرامی درباره یادداشت زیر استقبال می کند. پیشاپیش بابت وجود یک مورد علامت [...] در متن این یادداشت پوزش می طلبیم.

 

انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 فرصتی شد تا [...] جنابعالی خود را به مردم عرضه و بسیاری از عقلا و سیاست ورزان حوزه انتخابیه، انتخاب جنابعالی را در بین نامزدهای موجود به مصالح عمومی نزدیکتر بدانند؛ فلذا صراحتاً به عرض می رساند که شما بهترین نبودید اما خیرالموجودین بودید و این دو باهم بسیار فاصله دارند. از آنجایی که این موکل تان، هم از جنابعالی در روزهای واپسین رقابت های تبلیغاتی حمایت کرده و هم به شما رای داده است و از آنجایی که هیچ شخص و جایگاهی را در نظام سیاسی فارغ از نقد نمی داند مواردی انتقادی را به عرض می رساند امید است موجب آن شود که اندک تأملی فرمایید.

جناب آقای دکتر بهمنی؛ در مصاحبه اخیر جنابعالی در خصوص ارتباط شما با رضا ضراب دلال اقتصادی دولت احمدی نژاد و وضعیت شورا و شهرداری شهر نظرآباد، هم مطالب واقع بینانه ای بود که بیانش از زبان شما لازم بود و هم مطالبی که شایسته جنابعالی نبود که در ادامه به آنها اشاراتی خواهد شد:

1- فرزند جنابعالی، جناب دکتر امیر بهمنی همچون بسیاری از جوانان دانشگاهی این سرزمین فارغ از اینکه به لحاظ قانونی بتواند بر کرسی شهرداری شهر هشتگرد (نه روستای هشتگرد) بنشیند یا خیر از سرمایه های ذیقیمت این سرزمین است اما متهم کردن شخص مخالف ایشان به اعتقاد به فرق ضاله برای بستن دهان منتقدان نه با شرع سازگار است و نه با اخلاق و عقل و به طریق اولی با قانون که شما خود قانون گزارید.

2- جناب آقای وکیل؛ شما اگر همچون بسیاری از مسئولین دکتر این مملکت درس نخوانده باشید که نه می توانند مقاله بنگارند، نه می توانند یک تحلیل کارشناسانه بدهند و نه با یک زبان خارجی می توانند تکلم نمایند به نیکی می دانید که گرایش «فقه و مبانی حقوق» از گرایش های رشته الهیات می باشد و اگر فردی نه با کارشناسی ارشد این رشته بلکه با درجه دکتری این رشته تحصیلی از نظر شما نتوانست بر کرسی ریاست یک شعبه کوچک بانکی تکیه بزند، آیا شما با فقه و مبانی اسلام مشکل دارید؟ جناب آقای بهمنی عزیز؛ سن و سال شما از سن و سال انگ زنی ها گذشته است. مراعات ریش سفیدتان را بنمایید.

3- جناب آقای دکتر بهمنی؛ شما سال های سال متولی مدیریت اقتصادی بوده اید و قطع و یقین دچار نسیان نیستید. آیا شما در روزهای رقابت های انتخاباتی ملتزم به رعایت مشی اعتدال و همراهی با دولت تدبیر و امید نشدید؟ جناب آقای بهمنی؛ قرار گرفتن نام شما در لیست مدیران ستادی بقایی را شایعه می پنداریم. قرار گرفتن نام شما در لیست مدیران ملّی حامی حجت الاسلام رییسی را شایع می پنداریم. نشستن شما در جمع مدیران ملّی حامی جناب رییسی را پای رودربایستی شما با دوستان سابق تان گذاشتیم اما حمایت آشکار شما از جناب امیر یزدی را چه کنیم؟ علیرغم احترام به انتخاب شورای شهر در چارچوب موازین قانونی و باورهای سیاسی جناب آقای یزدی، آیا حمایت تمام قد شما از فردی که از پر و پا قرص ترین افراد جریان منتقد دولت و عضو جمنا است بر همان میثاق تان با اعتدالیون استوار است یا بر پیمان شما با سران دولت گذشته که این سرزمین را به قهقرا بردند.

4- جناب آقای وکیل؛ ای کاش این حساسیت در رعایت حقوق مردم حوزه انتخابیه را در فرآیند انتخابات شوراهای شهر و روستا هم از خود نشان می دادید تا شایستگان با رویکردهای تنگ نظرانه منصوبان شما حذف نمی شدند و مردم بهترین ها را انتخاب می کردند و وضعیت شوراها به این روزگار دچار نمی شد.

5- جناب آقای دکتر بهمنی؛ جنابعالی رییس کل بانک مرکزی دولت احمدی نژاد بوده اید و در آن منصب هم بنا به فرمایش خودتان خدمات ارزنده ای را ارایه فرمودید تا تصمیم های نابخردانه آن دولت مملکت عزیزمان را به تمامه به سقوط نکشاند و حتی اشاره داشته اید که دول غربی از جنابعالی و شاید تیم اقتصادی دولت وقت برای خروج از بحران پیش آمده راهکار خواستند و شما هم مضایقه نکردید و ایشان را از رکود اقتصادی نجات دادید. این امر جای مباهات دارد دولتی که نتوانست اقتصاد خود را بگرداند با زبدگانی چون شما توانست بر مشکلات اروپاییان در حوزه سیاست گذاری اقتصادی فایق آید. لذا خواهش این برادر کوچک شما این است محورهای پیشنهادی تان را به جامعه اقتصادی کشور عزیزمان ایران عرضه فرمایید تا ایشان نیز ضمن نقد و نظر، از این تجربیات بهره مند شوند.

و سخن پایانی اینکه نقدهای بیان شده نه از سر تقابل با جنابعالی بلکه بیانی ناصحانه است برای شنیدن و اندکی تأمل کردن که اینجانب چند دهه مدیریت جنابعالی و ریش سفیدتان را اعتبار شما می دانم که اگر عده ای بر گرد شما دوره شدند تا حصن حصینی بنا کنند که صداها را به درستی نشنوید و آنچه ضرورت دارد نبینید، این سرمایه رو به اضمحلال خواهد رفت و اما اگر مراقبت فرمایید دو سال باقیمانده از دوره وکالت تان می تواند یاد و خاطره ای ارزشمند برای مردم شریف باشد.

فاعتبروا یا اولی الابصار. موکل شما. مهدی اصل زعیم. 

 

امیر بهمنی فرزند (آقازاده) دکتر محمود بهمنی گزینه شهرداری هشتگرد که با اعتراض فراگیر مردم، رسانه ها و برخی اعضای شورای شهر از تصدی این مسئولیت بازماند

 

مشاهدات یک خبرنگار از روستای فشند ساوجبلاغ زادگاه دکتر بهمنی

 

شرائط ویژه تحصیلات دانشگاهی امیر بهمنی + سند / جوابیه  


نوشته شده در  جمعه 96/9/24ساعت  12:15 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<