سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بررسی وضعیت ایمنی و بهداشت حرفه ای در کارخانجات منطقه ساوجبلاغ

دکتر مصطفی غفاری، دکتر علیرضا صدیقی، «بررسی وضعیت ایمنی و بهداشت حرفه ای در کارخانجات منطقه ساوجبهداشت حرفه ای بلاغ (تابستان 1377)»، مقاله ارایه شده به چهارمین همایش سراسری بهداشت حرفه ای ایران، همدان، 1383.

چکیده: بهداشت حرفه ای شاخه ای از علم بهداشت است که در جهت تامین و ارتقا عالی ترین درجه سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان گام بر می دارد و با شناخت عوامل زیان آور محیط کار در پیشگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار نقش دارد. به منظور بررسی اولویت ها در این رشته تحقیق، با بررسی 16 کارخانه در محدوده شهرک صنعتی هشتگرد و نظرآباد ابعاد مهم بهداشتی شامل تاسیسات تسهیلات بهداشتی و وضعیت ایمنی کارخانجات مورد مطالعه قرار گرفته و با استاندارد و قوانین موجود مطابقت داده شده است.

براساس این مطالعه از 6318 کارگر مشغول به کار در این کارخانجات تنها 12 درصد آنان را کارگران زن تشکیل داده اند که می تواند نشان دهنده عدم استفاده از این بخش عظیم جامعه در فرآیند تولید و چرخه اقتصادی باشد. در خصوص شرایط ایمنی و بهداشتی (ارتقاع سقف، حفاظ پلکان ها، مستور بودن دهانه چاه و چاله، وضعیت بهداشتی آشپزخانه، واکسیناسیون و دفع زباله) اکثریت کارخانه ها وضعیت مطلوبی داشتند در حالی که در زمینه مقاله با حوادث و آتش سوزی های احتمالی، توجه به تسهیلات ارایه خدمات بهداشتی درمانی و آموزش کارگران در خصوص استفاده از وسایل حفاظت فردی اجباری نیاز به برنامه ریزی دقیق تر و پایش مستمر وجود دارد که موضوع تحت عنوان پیشنهادها در زمینه وضعیت بهداشتی و ایمنی کارخانجات مطرح گردیده است.

واژگان کلیدی: استاندارد، شرایط ایمنی و بهداشتی، آموزش، برنامه ریزی، پایش مستمر، ساوجبلاغ.


نوشته شده در  پنج شنبه 90/5/13ساعت  9:6 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<