سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 ما در انتظار رویت خورشیدیم  گل نرگس

ما در انتظار رویت خورشیدیم

... واینگونه به تکلیف دینی خود عمل کردیم

- 13 فروردین 1387/ درج مطلبی با عنوان «صدای پای خرافات». در این مطلب به تحلیل و بررسی خبر روزنامه کیهان (10 تیر 1386) مبنی بر ساخت «ماکت کعبه!؟» در ارتفاعات بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ پرداخته شده است.

- 25 فروردین 1387/ درج مطلبی با عنوان «اطلاع رسانی روشنگرانه درباره خبر برپایی آیین خرافی در ارتفاعات ساوجبلاغ». در این مطلب مستند، افشاگری های روزنامه های «کیهان» و «رسالت» و فصلنامه «کتاب نقد» مورد بررسی قرار گرفته است.

- اول آذر 1388/ درج مطلبی به نسبت بلند با عنوان «م- ع، معتکف مسجد ضرار» درباره جزئیات اعمال خرافی جریان عرفانیان. این نوشته، مهم ترین و مستندترین مطلب درباره این جریان انحرافی است. منبع اصلی آن، ویژه نامه «سراب» چاپ روزنامه «جام جم» می باشد.

- 13 اسفند 1389/ درج مطلبی با عنوان «از اعتکاف بدعت آمیز تا پست فرمانداری در دولت دهم». این یادداشت کوتاه به دنبال  دست یابی آقای هوشنگ اعلایی (یکی از چهره های اصلی و تدارکاتی جریان عرفانیان) به پست فرمانداری شهرستان آبیک در وبلاگ قرار داده شد.

- 5 فروردین 1389/ درج خاطره خواندنی آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی (عضو فرهیخته جامه مدرسین حوزه علمیه قم) از نحوه برخورد آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) با جریان منحرف عرفانیان. منبع آن نوشته، پایگاه اطلاع رسانی معظم له است.

- 22 فروردین 1389/ درج گزارشی از فعالیت های خرافه آمیز جریان عرفانیان در ساوجبلاغ به قلم محمد دلاوری (خبرنگار بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما). دلاوری در آن یادداشت به چگونگی دسترسی اش به فیلم ها و تصاویر جریان عرفانیان در گزارش تلویزیونی «مدعیان دروغین مقامات معنوی» اشاره کرده است.

- 4 اردیبهشت 1389/ استفتا نویسنده «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» از پنج مرجع معظم تقلید شیعه درباره تکلیف شرعی چگونگی مواجهه با عوامل جریان خرافه گرای عرفانیان. آیات عظام آقا سید علی خامنه ای (رهبر فرزانه انقلاب)، سیستانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی از جمله آن مراجع عالیقدر هستند. در متن آن استفتا، پس از مقدمه ای کوتاه، دو پرسش شرعی طرح گردیده است.

- 7 اردیبهشت 1389/ درج پاسخ حضرت آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی مدظله العالی به نامه «نویسنده وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی». معظم له در این پاسخ ضمن تاکید به برخورد با گروه منحرف عرفانیان، درباره روشنگری های وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی فرمودند: «نه تنها تضعیف دولت نیست بلکه تقویت دین است». به دنبال این حجت شرعی، نویسنده وبلاگ تعدادی از تصاویر اعتکاف بدعت آمیز سال 1384 در ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ را برای نخستین بار منتشر کرد.

- 8 اردیبهشت 1389/ پس از درج نامه راهگشای حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، سایت «گریز» به مدیریت «علی رضا خدابخش» خبری را با عنوان «آغاز فعالیت انجمن حجتیه در استان قزوین» منتشر کرد. به دلایلی نامعلوم این خبر فقط 24 ساعت در آن سایت دوام آورد. متن آن خبر به این شرح است: «این انجمن فعالیت خود را در استان قزوین از آبیک آغاز کرده و اخیرا" با انتصاب یکی از چهره های اصلی آن جریان به پست فرمانداری شهرستان آبیک از پشتوانه خوبی در استان قزوین نیز برخوردار شده است. انجمن حجتیه به شدت مخالف تشکیل حکومت اسلامی و دخالت عالمان دینی در سیاست قبل از ظهور حضرت مهدی (ع) است. آنها با تمسک به روایت «رایت» معتقد هستند قبل از امام زمان، هر پرچمی که بلند شود در ضلالت است و به شکست می انجامد.  جهت اطلاعات بیشتر در مورد این انجمن نگاه کنید به: مقاله «انجمن حجتیه» در دانشنامه ویکی پدیا.» در آن روز همچنین وبلاگ «نظرآباد نیوز» متن کامل نامه آیت الله فاضل لنکرانی را منعکس نمود.

- 9 اردیبهشت 1389 / به فاصله کمتر از دو روز از انتشار فتوای شرعی آیت الله فاضل لنکرانی، نامه اعلام انزجار آقای هوشنگ اعلایی (معاون سابق فرماندار نظرآباد و فرماندار  فعلی شهرستان آبیک) از جریان منحرف عرفانیان منتشر شد. اعلایی در آن نامه ضمن پذیرش حضور در اعتکاف بدعت آمیز، آن را حاصل وسوسه های شیطانی محمد عرفانیان دانسته و از آن بیزاری جست.

- 10اردیبهشت 1389/ در سایت قزوینی «گریز»، نامه فرماندار آبیک، اعلام انزجار او از انجمن حجتیه ارزیابی گردید.

- 11 اردیبهشت 1389/ تعداد بازدیدهای صورت گرفته از مجموعه مطالب «خرافه پردازی در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد» در این روز به 485 نفر رسید. تعدادی از این بازدیدها مربوط به کشورهای خارجی بود. مبنای این سخن، گزارش «سایت وبگذر» و شمارشگر وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی است.

- 13اردیبهشت 1389: سایت خبری هفته نامه حدیث قزوین با استفاده از مجموعه مطالب وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی، گزارشی منتشر کرد با عنوان «فرماندار آبیک اعلام برائت کرد».  


نوشته شده در  سه شنبه 89/2/14ساعت  1:45 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<