سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

فرودگاه آموزشی و تفریحی آزادی شهرستان نظرآباد، نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه استبیش از 33 هزار تبعه بیگانه در شهرستان ساوجبلاغ زندگی می کنند که با توجه به جمعیت خود شهرستان رقم قابل توجهی است.

ایجاد کمربند حفاظتی در ولیان ساوجبلاغ

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از ایجاد کمربند حفاظتی به طول 15 کیلومتر در «ولیان» از توابع ساوجبلاغ خبر داد.

درخواست فعالان مذهبی و فرهنگی ساوجبلاغ و نظرآباد

26 فعال مذهبی و فرهنگی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در نامه‌ای سرگشاده به امامان جمعه و روسای شوراهای فرهنگ عمومی این شهرستان‌ها خواستار احیای سنتی فراموش شده شدند.

33 هزاراتباع بیگانه در ساوجبلاغ زندگی می کنند

بیش از 33 هزار تبعه بیگانه در شهرستان ساوجبلاغ زندگی می کنند که با توجه به جمعیت خود شهرستان رقم قابل توجهی است.

نخستین فرودگاه خصوصی کشور در نظرآباد مهجور مانده است

فرودگاه آموزشی و تفریحی آزادی شهرستان نظرآباد به عنوان نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه، به خوبی معرفی و از آن بهره گیری مناسب نشده است.

* * * * *

ایجاد کمربند حفاظتی در ولیان ساوجبلاغ

خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از ایجاد کمربند حفاظتی به طول 15 کیلومتر در منطقه «ولیان» از توابع ساوجبلاغ خبر داد. سعید ناطقیان افزود: «ایجاد کمربند حفاظتی در این منطقه ضرورت فراوانی دارد و انجام این امر با همکاری بخش های ذیربط دنبال می شود» .وی گفت: «با اتمام فاز مطالعاتی این طرح و بررسی های انجام شده، مقرر شد که این کمربند حفاظتی به طول پانزده کیلومتر در منطقه ولیان از توابع شهرستان ساوجبلاغ ایجاد شد.»

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز همچنین به اهمیت محافظت از عرصه های منابع طبیعی اشاره کرد و تحقق این امر را بسیار مهم دانست. این مسئول اظهار داشت: «تمایز مرزهای ملی با اراضی مستثنیات و ممانعت از تصرفات احتمالی توسط سودجویان از اهداف اجرای این طرح است.» ناطقیان یادآور شد: «احداث ساختمان حفاظتی در منطقه کردان برای دسترسی نیروهای حفاظتی به اراضی ملی نواحی شمالی شهرستان ساوجبلاغ از دیگر طرح های در دست اجرای این منطقه است.» رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: «این طرح نیز بسیار مهم است و به زودی آغاز خواهد شد.»

درخواست فعالان مذهبی و فرهنگی ساوجبلاغ و نظرآباد

روزنامه آفرینش: 26 فعال مذهبی و فرهنگی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در نامه‌ای سرگشاده به امامان جمعه و روسای شوراهای فرهنگ عمومی این شهرستان‌ها خواستار احیای سنت فراموش شده کرت امام حسین (ع) در این دو شهرستان شدند. این نامه به ابتکار موسسه رخسار قرآن تنظیم شده و تاکنون به امضاء 26 فعال مذهبی و فرهنگی این شهرستان ها رسیده است. در این نامه آورده شده: «امضاء‌کنندگان این نامه تقاضا داریم از همه ظرفیت‌های شورای تحت مدیریت خویش برای احیای آیین نازنین کرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بین مردم این شهرستان‌های محب اهل بیت نهایت استفاده را ببرید.

کرت قطعه زمینی است که زارعان کناره‌های آنرا بلند کرده در میان آن زراعت می‌کنند در گذشته‌ها رسم بوده که کشاروزان علاقه‌مند به فرهنگ عاشورا زمین های کشاورزی خود را کرت‌بندی می‌کردند و یک کرت را به نام امام حسین (ع) یا حضرت ابوالفضل (ع) می‌کاشتند و پس از برداشت محصول عواید آن را صرف مراسم سوگواری حسینی در محل یا شهر خود می‌کردند. از چنین رسمی در شهر قم گزارش هایی در برخی منابع مردم‌شناختی و فرهنگ عامه وجود دارد. اصطلاح کرت‌بندی در تمام نقاط کشور رایج است. از آنجا که هر دو ظرفیت کشاورزی و محبت به اهل بیت (ع) در این دو شهرستان فرهنگی وجود دارد، بسیار بجا و مناسب است که در آستانه ایام محرم زمینه‌های لازم برای ترویج این آیین در این دو شهرستان فراهم شود. به ویژه که این دو شهرستان قطب کشاورزی استان البرز هستند و استفاده از توان تبلیغی سلسه جلیله روحانیت در ایام تبلیغی محرم به احیاء این سنت فراموش شده کمک شایانی خواهد کرد.»

