سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  

... از انجام این اتفاق نامیمون در ساوجبلاغ جلوگیری فرمایید

اشاره: با وجود مخالفت فعالان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ، متاسفانه پروژه انتقال «شرکت دخانیات ایران» به شهر هشتگرد همچنان در حال انجام است. اقدامی غیرکارشناسانه که بیشتر جنبه های سودآوری و اشتغال زایی آن مورد توجه مسئول اجرایی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته و آثار ویرانگر کوتاه مدت و بلند مدت آن بر فرهنگ و هویت شهرستان ساوجبلاغ به شدت مورد غفلت واقع شده است. جهت مطالعه متن خبر آن در «خبرگزاری ایسنا» رجوع کنید به: http://www.isna.ir/isna/NewsView.aspx?ID=News-1747168حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ناطقی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در هر شهرستان، تشکلی با عنوان «شورای فرهنگ عمومی» راه اندازی شده است. رئیس این شورا، امام جمعه شهرستان و نایب رئیس آن فرماندار است. در ماده 2 آیین نامه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ درباره وظایف آن شورا آمده است: الف) بررسی معضلات و ویژگی های فرهنگی شهرستان و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات و انعکاس آن به شورای فرهنگ عمومی استان... د) برنامه ریزی در جهت هماهنگی و همسو کردن دستگاه ها، نهادها، مراکز و موسسات دولتی و غیردولتی در شهرستان برای فعالیت در زمینه مسایل فرهنگی... و) اتخاذ تصمیم در خصوص شیوه های نظارتی، تشویقی و ترویجی در شهرستان به منظور الگوسازی و شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف... ز) بررسی زمینه ها و یا آثار فرهنگی مترتب بر سیاست ها و اجرای طرح و برنامه های اقتصادی، اجتماعی در شهرستان به منظور اطمینان از همسویی و عدم مغایرت آنها با اصول سیاست ها و ارزش های فرهنگی کشور و استان و ابلاغ نتیجه به دستگاه های اجرایی شهرستان.

نویسنده «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» با تنظیم نامه سرگشاده زیر خطاب به حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ناطقی - امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ - از همه فعالان فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و... دعوت می کند که ذیل آن را با رجوع به «نظرات» این مطلب، امضا کنند. همچنین از دیدگاه های انتقادی دیگران هم، مشتاقانه استقبال می شود.

* * * * *

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای ناطقی

امام جمعه و ریاست محترم شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ

سلام علیکم

ما امضا کنندگان این نامه از آن مقام ارجمند تقاضا داریم مثل همیشه با صراحت کامل به وظیفه شرعی و قانونی خویش عمل فرموده و از انجام اتفاق نامیمون «تبدیل شهرستان ساوجبلاغ به قطب سیگار و سرطان» جلوگیری فرمایید. بسیاری از امور مهم این شهرستان به دلیل عدم وجود فضای لازم، معطل مانده‌اند آن وقت مسؤول اجرایی این شهرستان، ده هکتار زمین به دخانیات اختصاص داده است!!!! درست است که این انتقال از نظر اقتصادی منافعی برای این دیار دارد اما آیا هر چیزی که منفعت اقتصادی داشته باشد از نظر شرع و عقل هم مجاز خواهد بود؟ سخن گفتن از مقوله‌های شرعی نزد شما، مصداق زیره به کرمان بردن است و ما فقط از آن جهت که موظف به امر به معروف و نهی از منکر بوده‌ایم این درخواست را با شما در میان نهاده‌ایم. به امید روزی که اقدام به موقع و شجاعانه حضرت عالی در مبارزه با این اقدام نسنجیده به عنوان یکی دیگر از افتخارات زندگی مبارک شما ثبت شود.

جمعی از فعالان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ، اردیبهشت 1390

توجه: جهت امضای نامه فوق به بخش «نظرات» این مطلب رجوع کنید.


نوشته شده در  یکشنبه 90/2/4ساعت  7:52 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]