سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ضعف مدیریت فرهنگی در نظرآباد

عبدالرسول عباسی

عبدالرسول عباسی

مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نظرآباد

اشاره: جرقه گفت و گوی مبارک و اثرگذار درباره مدیریت فرهنگ و هنر شهرستان ساوجبلاغ را یادداشت مطبوعاتی یکی از فعالان فرهنگی آن شهرستان دامن زد. آن گفت و گو از 13 تیر 1389 آغاز شد و تا ده روز ادامه یافت. جهت مطالعه مطالب آن رجوع کنید به: http://128askari.parsiblog.com/Archive159803.htm چند روزی است که ویژه نامه غرب استان تهران روزنامه سراسری ابتکار (نیمه اول مرداد 1389، ص3) دیدگاه های آقای عبدالرسول عباسی را منتشر کرده است. گمان می رود که این مطلب محور و مقدمه خوبی برای آغاز گفت و گوی انتقادی درباره فرهنگ و هنر شهرستان نوپای نظرآباد باشد. وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی صمیمانه از همه فعالان فرهنگی و هنری دعوت می کند که با ارسال نوشته ها و نظرهای خود، در رونق این گفت و گو مشارکت نمایند. 

-------------------------

زهرا نوری نژاد: عبدالرسول عباسی مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نظرآباد است. وی که یک فرهنگی بازنشسته است از حدود 30 سال پیش در مدیریت های مختلف آموزش و پرورش شهرستان های ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد مشغول به فعالیت بوده است. وی در خصوص فعالیت های خود از زمان حضور در شورای دوره سوم نظرآباد به خبرنگار روزنامه ابتکار گفت: «اولین دوره است که در شورای نظرآباد شرکت کرده ام که شاید بتوانیم با مشارکت و خرد جمعی مردم و اعضای شورا با کمک خداوند سبحان خدمتی به این مردم خوب و نجیب و متدین شهر نظرآباد انجام بدهیم.»

وی خاطر نشان کرد: «در رابطه با مسایل فرهنگی و اجتماعی شهر علیرغم اینکه مردم بسیار خوب و متدینی در شهر و شهرستان ما زندگی می کنند. ولی متاسفانه مسئولان ذیربط فرهنگ عمومی شهر و شهرستان به دلیل بی توجهی، عمق فاجعه تهاجم فرهنگی که در کل کشور و به تبع در شهر ما نیز بروز و ظهور دارد و انصافا" این کم لطفی و بی توجهی حق این مردم وفادار به نظام و انقلاب نمی باشد. ولی به نظر من به دلیل اینکه بسیاری از افرادی که تصمیم گیرنده در رابطه با مسایل فرهنگی و اجتماعی هستند هر گونه بودجه ای که برای کارهای فرهنگی و اجتماعی هزینه می کنند، انتظار دارند که زود بازخورد آن را ببینند و بتوانند در مقامات مافوق گزارش های رنگی بدهند.

ضرورتا" اولا" به کارهای روبنایی می پردازند و ثانیا" این بودجه ها را هزینه مصرفی می دانند نه سرمایه گذاری. البته با وضعیت موجود که بیشتر به کمیت توجه می شود واقعا" هزینه است ولی اگر فعالیت های فرهنگی با برنامه ریزی کیفی با مسئولیت افراد متخصص هزینه شود در حقیقت سرمایه گذاری می شود که در بلند مدت پاسخ کیفی می دهد و در شهر ما نیز در این دو سال و نیم گذشته با وضعیت فرمانداری قبلی و انجام کارهای موازی فرهنگی توسط نهادهای مختلف، راه به جایی نخواهیم برد و تلاش های شورا نیز جهت ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی، بی نتیجه مانده است. ما در حال حاضر در شهر نظرآباد، هم از جهت سخت افرازی و نرم افزاری و مدیریت واحد فرهنگی دچار مشکل می باشیم. امیدواریم با هشدار هایی که مقام معظم رهبری در رابطه با شبیخون فرهنگی و مهندسی که در سال های متمادی به مسئولان به عنوان دغدغه رهبری مطرح فرمودند. مسئولان بیدار شوند و از بنای فرهنگی دست بردارند و به مهندسی فرهنگی بپردازند و دست خود را به طرف مردم دراز کنند و از مردم کمک بگیرند که همیشه خرد جمعی در اکثر زمینه ها موفق بوده است.»

عباسی در ادامه گفت: «در شهر ما افراد و جوانان فرهیخته و متدین و متخصص بسیار داریم که دغدغه مسایل فرهنگی و اجتماعی را دارند ولی متأسفانه به دلیل آماده نبودن بستر فعالیت اکثر جوانان فعالیت های خود را به خارج از شهرستان متمرکز کرده اند و یا تعدادی نیز به بی تفاوتی کشیده شده اند. در ضمن همشهریان عزیز می توانند با ورود به وبلاگ شخصی (شهر فردای نظرآباد) به آدرسhttp://www.shoray3n.parsiblog.com  از مصوبات شورا و مطالب مرتبط با شهر و شهرسازی و حقوق شهروندی بهره مند شوند و با ارایه نقطه نظرات و انتقادات سازنده، بنده را در غنی کردن وبلاگ یاری نمایند.»


نوشته شده در  چهارشنبه 89/5/20ساعت  5:18 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]