سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

درویش متقلب در هشتگرد دستگیر شد

متجاوز و جاعل حرفه ای، مدعی ارتباط  با امام زمان بود!

متجاوز و جاعل حرفه ای، مدعی ارتباط  با امام زمان بود!

جزئیات خبرهای فوق

-----------------------------

درویش متقلب در هشتگرد دستگیر شد

گروه حوادث روزنامه همشهری: فردی که با استفاده از چهره پردازی و پوشش خاص و نیز جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از مردم می کرد، بازداشت شد. به گزارش خبرنگار ما، از چند ماه قبل شکایت های مشابهی در دادسراهای شهرهای تهران، هشتگرد و رشت از سوی شهروندان مطرح شد مبنی بر این دو مرد و یک زن به نام های رضا، ایرج و مژگان با ترفندی خاص اقدام به کلاهبرداری چندین میلیونی کند.

پلیس بعداز اطلاع از تشکیل این پرونده و انجام بررسی های لازم موفق شد مخفیگاه ایرج و مژگان را شناسایی و هر دو متهم را بازداشت کند. این دو متهم در جریان بازجویی های پلیسی به ارتکاب بزه انتسابی خود با همدستی رضا اعتراف کردند. با همکاری این دو متهم مخفیگاه رضا در شهرستان رشت شناسایی و متهم که سرکرده این باند بود طی یک قرار صوری تحت عنوان خرید خودرو دستگیر شد.

«رضا – ف» در مراحل تحقیق پلیس در توضیح چگونگی عملکرد این باند گفت: «چند سال قبل در سمت مدیرعامل یکی از سازمانهای دولتی کشور بودم ولی به دلایلی از کار اخراج شدم. پس از آن با استفاده جعلی از آن عنوان اقدام به کلاهبرداری از مردم می کردم. یکی از روشهای کلاهبرداری ام اینگونه بود که رانندگان تاکسی را که قصد تعویض خودرو پیکان خود به سمند را داشتند شناسایی کرده و بانشان دادن معرفی نامه های جعلی آنها را فریب داده و بعد از آنکه از هر کدام از آنان شش میلیون و پانصد هزار تومان می گرفتم تا در اولین زمان ممکن خودرو سمند را در اختیارشان قرار دهم متواری می شدم.»

رضا با این روش حدود 150میلیون تومان از رانندگان تاکسی کلاهبرداری کرده است. رضا در توضیح ارتکاب اتهامات دیگر خود گفت: «با رئیس یکی از مراکز درمانی ساوجبلاغ طرح دوستی ریخته و با سوء استفاده از این آشنایی به مردم آن منطقه خود را پزشک معرفی کردم و عنوان می کردم که با استفاده از نیروهای خاص قادر به معالجه بیماریهای لاعلاج مردم هستم. مردم نیز به خاطر ظاهری که برای خود درست کرده بودم حرفهایم را باور کرده و برای درمان بیماری های خود از مناطق دور و نزدیک به نزد من می آمدند. من نیز برای اینکه اطمینان آنان را جلب کنم بیماران را طی یک مرحله بیمارستان می بردم تا بیمار اطمینان به پزشک بودن من پیدا کند و سپس با روش خاص خود از آنان برای درمان بیماری وجوهات نقدی بسیاری اخذ می کردم.»

یکی از اتهامات وارده به رضا اغفال چند زن است که خود را به آنان درویش معرفی کرده و بعد از جلب اطمینان آنان اقدام به اغفال این زنان کرده بود. ماموران در زمان دستگیری رضا از وی یک نقشه گنج نیز کشف کردند.رضا در جریان تحقیقات پلیسی به ماموران گفت: «با یکی از نمایندگی های فروش خودرو در شهرستان رشت با روش کلاهبردارانه خود قرارداد بسته بودم تا بدین ترتیب از آنان نیز کلاهبرداری کنم که دستگیر شدم.» پلیس با ارایه عکس به مطبوعات از کسانی که توسط این فرد مورد کلاهبرداری و سوءاستفاده قرار گرفته اند، خواست تا شکایات خود رابه اداره آگاهی مرکز ارایه دهند. تحقیقات بیشتر از این متهم ادامه خواهد یافت.

متجاوز و جاعل حرفه ای، مدعی ارتباط  با امام زمان بود!

