سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

آغاز گفت و گوهای قرآنی در «موسسه رخسار قرآن»موسسه رخسار قرآن

· موضوع این هفته: مطالعه و بررسی مقاله «تحریف ناپذیری قرآن» نوشته بهاالدین خرمشاهی.

· محل برگزاری: شهر نظرآباد. بلوار پاسداران. پس از مسجد امام حسن مجتبی(ع).

· زمان: جمعه ها پس از نماز مغرب و عشا.

· شماره تلفن موسسه: 5361459 -0262   

این مؤسسه قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان شهرستان نظرآباد (واقع در غرب استان تهران) با همکاری حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل آل احمد، استاد دکتر حکمت الله ملاصالحی و حسین عسکری در پاییز 1386 تأسیس شد. مؤسسه غیر دولتی «رخسار قرآن» به موجب اعتبارنامه شماره 6039/20/13 اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد، تحت شماره 131 در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوجبلاغ به ثبت رسیده است. هم اکنون اصغر محمدی - کارشناس ارشد علوم قرآنی و حدیث- مدیر عامل این موسسه قرآنی است.

استاد جعفر والی و نگارش کتاب خاطراتش

 ااستاد جعفر والی از مفاخر فرهنگی شهرستان ساوجبلاغستاد جعفر والی - از مفاخر فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ - خاطرات و تجربیات خود را در کتابی منتشر می کند. این کتاب با نام «گوسفند زنده قصاب در باغ حاضر است» در بردارنده خاطرات و تجربیات این هنرمند پیشکسوت در دوره های گوناگون زندگی اش و در حوزه هایی همچون: تئاتر، دوبلاژ، سینما و تدریس است. به گفته  استاد والی در حال حاضر، نگارش این اثر به پایان رسیده و در حال ویرایش و اصلاح است و قرار است این کتاب با همکاری امید روحانی و توسط نشر قطره منتشر شود. جعفر والی از کارگردانان و بازیگران پیشکسوت تئاتر و سینما است که سال گذشته با بازی در نمایش «اتاق شماره6» به کارگردانی ناصر حسینی مهر، حضور دوباره ای بر صحنه داشت. او در فیلم «پاداش سکوت» به کارگردانی مازیار میری نیز به ایفای نقش پرداخت.

 

حضور «آقا لیلا» در اداره تئاتر

مهرداد کوروش نیا که دانش آموخته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است از آن دسته کارگردانان جوانی است که کار تئاتر را از شهرستان ساوجبلاغ و با مهرداد کوروش نیا اجرای حرفه ای نمایش «آواز ستاره ها» در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فجر آغاز کرد و با همین نمایش هم نامزد دریافت چند جایزه اصلی این جشنواره شد. کوروش نیا سال گذشته نمایش «آقا لیلا» را با مضمونی اجتماعی و با موضوعیت جنگ تولید کرد. همین نمایش را هم برای اجرا به آلمان برد. «آقا لیلا» در حال حاضر در خانه نمایش اداره تئاتر در حال اجرا است. کورش نیا نمایش خود را یک رئالیزم اجتماعی درباره مهاجرت و خانواده می داند و آن را در ادامه کارهای قبلی گروه خود معرفی می کند. به گفته او نمایش از مشکل عدم غرابت فرهنگی و اجتماعی یک خانواده جنگ زده آبادانی که در زمان جنگ و بمباران پس از دست دادن مادر خانواده راهی تهران می شوند و دختر خانواده تصمیم به ازدواج و سفر به خارج از کشور می گیرد، سخن می گوید. از تصمیمی که خود سبب مشکلاتی برای این خانواده می شود و ...   


نوشته شده در  پنج شنبه 87/9/14ساعت  6:29 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]