سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

کتابی درباره مدرسه‌ساز هشتگرد و نظرآباد

نخستین یادواره شهدای ارتش در ساوجبلاغ

اجرای پروژه‌های بزرگ راهسازی در شهرستان نظرآباد

* * * * * *

کتابی درباره مدرسه‌ساز هشتگرد و نظرآباد

خبرگزاری مهر: زندگی نامه جواد موفقیان خیّر مدرسه‌ساز مقیم کانادا به سفارش انتشارات سوره مهر تا پایان سال نگارش و چاپ می‌شود. حمید محمدی نویسنده این کتاب گفت: «جواد موفقیان خیّر مدرسه‌ساز تهرانی و مقیم کانادا است که هم‌اکنون 82 سالگی را پشت سر می‌گذارد  .  » وی افزود: «این خیّر  مدرسه‌ساز 25 مدرسه بزرگ در گستره تهران قدیم اعم از هشتگرد، نظرآباد، کرج و مناطق دیگر ساخته و تجهیز کرده است که این مدارس اصولا" دارای خوابگاه و مراکز آموزشی خاص هستند.» این نویسنده اظهارکرد: «در حال حاضر مطالعات اولیه  درباره نحوه زندگی موفقیان انجام شده و قرار است یک مصاحبه اختصاصی با او به صورت اینترنتی انجام شود.»

وی با اشاره به اینکه کتاب جواد موفقیان به طور معمول دارای 10 فصل داستانی است، عنوان کرد: «در کنار این 10 فصل مصاحبه اختصاصی و یادداشت‌های دوستان وی که با موضوع خیّر مدرسه‌ساز است، منتشر می‌شود.» محمدی بیان کرد: «به احتمال فراوان این کتاب یک یادداشت مهمان از سوی حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز خواهد داشت.» وی ادامه داد: «نمی‌خواهم این کتاب، کتابی دولتی پسند باشد و بخواهد شخصیت این خیّر مدرسه‌ساز را خاص و بی مانند جلوه دهد بلکه تمام سعی من بر این است که از بزرگنمایی پرهیز و به دنبال رگ و ریشه خیراندیشی وی در کودکی یا نوجوانی باشم.»

این نویسنده اضافه کرد: «تاکنون متوجه شدم موفقیان زندگی سختی در دوران مدرسه در محله خیام را سپری کرده و فاصله مدرسه تا منزل پدری‌اش و گل و لای اطراف مدرسه نیز در روحیه وی بسیار تاثیر داشته است.» وی گفت: «این خیّر مدرسه‌ساز نخستین مدرسه‌اش را سال 1371 احداث کرده و مدیر موفقی در زمینه هوا و فضا در ایران بوده است.»

نخستین یادواره شهدای ارتش در ساوجبلاغ

خبرگزاری ایرنا: رییس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح استان البرز گفت: نخستین یادواره شهدای ارتش در استان البرز دوازدهم اسفندماه سالجاری در شهرستان ساوجبلاغ این استان برگزار می شود. سرتیپ دوم بازنشسته «مسلم بهادری» افزود: در این آیین از فداکاریهای 300 شهید والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و نیز خانواده های معظم آنان تقدیر خواهد شد. وی خاطرنشان کرد:‌ این شهدا و خانواده های آنان ساکن در شهرستانهای طالقان،‌ نظرآباد و ساوجبلاغ استان البرز هستند.

بهادری اضافه کرد:‌ این آیین با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در شهرستان های یاد شده و نیز قدردانی از خانواده معظم این شهدا برگزار خواهد شد. وی یادآورشد:‌ سرلشکر خلبان «فیروز شیخ حسنی» از روستای تکیه باوه شهرستان طالقان از استان البرز در ردیف اولین شهدای دوران دفاع مقدس در این استان بودند. بهادری گفت:‌ در این آیین امیران ارتش جمهوری اسلامی، خانواده های معظم شهداء، جانبازان و رزمندگان ارتش دوران دفاع مقدس این منطقه و اقشار مختلف مردم شرکت می کنند. وی افزود:‌ برگزاری این آیین با همکاری و مشارکت فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرستان های یاد شده، بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد حقظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان البرز، سازمان ایثارگران ارتش جمهروی اسلامی، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و این کانون است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ارتش جمهوری اسلامی مجموعا" در استان البرز دو هزار نفر شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی در هشت سال دوران دفاع مقدس کرده است که 300 نفر آنان مربوط به شهرستان های طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ هستند. به گفته بهادری، اکنون 21 هزار و 500 نفر بازنشسته، مستمری بگیر و وظیقه بگیر استان البرز تحت پوشش این کانون هستند.

اجرای پروژه‌های بزرگ راهسازی در شهرستان نظرآباد

روابط‌عمومی اداره ‌کل راه و ترابری استان تهران: صادقی اشتهاردی مدیرکل راه و ترابری استان تهران با اعلام این مطلب که سه پروژه مهم نظرآباد - آبیک به طول 6 کیلومتر، هشتگرد - کمال شهر به طول 5/17 کیلومتر و اشتهارد - نجم‌آباد به طول 24 کیلومتر در حال حاضر به اتمام رسیده است، از در دست اجرا بودن پروژه نجم‌آباد -  نظرآباد به طول 21 کیلومتر خبر داد. وی افزود: طول پروژه‌های یادشده در مجموع 5/37 کیلومتر است که با اعتباری به مبلغ 300 میلیاردریال به اتمام رسیده است.

 مدیرکل راه و ترابری استان تهران در پایان گفت: محور نظرآباد - نجم‌آباد آخرین قطعه از طرح بزرگ اشتهارد نیز که هم‌اکنون در دست اجرا است، با اعتباری حدود 30 میلیاردریال و پیشرفت فیزیکی بیش از 30 درصد در حال ساخت است، این محور در نهایت به عنوان محوری ترانزیتی عمل خواهد کرد، به طوری که در حال حاضر نیز باعث رونق شهرک‌های صنعتی در منطقه نظرآباد شده و به لحاظ اشتغالزایی تأثیر بسیار خوبی در منطقه ایجاد کرده است.


نوشته شده در  پنج شنبه 89/10/23ساعت  1:19 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]