سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

دیدار و گفت و گو با پروفسور مجیدزاده در موسسه رخسار قرآن

بعدازظهر جمعه 19 آذر 1389 شهرستان تاریخی نظرآباد میهمان عزیز و فرزانه ای داشت. جناب استاد یوسف مجیدزاده (متولد 1315 خورشیدی) چهره ماندگار باستان شناسی ایران که افتخار آفرینی هایش در طول شش فصل کاوش باستان شناختی در محوطه باستانی ازبکی همچنان در ذهن و زبان اهالی دو شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد زنده و شورآفرین است.

 

میزبان ایشان، «موسسه رخسار قرآن» به مدیریت حجت الاسلام آقای اسماعیل آل احمد بود. تعجب نکنید. طبیعی است وقتی نهادهای فرهنگی شهرستان به رسالت خود آگاهی ندارند و یا اینکه آگاهی دارند و عامل به آن نیستند، ناچار باید تشکل های مردم نهاد عهده دار انجام این وظایف باشند. با این تفاوت که پول برگزاری این گونه جلسات علمی به حساب آن ادارات واریز می شود و موسسات غیر دولتی همچنان هیچ بهره ای از آن امکانات ندارند...

در اتاق کوچکی در بلوار پاسداران شهر نظرآباد، استاد مجیدزاده مشتاقانه پذیرای جوانانی شد که شیفته تاریخ و فرهنگ ایران عزیز هستند. از همه رشته ها آمده بودند: باستان شناسی، تاریخ، جامعه شناسی، الاهیات، ادبیات و... استاد مجیدزاده در آغاز جلسه از روند اجرایی کاوش در محوطه 9000 ساله ازبکی و مهربانی ها و نامهربانی های مالکان اراضی روستای ازبکی گزارش مبسوطی ارایه کرد. صریح ، منصفانه و دقیق به دلایل تخریب آثار ارزشمند محوطه ازبکی اشاره کرد و از سوء مدیریت و بی تدبیری های برخی متولیان امر هم، نجیبانه انتقاد کرد. ایشان در ادامه با حوصله به همه پرسش های متفاوت جوانان مشتاق پاسخ داد. تلاش بنده آن است که متن کامل پرسش و پاسخ این نشست علمی به زودی در وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» منتشر شود.

استاد مجیدزاده پس از 5/3 ساعت حضور مبارک در موسسه رخسار قرآن و گفت و گوی عالمانه با جوانان جستجوگر نظرآبادی، در دفتر یادبود موسسه نوشت: «حضور من در موسسه رخسار قرآن گذشته خود در کاوش های محوطه ازبکی و دوستان بسیار عزیزی را به یادم آورد. دیدن دوستان قدیم واقعا" برایم لذت بخش بود به ویژه آنکه دیدن آنها در موسسه رخسار قرآن اتفاق افتاد. موسسه ای که به همت دوست بسیار عزیز آقای آل احمد به وجود آمده و امید است به یاری خداوند با کمک شهروندان فرهنگ دوست و خیرخواه شهر نظرآباد هزینه خرید و استقلال این موسسه برای جوانان علاقه مند به فرهنگ ایرانی و اسلامی ایران عزیز فراهم آید. به امید آن روز. یوسف مجیدزاده. 19/9/1389»


نوشته شده در  یکشنبه 89/9/21ساعت  4:40 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]