سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

موسسه رخسار قرآن شهرستان نظرآباد 

افتتاح کتابخانه الکترونیکی و جشن رونمایی از کتاب صداقت ساقی

شش خرداد 1390، ساعت 18 در موسسه رخسار قرآن شهرستان نظرآباد دو اتفاق مهم افتاد. هم کتابخانه دیجیتالی موسسه افتتاح شد و هم کتاب «صداقت ساقی» رونمایی شد. مراسم موسسه باز هم مثل برنامه های قبلی، غیر منتظره بود. حضور جوانان، حرف اول را می زد. بیشتر جوانان دعوت شده، آمده بودند. از خیل مسوولان هم درصد بیشتری آمده بودند. اعضای شورای اسلامی شهر نظرآباد و شهردار و رییس اداره تبلیغات اسلامی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه نظرآباد از جمله آن مسوولان بودند. مهمانان دیگری هم چون پدر شهید شهری و یکی از بستگان شهید علی محجوب هم افتخار آمدن داده بودند. برخی موسسات قرآنی هم شرف حضور داشتند.

  

از مدتی پیش دست به دست هم داده بودیم تا این دو مراسم، آبرومند برگزار شود و در این میان خانم سادات رسول بیشتر از همه رنج این برنامه را به جان خرید. مجری برنامه آقای حسین عسگری؛ قاری آن آقای بهزاد فلاح قنبری؛ فیلم بردار - عکاس آن آقای میثم آل احمد؛ عکاس دیگر آن آقای امیر عسگری بود. حجت الاسلام آقای اسماعیل آل احمد - مسوول موسسه رخسار قرآن و مولف کتاب صداقت ساقی - برای عرض خیرمقدم به همه عزیزان حاضر در جلسه در جایگاه قرار گرفت و از ویژگی های کتابخانه دیجیتالی موسسه و محتوای کتاب صداقت ساقی گفت. او برای معرفی کتابخانه های قابل استفاده در این کتابخانه دیجیتال گفت: «علاوه بر سی و هفت نرم افزار کلان علوم اسلامی و ادبی نصب شده در این پنج رایانه این کتابخانه، می توان از پیش از ده کتابخانه فارسی و عربی و لاتین اینترنتی هم بهره برد. این امکان مبارک برای این موسسه از سوی مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور قم وابسته به دفتر مقام معظم رهبری فراهم شده است.»

حجت الاسلام آل احمد در معرفی محتوای کتاب صداقت ساقی گفت: «این کتاب در سه بخش چیده شده که بخش اول آن، تماشای نظرآباد از پشت شیشه اجمال است. در بخش دوم - چشمه نوش - با زندگی سیزده تن از علمای قدیم شهرستان آشنا می شویم. در بخش سوم و پایانی کتاب - صداقت ساقی - زندگی پنج روحانی شهید شهرستان گزارش شده است.» حجت الاسلام ثابت حاتمی - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نظرآباد - سخنران اول برنامه بود که از اهمیت فعالیت موسسات قرآنی به ویژه موسسه رخسار قرآن و برنامه های سازمان برای کمک مادی و معنوی به این موسسه سخن گفت. در سخنرانی دوم، مهندس علی یعقوبی - شهردار نظرآباد- از اهمیت فناوری دیجیتال و فضاهایی که برای تحقیق و پژوهش در فضای مجازی ایجاد شده است، حرف زد. آقای مسعود حامدی - رییس شورای اسلامی شهر نظرآباد - سومین سخنران مراسم بود که از سلب همه بهانه ها برای عدم فعالیت قرآنی از همه مردم و مسوولان پس از پیروزی انقلاب گفت.

بعد از این سخنرانی ها نوبت به رونمایی کتاب صداقت ساقی رسید. جمعی از مسوولان و مولف کتاب و پدر ارجمند شهید شهری چفیه را از روی کتاب کنار زدند و صدای صلوات حاضران، جو جلسه را نورانی کرد. در مرحله بعد آقای محمد اکبری سینی مملو از گل رز سفید و قرمز و قرآن و قیچی را جلوی مسوولان نگه داشت تا روبان کتابخانه دیجیتالی را ببرد. بعد از رونمایی، آقای ابوالفضل آزادفلاح - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد - شاهنامه فردوسی و کارت خرید کتاب، به آقای آل احمد اهدا کرد. آقای سیدمحمد سادات رسول - عضو شورای اسلامی شهر - قرآن را از سینی برداشت و گشود و جمع را به فرستادن صلواتی برای سلامتی حضرت ولی عصر علیه السلام دعوت کرد. آقای مهندس یعقوبی و آقای حامدی هم روبان را قیچی کردند. آقای آل احمد به حاضران درباره قابلیت کتابخانه توضیح داد.

هنگام بازدید مسوولان و حضار از اتاق های دیگر موسسه رخسار قرآن، آقای آزادفلاح - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی - وعده کرد که با ثبت کتابخانه سنتی موسسه که بالغ بر سه هزار جلد کتاب در تفسیر و علوم قرآن دارد در قالب کتابخانه های مشارکتی می توان آمار بسیار بیشتری از کتب تفسیری را در اختیار مردم و امکانات سخت افزاری بیشتری برای کتابخانه سنتی موسسه فراهم کرد. در پایان مراسم به حاضران یکی یک جلد کتاب صداقت ساقی تقدیم شد. این اولین جشن رونمایی کتاب و اولین افتتاحیه کتابخانه دیجیتالی در شهرستان است. جمعی صمیمی و محبت آمیز از مولف کتاب و جوانان شکل گرفت که در آن مولف با افتخار تمام، امر جوانان را برای امضای یادگاری بر کتاب امتثال کرد.

ذکر نام برخی از عزیزانی که در مراحل مختلف انجام این دو امر سترگ سهیم بوده اند بر ما فرض است: علیرضا نقدی، خانواده ارجمند آقای محمد اکبری، برادران محترم محبی، مهندس امیر اسدی، ابراهیم رضازاده، محمد عباسی، هیات ارجمند رایت العباس علیه السلام، آیدین داوودی، حاج تراب قاسمی، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام، حسین محمدبیگی و...

منبع: وبلاگ موسسه رخسار قرآنhttp://rokhsareghoran.parsiblog.com 


نوشته شده در  جمعه 90/3/27ساعت  11:0 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]