سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشدار ... هشدار ... هشدار

 

سیمان آبیک روزانه 46 میلیارد متر مکعب هوای سالم را آلوده می کند

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد: کارخانه سیمان آبیک روزانه 46 میلیارد متر مکعب هوای سالم این استان را از حالت استاندارد خارج می کند ...

40 کوره آجرپزی محیط زیست شهرستان نظرآباد را تهدید می کنند

روزنامه جمهوری اسلامی: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد از آغاز اجرای طرح کنترل آلایندگی کوره‌های آجرپزی در این شهرستان خبر داد ...

 70 نفر دعوت کردیم20 نفر آمدند!

خبرگزاری ایسنا: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: 75 درصد منابع آلاینده هوا از منابع متحرک و 25 درصد مربوط به واحدهای صنعتی است ...

* * * * * *

سیمان آبیک روزانه 46 میلیارد متر مکعب هوای سالم را آلوده می کند

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد: کارخانه سیمان آبیک روزانه 46 میلیارد متر مکعب هوای سالم این استان را با منتشر کردن گرد و غبار از حالت استاندارد خارج می کند. مهندس علی فرهادی افزود: براساس این آلودگی ها به ازای هر تن ذرات گرد و غبار بیش از 10میلیارد مترمکعب هوای سالم را از استاندارد خارج می کند که این امر برای انسان ها و جانداران بسیار مضر است. وی اظهار داشت: کارخانه سیمان آبیک سیستم کنترل آلایندگی را در خط یک نصب کرده ولی متاسفانه هنوز این سیستم در خط دو تولید نصب نشده است.

فرهادی خاطر نشان کرد: آلودگی کارخانه سیمان آبیک همیشه مورد اعتراض اداره کل حفاظت محیط زیست بوده و به دلیل برطرف نشدن میزان آلودگی در خط دو تولید این کارخانه طبق قانون حفاظت محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شده است. وی اضافه کرد: مدیر کارخانه سیمان آبیک متعهد شده بود تا سیستم کنترل آلودگی را در خط دو تولید این واحد نصب کند ولی تاکنون در این خصوص اقدام نشده و این کارخانه جزو واحدهای آلاینده بوده و مشمول جرایم زیست محیطی می شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد: جرایم زیست محیطی که در سال 87 به این واحد ابلاغ شد 43 میلیارد ریال بوده است و در سال 88 نیز به کارخانه سیمان آبیک مهلت داده شد تا‌ مشکل را برطرف کند.

وی تاکید کرد: مهلت این واحد تا پایان سال 88 بود و ابتدای امسال این واحد را به مراجع قضایی معرفی کردیم و پرونده مفتوح است و درخواست پرداخت جرایم، تعطیلی واحد و پیگرد قضایی مدیرعامل واحد را داشته‌ایم. فرهادی با اشاره به استفاده از قانون برای برخورد با واحدهای آلاینده محیط زیست گفت: اهرمی قوی‌تر از قانون نداریم که بر اساس قوانین مجازات اسلامی در ارتباط با بحث آلایندگی واحد، محیط زیست مرجع تشخیص آلایندگی است و مرجع تصمیم‌گیرنده در این خصوص مراجع قضایی است. وی یادآور شد: اداره کل حفاظت محیط زیست همیشه طبق قوانین زیست محیطی با صراحت و مستند واحد آلاینده را اعلام کرده و حتی یک درصد قصور نیز در این زمینه نداشته و تصمیم گیری برای برخورد با افراد متخلف مراجع قضایی می باشد.

40 کوره آجرپزی محیط زیست شهرستان نظرآباد را تهدید می کنند

روزنامه جمهوری اسلامی: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد از آغاز اجرای طرح کنترل آلایندگی کوره‌های آجرپزی در این شهرستان خبرداد. حمیدرضا لشگری ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در این شهرستان 40 کوره آجرپزی فعال است که سبب آلودگی زیست محیطی شده اند، به همین علت تمام صاحبان این کوره‌های آجرپزی موظف به رعایت اصول زیست محیطی شده‌اند. وی افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی شهرستان نظرآباد، هرگونه آلودگی زیست محیطی توسط کارشناسان محیط زیست دراسرع وقت بررسی و کنترل می‌شود.

70 نفر دعوت کردیم 20 نفر آمدند!

خبرگزاری ایسنا: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: 75 درصد منابع آلاینده هوا از منابع متحرک و خودروها و 25 درصد مربوط به واحدهای صنعتی است .حمیدرضا لشکری گفت: کارگاه آموزشی با هدف تنویر افکار عمومی و مسوولین جهت بهینه سازی مصرف انرژی در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: حدود هفتاد نفراز مسئولان و صاحبان  صنایع برای شرکت در این سمینار دعوت شده بودند که متاسفانه فقط حدود بیست نفر از آنها از آن استقبال کردند. لشکری خاطرنشان کرد: از سال 74 موضوع آلودگی هوا جدی شده و انتظار می‌رود که شهروندان و مسئولین حداقل در هفته هوای پاک به این مسئله حیاتی بیشتر توجه کنند. لشکری در پایان گفت: بحث آلودگی هوا بسیار جدی است که متاسفانه خساراتی که به محیط زیست و موجودات می‌زند ملموس نبوده و این امر موجب کم توجهی و نادیده گرفتن هوای آلوده شده است.


نوشته شده در  پنج شنبه 89/11/7ساعت  11:50 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<