33 هزار اتباع بیگانه در ساوجبلاغ زندگی می کنند

خبرگزاری مهر: بیش از 33 هزار تبعه بیگانه در شهرستان ساوجبلاغ زندگی می کنند که با توجه به جمعیت خود شهرستان رقم قابل توجهی است. علی حدادی فرماندار ساوجبلاغ گفت: «99 درصد این میزان جمعیت اتباع کشور افغانستان هستند و اغلب آنها فاقد کارت اقامت هستند.» وی افزود: «بر اساس آمار 7 هزار نفر از این تعداد دارای کارت اقامت هستند و بقیه به صورت غیرقانونی در شهرستان اقامت دارند.» حدادی تاکید کرد: «بکارگیری اتباع بیگانه در کارگاه های تولیدی و صنعتی غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.» وی با توجه به ارتکاب جرم توسط برخی اتباع یادآور شد: «سال گذشته هزار و 13 تبعه خارج به دلایل مختلف توسط پلیس دستگیر شده اند.» حدادی ادامه داد: «همچنین 385 کارگر غیرمجاز توسط بازرسان اداره کار شناسایی و اخراج شده اند و با کارفرمایان خاطی نیز برخورد قانونی شده است.»

نخستین فرودگاه خصوصی کشور در نظرآباد مهجور مانده است

خبرگزاری مهر: فرودگاه آموزشی و تفریحی آزادی شهرستان نظرآباد به عنوان نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه، یکی از جاذبه های تفریحی استان البرز است که به خوبی معرفی و از آن بهره گیری مناسب نشده است. برخورداری از فرودگاه در یک استان همواره زمینه ساز رشد و توسعه یک استان بوده است. استان نوپای البرز نیز از ظرفیت های بالایی در این بخش برخوردار است که از آن میان می توان به فرودگاه باری و بین المللی پیام و فرودگاه تفریحی و آموزشی آزادی اشاره کرد هر دوی این فرودگاهها آن گونه که باید معرفی نشده و از ظرفیتهای بسیار بالای آنها بهره گیری چندانی نمی شود.

تفریحات هوایی یکی از سرگرمیهای میهج و در عین حال پر هزینه است که در سراسر کشور طرفداران خود را دارد و از این رو نیز فرودگاه تفریحی و آموزشی آزادی در شهرستان نظر آباد استان البرز روزانه میزبان بسیاری از علاقمندان به پرواز و تفریحات هوایی است. همچنین بسیاری از علاقمندان به خلبانی و پرواز نیز می توانند با مراجعه به بخش آموزش این فرودگاه از خدمات آموزشی آن بهره مند شوند. فرودگاه تفریحی و آموزشی «آزادی» از مناطق نمونه گردشگری استان البرز است. این فرودگاه در جنوب غربی شهرستان نظرآباد و در نزدیکی روستای صالحیه واقع شده و به عنوان نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه فعال است.

مجموعه پروازی آزادی بیش از 60 هواپیمای فوق سبک دارد و در آن آموزش پرواز و خلبانی در قالب دوره‏های تخصصی انجام می‌شودفرودگاه آزادی با در اختیار داشتن امکانات متنوع قطب نخست هواپیمای فوق سبک ایران و مرکز خرید و فروش این نوع از هواپیماها است. همچنین در این فرودگاه تعمیرات و دیگر خدمات برای هواپیماهای خصوصی انجام می شودفرودگاه آزادی در شهرستان نظرآباد دارای امکاناتی همچون، باند و برج مراقبت پرواز، آشیانه آماده سازی هواپیما، پارکینگ، کارگاه های ساخت و مونتاژ، آشیانه تولید، آشیانه نگهداری هواپیما، ترمینال و جایگاه بازدید کنندگان، ایستگاه مجهز هواشناسی و سایت ایمنی زمینی است. امید می رود با همت همگانی و معرفی و توجه بیشتر به این پتانسیل مهم گردشگری البرز شاهد رونق این فرودگاه و جذب گردشگر به استان البرز از یک سو و تربیت و آموزش خلبانان جوان از سوی دیگر باشیم.


نوشته شده در  شنبه 90/8/21ساعت  9:14 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]