سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی

انتقادی که می توان از این وبلاگ کرد

خانم اروجی مسئول انجمن علمی حقوق دانشگاه پیام نور شهرستان نظرآباد طی مطلبی که در 5 خرداد 1391 در وبلاگ انجمن به نشانی http://ahoghogh.blogfa.com/ منتشر شده، «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» را معرفی و نقد کرده است. از توجه ایشان به مقوله وبلاگ نویسی در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد سپاسگزاریم.

* * * * 

ساوجبلاغ پژوهی وبلاگی است که سعی در معرفی شهرستان ساوجبلاغ به بینندگان خود دارد، قرار دادن این وبلاگ در یکی از دسته بندی وبلاگ ها کاری دشوار است چرا که در این وبلاگ از هر دری سخن رفته است. در حقیقت در این وبلاگ به معرفی ساوجبلاغ از ابعاد گوناگون اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، باستانی و... پرداخته شده است. ضمن اینکه نویسنده وبلاگ سعی بر این دارد که کلیه رویدادهای حقوقی، فرهنگی، هنری و... را که در ساوجبلاغ رخ می دهد، مورد پوشش قرار دهد. اما شاید بتوان گفت این وبلاگ در دسته وبلاگ های اجتماعی قرار می گیرد. این وبلاگ در تاریخ  25 دی 1389 در «ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است. آمار دقیق از تعداد بازدیدکنندگان این وبلاگ در دست نیست چرا که در این وبلاگ از ابزار آمار گیری استفاده ننموده است.

شاید بتوان گفت در شهرستان ساوجبلاغ این وبلاگ به نوبه خود منحصر به فرد می باشد چرا که شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در سطح کشور واقعا" محجور مانده اند و افراد بسیاری را می توان دید که حتی از وجود چنین شهرستانی بی خبر هستند و این نشان از کم کاری مسئولان و نویسندگان و مطبوعات این شهرستان می باشد. ساوجبلاغ پژوهی، از نظر محتوا بسیار غنی بوده چرا که نویسنده این وبلاگ با توجه به آثار منتشر شده از او در زمینه ساوجبلاغ شناخت کافی از این شهرستان دارد. یکی از دلایل پرمحتوا بودن این وبلاگ عدم وابستگی آن به نهادهای مربوطه شهرستان است زیرا نویسنده فارغ از هرگونه دغدغه فکری و سیاسی، فقط و فقط سعی در معرفی درست ساوجبلاغ دارد. با مطالعه مطالب این وبلاگ می توان به وضوح پی به علاقه نویسنده به زادگاهش برد و این یکی دیگر از دلایل پرمحتوا بودن این وبلاگ است. ضمن اینکه فراموش نشود که نویسنده دارای قلم شیوایی است و این را در آثار نویسنده به وضوح می توان دید.

تنها انتقادی که می توان از این وبلاگ کرد قالب وبلاگ، ابزار وبلاگ و به طور کلی ظاهر این وبلاگ می باشد. با توجه به اینکه این وبلاگ در ردیف وبلاگ های حرفه ای و پرمحتوا قرار دارد، اگر مدیر وبلاگ از ابزارهای مناسب و خصوصا" قالب متناسب با محتوای وبلاگ استفاده می نمود علاوه بر زیباسازی فضای وبلاگ در جذب بیننده نیز تاثیر به سزایی داشت. به طور مثال ابزاری که جای خالی آن در این وبلاگ دیده می شود لوگوی وبلاگ می باشد، همان طور که می دانید سایت های بسیاری جهت تبادل بنر وجود دارد که فضایی را در اختیار وبلاگ ها و سایت ها جهت معرفی خود به کاربران اینترنت قرار می دهند که سبب افزایش آمار اعضای خود می شوند. با توجه به اینکه به جرات می توان گفت ساوجبلاغ پژوهی بهترین وسیله جهت معرفی ساوجبلاغ به مردم کشورمان است پس چرا نباید با عضویت در این سایت ها و همچنین تبادل بنر با سایت های دیگر آمار بازدید خود را بالا نبرد؟ محتوا خوب باشد ولی بازدید کننده نباشد، فایده ای ندارد.

البته ناگفته نماند که ساوجبلاغ پژوهی بینندگان خود را دارد اما کافی نیست چرا که به نظر حقیر این وبلاگ پتانسیل این را دارد که از تمام کشور بیننده داشته باشد. ضمن اینکه این وبلاگ به نوعی سند شناسایی ساوجبلاغ در این فضای مجازی می باشد. بنابراین رسالت خطیری به دوش ساوجبلاغ پژوهی قرار دارد که اگر نویسنده وبلاگ بتواند در کنار محتوا، استفاده درست از ابزارهای حرفه ای وبلاگ نویسی نماید، می تواند به درستی این رسالت را به انجام رساند. شاید عده ای بگویند که محتوا مهم است نه ظاهر! اما فراموش نشود که در زمینه وبلاگ نویسی محتوا و ظاهر لازم و ملزوم یکدیگر می باشند و در حقیقت از تلازم این دو وبلاگی خوب می توان ساخت. در پایان امیدوارم که این وبلاگ همچنان و باقدرت هر چه تمام تر به کار خود ادامه دهد و همچنین آرزوی توفیق و موفقیت روز افزون برای نویسند این وبلاگ آقای حسین عسگری دارم و امیدوارم که به بزرگی خودشان حقیر را ببخشند چرا که بنده خود را در جایگاهی نمی دانم که به نقد ساوجبلاغ پژوهی بپردازم و قصدم از این نوشته فقط معرفی این وبلاگ بود چرا که احساس کردم که ساوجبلاغ پژوهی به همه مردم ساوجبلاغ تعلق دارد و اگر نقدی صورت گرفت خطای قلم بود! با اجازه آقای عسگری لوگویی برای ساوجبلاغ پژوهی طراحی کردیم  و در قسمت ابزار های وب قرار داده ایم که با کلیک بر روی آن می توانید وارد وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی بشوید.


نوشته شده در  شنبه 91/3/6ساعت  5:48 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<