جام جم آنلاین: در ادامه تحقیقات از مردی که با ادعای ارتباط با امام زمان، دختری را فریب داده و از وی فیلم غیراخلاقی تهیه کرده بود، معلوم شد متهم جاعل حرفه‌ای است که پس از آزار و اذیت دختر جوان، او را با صیغه‌نامه جعلی به عقد خود درآورده است.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، دختر جوانی به شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی کرج مراجعه و از مرد شیادی شکایت کرد. شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس محمد یاری، گفت: «چندی پیش وقتی به یکی از اماکن مذهبی در تهران رفته بودم، با 2 زن جوان آشنا شدم که عنوان کردند؛ مردی به نام علی، با ادعای این که با امام زمان ارتباط دارد و با انرژی درمانی، باعث بهبود بیماری آنها شده است و زنان و دختران  زیادی با مراجعه به منزل وی، خود را از شر بدی‌ها در امان می‌دارند. در حال صحبت با آن 2 زن بودم که آن مرد  علی  به آنها ملحق شد و زنان، مرا به او معرفی کردند.»

شاکی ادامه داد: «علی  مرد شرور  وقتی مرا دید، عنوان کرد که من مشکلات خانوادگی دارم و والدینم، قصد جانم را دارند و اگر زودتر از خانه فرار نکنم، آنها بلایی بر سرم می‌آورند. ابتدا به حرف‌های او توجهی نکردم تا این که در ملاقات‌های بعدی با او، علاوه بر تکرار گفته‌های قبلی‌اش، ادعا کرد که با امام زمان ارتباط دارد و رفت و آمد جن‌ها را در منازل افراد تحت کنترل دارد و من باید به حرف‌هایش گوش دهم تا با همکاری او از رفت و آمد جن‌ها به منزل‌مان جلوگیری کنم. وحشت کرده بودم تا این که علی دفترچه شعرهایم را خواست تا چند روز دیگر آن را برگرداند. چند روز بعد که به دیدنم آمد، عنوان کرد؛ تعدادی از نسخه‌‌های اشعارم را به امام زمان هدیه داده و او از آنها خوشش آمده است و باید امروز مرا به دیدار ایشان ببرد. شاکی افزود: مرد شرور با این ترفند، مرا فریب داد و به منزلی در هشتگرد (مرکز شهرستان ساوجبلاغ) برد و یک لیوان نوشیدنی به من تعارف کرد که ناگهان بیهوش شدم و چند ساعت بعد، خودم را در اتاق تاریکی یافتم و متوجه شدم که مرد شرور مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و اقدام به تهیه فیلم غیراخلاقی از من کرده است.»

«هرچه به او التماس می‌کردم که رهایم کند، بی‌فایده بود. او بعد از آزار رساندن به من، مرا به عکاسی برد و پس از گرفتن عکس از هر دویمان، به منزل خواهرش رفتیم و صیغه‌نامه‌ای جعلی تهیه کرد و عکس‌مان را روی آن چسباند و با تهدید سلاح، از خواهرش خواست به جای امضای عاقد، او صیغه‌نامه را امضا کند. سپس مرا به چند منزل اجاره‌ای در چند شهرستان برد و زندانی کرد و سرانجام وقتی متوجه شد که والدینم در جستجوی من هستند و از او به پلیس شکایت کرده‌اند، مرا در یکی از محله‌های تهران رها کرد و متواری شد و مدام تلفنی مرا تهدید به سکوت می‌کرد تا این که وقتی خواهرش به منزلمان آمد و عنوان کرد که از برادرش شکایت کرده است، من هم جرات شکایت از متهم را پیدا کردم.»

به دنبال اظهارات دختر جوان، خواهر متهم به مرکز پلیس احضار شد و گفته‌های وی را تایید کرد بنابراین جستجو برای یافتن مرد شرور ادامه یافت تا این که 2 هفته قبل، کارآگاهان اداره اطلاعات - امنیت نیروی انتظامی استان تهران منزل وی را در هشتگرد شناسایی و او را دستگیر کردند. از مخفیگاه وی اسناد و مدارک جعلی، صیغه‌نامه جعلی و عکس های مختلف کشف و ضبط شد. به این ترتیب، متهم به اداره اطلاعات امنیت استان تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها، منکر جرم خود شد، اما در بررسی از سوابق وی، معلوم شد او چند بار به اتهام جعل اسناد و مدارک مختلف دولتی و اسناد مربوط به یک مرکز دارالترجمه، ایراد ضرب و جرح عمدی و تخلف رانندگی روانه زندان شده و آن صیغه‌نامه مربوط به دختر ربوده شده نیز با مهر دفترخانه‌ای، جعل شده است.

متهم برای ادامه تحقیقات به شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران انتقال یافت و با توجه به اظهارات متناقض متهم، وی با قرار قانونی بازداشت شد و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد. بازپرس «محمد یاری» از افرادی که در دام مرد شیاد گرفتار شده‌اند، خواست برای شکایت از وی، به شعبه ششم دادسرای امور جنایی کرج یا اداره پلیس اطلاعات امنیت استان تهران مراجعه کنند.


نوشته شده در  دوشنبه 89/1/30ساعت  6:11 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]