سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 حسن جهانشاهلو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد

دادستانی در جستجوی عدالت

روز 21 آذر 1390 طبق عادت، واژه «شهرستان نظرآباد» را در گوکل جستجو کردم و اتفاقی وبلاگ «عدالت خواهی» به مدیریت آقای حسن جهانشاهلو - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد - را دیدم.  http://jahanshahlou.blogfa.com ایشان کارشناس ارشد حقوق خصوصی از پردیس قم وابسته به دانشگاه تهران و پیش از این دادستان شهرستان تفرش بوده است. فضای وبلاگ ایشان «صمیمی» و «مملو از نقد و نقادی» است و شعار زیبای «در جستجوی عدالت» بر پیشانی وبلاگ مورد اشاره، نقش بسته است. جنس مطالب و پیام های منتشر شده در وبلاگ آقای دادستان، از ظرفیت بالا و شکیبایی ایشان حکایت می کند. آقای جهانشاهلو در 12 تیر 1390 از اهالی شهرستان تفرش خداحافظی کرده و مطلبی با عنوان «خداحافظ تفرش» خطاب به اهالی آن سامان نوشته است. در بخشی از آن پیام آمده است: «....خدا را شاکر هستم و به خود می بالم که مقهور زر و زور و عوامل قدرت که عمدتاً از خارج تفرش بودند نشدم و حقوق مردم را با جریان های سیاسی شهر معامله نکردم حتی اگر شده حقوق عامه مردم را بعضی مواقع با تخطی از قانون حمایت کردم و آنچه برایم در اولویت بود حقوق مردم بوده است و بس.»

ایشان چند روز پس از معارفه، در 22 مرداد 1390 خطاب به اهالی شهرستان نظرآباد نوشته است: «از کلیه شهروندان محترم نظرآبادی که در خصوص رفع معضلات شهری مرتبط با دادسرا و برخورد با جرایم افراد خاص و اراذل و اوباش، نظر و ایده ای دارند درخواست دارم تا در بخش درج نظرات اعلام کنند یا حضورا" در اوقات اداری در شعبه دادستانی در خدمتتشان باشم. تضمین می دهم که موضوع محرمانه باقی خواهد ماند. خواهشمندم نظرات خود را با آدرس درج فرمایید تا امکان پیگیری و تبادل اطلاعات با شما وجود داشته باشد.» به نظر می رسد دادستان هوشیار شهرستان ما، به مساله «خرافه گستری» - که حاصل «جهل» است - بسیار حساس می باشد. بدون هیچ توضیحی متن نامه 19 خرداد 1390 ایشان به رئیس دادگستری استان مرکزی را بخوانید:

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مظفری

رئیس کل محترم دادگستری استان مرکزی

باسلام و دعای خیر

احتراماً؛ در خصوص گزارش شماره............ - 10/3/90 معاونت اطلاعات سپاه روح الله استان مرکزی با موضوع ادعای مهدویت و خرافه پرستی توسط فردی به هویت جمیله............ و در راستای اجرای دستورات جناب عالی به تاریخ 11/3/90 دایر بر برخورد عاجل و اعلام نتیجه، ذیل گزارش فوق الذکر به استحضار می رساند در مورخه 12/3/90 دستورات قضایی به قید فوریت به اطلاعات نیروی انتظامی صادر و منزل متهمه به هویت واقعی جمیله............ فرزند............ شناسایی و دستگیر، با قرار قانونی در مورخه 12/3/90 به زندان اراک پس از تفهیم اتهام معرفی گردیدند. در بازرسی از منزل نامبرده اشیاء متعددی از جمله گهواره، دستار آسیاب، تمثال های متعددی از ائمه معصومین و... وجود داشت.  آنچه حائز اهمیت می باشد در داخل گهواره 2 عدد عروسک وجود داشت که متهمه مدعی بوده آنها حضرت علی اصغر و رقیه می باشند و باید هر شب یک ساعت لالایی بگوید تا خوابشان ببرد و همچنین وجود عکس آقای احمدی نژاد در بین وسایل مذکور نشان از اختلال روانی وی داشت که به همین لحاظ نامبرده به پزشکی قانونی معرفی و به موجب نامه شماره............ مورخه 17/3/90 نامبرده واجد علایم جنون معرفی شده و ضرورت درمان نامبرده در مراکز روانپزشکی قید شده است اما آنچه که جای تاسف دارد برخی از مردم عادی فریب فرد مجنون را خورده و نمونه های از توسل به گهواره مذکور به همراه وجه نقد به میزان............ ریال که به عنوان تبرک داخل گهواره ریخته بودند کشف گردید دستور پلمپ مکان مذکور و جمع آوری ادوات خرافی نیز صادر گردیده است./ح

با تشکر، دادستان عمومی و انقلاب تفرش، جهانشاهلو 


نوشته شده در  دوشنبه 90/9/21ساعت  10:9 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<