سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  شهرستان ساوجبلاغ

1

بررسی تاثیر آموزش حل مسئله بر نگرش به

خلاقیت دانش آموزان دختر منطقه هشتگرد سال 1386

2

بررسی اثرات زیست محیطی راه سیبستان - طالقان در فاز ساختمانی

3

شناسایی مشخصات رفتاری خاک های شور در منطقه طالقان

و تثبیت آن به وسیله آهک مطالعه موردی جاده هشتگرد - طالقان

چکیده سه مقاله پژوهشی فوق در

بررسی اثرات زیست محیطی راه سیبستان - طالقان در فاز ساختمانی

فاطمه فلاحی، حسن گنجی دوست، بیتا آیتی، مقاله ارایه شده به دومین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست، 1387.

 چکیده: طالقان در منتهی الیه شمال غرب و در فاصله 140 کیلومتری (مبدأ میدان آزادی تهران، مقصد شهرک طالقان ) تهران و در شمال فرمانداری ساوجبلاغ واقع و در جهت شرقی- غربی گسترده شده است. راه جدید طالقان - سیبستان با هدف کاهش طول ارتباطی طالقان - تهران در حال اجرا می باشد . هدف از این تحقیق بررسی اثرات زیست محیطی ناشی از احداث راه سیبستان - طالقان بر محیط زیست منطقه می باشد. بدین منظور در گام اول اطلاعات پایه جمع آوری گردید و بعد با مراجعه به سایت ویژگی های پروژه تحت مطالعه بررسی شد.                                                                                         
به منظور پیش بینی اثرات زیست محیطی ناشی از فعالیت های پروژه از روش ماتریس لئوپولد تغییر شکل یافته برگرفته از کتاب راهنمای ارزیابی اثرات زیست محیطی بزرگراه ها استفاده شد. نتایج، بیشترین تأثیر مخرب ناشی از فعالیت ها ی ساختمانی را بر محیط های موردبررسی منطقه مشخص می نماید. در عین حال بیشترین تأثیرات مثبت ناشی از اجرای پروژه نیز تعیین می گردد.

کلمات کلیدی: محیط فیزیکو شیمیایی، محیط بیولوژیکی، محیط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بررسی اثرات زیست محیطی، ماتریس لئوپولد.

شناسایی مشخصات رفتاری خاک های شور در منطقه طالقان

و تثبیت آن به وسیله آهک مطالعه موردی جاده هشتگرد - طالقان

سعید حیدری، رضا ضیایی موید، مجتبی صیادی، مقاله ارایه شده به چهاردهمین کنفرانس دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور، 1387.

 چکیده: وجود خاک های شور در پروژه های عمرانی سبب بروز مشکلاتی می گردد این خاک ها ممکن است در شرایط عادی (خشک) مقاومت و مشخصات مکانیکی مناسبی از خود بروز دهند به طوری که استفاده از این خاک ها برای پروژه های عمرانی مناسب تشخیص داده شوند لیکن اغلب در برخورد با رطوبت (به دلیل آب دوستی بیشتر خاک های شور نسبت به خاک های رسی معمولی ) دچار افت های شدید مقاومتی شده و حتی در برابر بارهای بسیار کوچک دچار فروریزی شوند. بنابراین نمی توان به مقاومت ظاهری این خاک ها در حالت خشک اطمینان کرد. هدف از این تحقیق بررسی رفتار مکانیکی خاک های شور اصلاح شده بر اثر افزودن آهک شکفته به خاک طبیعی شور می باشد. برای این منظور از نمونه های خاک اخذ شده از جاده هشتگرد - طالقان با هدایت الکتریکی 8/09 دسی زیمنس بر متر با نشانه SM حد روانی 36/2 حد خمیری 28/2 نشانه خمیری 8 و Gs برابر 2/88 استفاده شده است. آزمایش های PH حدود اتربرگ، تراکم CBR خشک و اشباع بر روی نمونه های خاک انجام و مناسب ترین اختلاط در روش PH برابر 6 درصد آهک و در آزمایش حدود اتربرگ برابر 6 درصد و در CBR خشک و اشباع با توجه به عدد CBR بالای نمونه ها در درصدهای 6 و 4 درصد مخلوط 2 درصد آهک در این مطالعه پیشنهاد گردید.

کلمات کلیدی: آهک، تثبیت،خاک شور، اشباع، عدد CBR.

بررسی تاثیر آموزش حل مسئله بر نگرش به

خلاقیت دانش آموزان دختر منطقه هشتگرد سال 1386

سیما صادقی حسنوند، فیروزه دوستی، مقاله ارایه شده به اولین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی، TRIZ و مهندسی  و مدیریت نوآوری ایران، 1387.

چکیده: هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش حل مساله بر نگرش به خلاقیت دانش آموزان دختر بود که براساس جامعه پژوهش را دانش آموزان دختر هنرستان فنی و حرفه ای منطقه هشتگرد تشکیل می دادند که از بین آنها تعداد 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای مورد سنجش قرار گرفتند. برای جمع آوری اطلاعات پرسشنامه نگرش به خلاقیت به کار گرفته شد که پس از آموزش مهارت حل مساله مجددا نسبت به اجرای تست اقدام گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t زوج استفاده گردید. نتایج بیانگر آن است که آموزش حل مساله بر روی اطمینان از عقاید خود و آزادی در بیان افکار دختران در سطح اطمینان 99 درصد تاثیر مثبت دارد. آموزش حل مساله بر روی احساس خیال پردازی، جهت گیری نظری و زیبایی شناختی و تمایل به نوآوری در دختران در سطح اطمینان 95 درصد تاثیر ندارد. آموزش حل مساله در نگرش به خلاقیت دانش آموزان دختر در سطح اطمینان 99 درصد تاثیر مثبت دارد.

کلمات کلیدی: دختران، مهارت حل مسئله، اطمینان از عقاید خود، احساس خیال پردازی، جهت گیری نظری و زیبایی شناختی، آزادی بیان در افکار، تمایل به نوآوری.


نوشته شده در  سه شنبه 88/11/20ساعت  5:29 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]