سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

آشنایی با طالقان و سنن اجتماعی مردم

استفاده از استراتژی‌های خواندن در مقطع دبیرستان ‏و رشته تحصیلی (مدارس نمونه دولتی هشتگرد)

مطالعه مقایسه‌ای بلوغ دختران و عوامل فرهنگی، اجتماعی و زیستی مؤثر بر آن در مناطق روستایی ساوجبلاغ

---------------------------------

آشنایی با طالقان و سنن اجتماعی مردم

- فرخ احمدخان بیگی، آشنایی با طالقان و سنن اجتماعی مردم، پایان نامه کارشناسی ارشد، استاد راهنما: احمد موسوی، ‏دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، 1372.  

‏چکیده: پژوهش شامل موارد ذیل است: آشنایی با طالقان، جغرافیای طالقان، تاریخ طالقان، مروری بر سنن اجتماعی مردم طالقان، همکاری و تعاون و رسوم اجتماعی مربوط به آن و اوقات فراغت و شیوه های استفاده از آن.

واژگان کلیدی: اوض‍اع‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی، آداب‌ و رس‍وم، م‍ردم‌ ش‍ن‍اس‍ی، ه‍ن‍ج‍اره‍ای‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی، ارت‍ب‍اطات‌، طالقان.

استفاده از استراتژی‌های خواندن در مقطع دبیرستان ‏و رشته تحصیلی (مدارس نمونه دولتی هشتگرد)

- عادل نورزاده، رابطه‌ بین جنسیت و استفاده از استراتژی‌های خواندن در مقطع دبیرستان‏ و رشته تحصیلی (مدارس نمونه دولتی هشتگرد)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده زبان‌های خارجی، 1384.

-‏ چکیده: هدف پژوهش این بود که این مشخص شود که آیا جنسیت فراگیران زبان خارجی تاثیری در استفاده آنها از استراتژی های خواندن دارد. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که بین این دو رابطه وجود دارد. روش نمونه گیری افراد از نظر تعداد، جنس و غیره تعداد 58 )121 دختر و 63 پسر) دانش آموز در سطح پیش دانشگاهی از دو مدرسه نمونه دولتی واقع در هشتگرد در امتحان تعیین سطح زبانی شرکت کردند و از میان آنها 35 دختر و 35 پسر که از نظر سطح زبانی تقریبا همگن بودند در تحقیق شرکت کردند. طرح پژوهش در این پژوهش گروه های آزمایش هیچ اطلاعات زبانی از ناحیه محقق دریافت نکردند بلکه نظرات آنها درباره استراتژی های خواندن با استفاده از پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به اطلاعات آمای به دست آمده از 70 پرسشنامه و پس از تجزیه و تحلیل آنها محقق به این نتیجه رسید که رابطه معنی داری بین جنسیت دانش آموزان ایرانی در این سطح و استفاده از استراتژی های خواندن وجود دارد. پس بهتر است تفاوت های جنسیتی در آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفته شود.

واژگان کلیدی: آموزش زبان، ج‍ن‍س‍ی‍ت‌، راهبرد‌ها، آم‍وزش‌ م‍ت‍وس‍طه، خ‍وان‍دن، هشتگرد.‌

مطالعه مقایسه‌ای بلوغ دختران و عوامل فرهنگی، اجتماعی و زیستی مؤثر بر آن در مناطق روستایی  ساوجبلاغ

- مریم حسینی، مطالعه مقایسه‌ای بلوغ دختران و عوامل فرهنگی، اجتماعی و زیستی مؤثر بر آن در مناطق روستایی شهرستان ساوجبلاغ، پایان نامه کارشناسی ارشد، استاد راهنما: اصغر عسگری ‌خانقاه، استاد مشاور:علی ‌رضا محسنی ‌تبریزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی، 1381.

چکیده:هدف پژوهش مطالعه و مقایسه عوامل زیستی، اجتماعی و فرهنگی در روستاهای شهرستان ساوجبلاغ و تاثیر آنها بر سن دخترانی است که در این شرایط زندگی می کنند. همچنین شناخت عناصر فرهنگی مربوط به دختران در این جوامع و مقایسه آنها با همدیگر است. روش تحقیق میدانی همراه با مشاهده مشارکت آمیز و پرسش و مصاحبه می باشد که به بخش عملی تحقیق مربوط است و استفاده از روش اسنادی یا کتابخانه ای که به بخش نظری تحقیق مربوط می شود. نتایج به طور کلی نشان می دهد بلوغ جنسی همراه با تحولات روانی است که نه تنها تغییرات جسمی ناشی می شود بلکه محیط فرهنگی و اجتماعی نیز بر کیفیت آن و نحوه گذر فرد از آن تاثیر می گذارد. از طرف دیگر آنچه در جوامع مورد تحقیق به دست آمده از بین عوامل مختلف عامل جغرافیا نظیر ارتفاع و آب و هوا، وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه و نیز عامل وراثت یا ژنتیک تاثیر بیشتری بر پیش رسی یا دیررسی بلوغ داشته است.

واژگان کلیدی: دخ‍ت‍ران، ع‍وام‍ل‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ و ت‍رب‍ی‍ت‍ی، ع‍وام‍ل‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌، ب‍ل‍وغ، روس‍ت‍ا، ساوجبلاغ.


نوشته شده در  چهارشنبه 89/4/2ساعت  8:2 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]