سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

نقالی سیاوش قلاح هنرمند نظرآبادی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز تقدیر از اصغر گروسی هنرمند ساوجبلاغی در جشن اردیبهشت تئاتر ایران

کشف آثار دو هزار ساله در تپه ینگی امام ساوجبلاغ

با تلاش باستان شناسان، چهار دوره معماری در فصل سوم کاوش تپه باستانی ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ نمایان شد.

نمایش خیابانی شهرستان نظرآباد خوش درخشید

نمایش هایی به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی و علی نوریان از جمله نمایش های انتخاب شده برای سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

برگزاری نشست انجمن های فرهنگی و هنری ساوجبلاغ

نشست انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مجتبی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

تقدیر از هنرمند ساوجبلاغی در جشن اردیبهشت تئاتر ایران

در جشن اردیبهشت تئاتر ایران، اصغر گروسی - هنرمند ساوجبلاغی - به عنوان مدیر گروه تئاتر خیابانی مورد تقدیر قرار گرفت.

نقالی هنرمند نظرآبادی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

مرشد سیاوش فلاح در افتتاحیه «همایش ملی تجلی عرفان در هنر اسلامی» درباره معجزات امام علی علیه السلام نقالی کرد.

 * * * *

کشف آثار دو هزار ساله در تپه ینگی امام ساوجبلاغ

واحد مرکزی خبر: چهار دوره معماری در فصل سوم کاوش تپه باستانی ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ کشف و نمایان شد. فصل سوم کاوش از ابتدای امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. سرپرست تیم کاوش تپه ینگی امام گفت: این معماری ها که نشان دهنده قدمت سکونت در این تپه تاریخی است، نوع معماری سازه های اشکانی، ساسانی و اوایل دوره اسلامی را نشان می دهند.ولی الله دهقانی سانیچ افزود: کشف اشیای و ظروف سفالی با پوشش لعابی مزین به نقوش اسلامی و انسانی از آثار کشف شده در این فصل کاوش است که قدمتی دو هزار ساله را نشان می دهد. وی گفت: انواع کاسه های سفالی که در طراحی آنها از شخصیت های قصه های عاشقانه همچون لیلی و مجنون الهام گرفته شده، پارچ، قدح و زیورآلات مفرغی از دیگر اشیای کشف شده در این مرحله از کاوش است.

تپه ینگی امام که با شماره ثبت 3504 و در سال 1379 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در سال های 1385 و 1387 مورد کاوش قرار گرفته است. سرپرست تیم کاوش تپه ینگی امام گفت: کار مرمت و بازسازی این آثار در کنار فعالیت های تیم کاوش با ظرافت و دقت انجام می شود. دهقانی سانیچ افزود: کشف دیواری خشتی به ارتفاع 2 متر و 40 سانتی متر و قطر یک متر و نیم در این تپه باستانی، نشان از تمدنی اصیل در این منطقه دارد. رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: در این فصل از کاوش تیمی متشکل از 15 باستان شناس مشارکت دارند. هادی بابازاده گفت:ساخت سایت موزه ای برای نگهداری و نمایش آثاربدست آمده این تپه ، به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری البرز پیشنهاد شده است. وی افزود: مجموعه تاریخی ینگی امام متشکل از تپه تاریخی،کاروانسرای متعلق به دوره صفویه و امامزاده علی النقی (ع) استعداد تبدیل شدن به مرکزمهم گردشگری را دارد. تپه باستانی ینگی امام در 4 کیلومتری شهر هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. درشهرستان ساوجبلاغ 97 اثر باستانی شناسایی شده که 34 مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نمایش خیابانی شهرستان نظرآباد خوش درخشید

فیلم نیوز: از سوی هیئت انتخاب، اسامی طرح‌های بخش خیابانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد. نمایش های «خون بازی» و «مجلس شبیه خوانی جولیس سزار» به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی و نمایش «پینوکیو» به نویسندگی و کارگردانی علی نوریان از نظرآباد از جمله نمایش های انتخاب شده است. هیئت انتخاب طرح‌های بخش خیابانی متشکل از داوود رشیدی،‌ منوچهر اکبرلو و مجید امرایی تعداد 42 طرح در حوزه تهران و شهرستان به دبیرخانه جشنواره معرفی کردند. سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 5 تا 22 بهمن‌ماه سال جاری به دبیری رحمت امینی در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری نشست انجمن های فرهنگی و هنری ساوجبلاغ

وبلاگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ: نشست انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان ساوجبلاغ در روز 10 خرداد 1391 با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در محل فرهنگسرای امام علی (ع) شهر هشتگرد برگزار شد. مجتبی ابراهیمی طی این نشست چهارساعته، نظرات مسئولان انجمن های قرآنی، نویسندگان، کانون فیلم و عکس، موسیقی، شعر، هنرهای تجسمی به ویژه هنرمندان هنرهای نمایشی را شنید. رضا رنجبرکهن رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ این نشست را رضایت بخش دانست.

تقدیر از هنرمند ساوجبلاغی در جشن اردیبهشت تئاتر ایران

وبلاگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ: مراسم اختتامیه پنجمین جشن «اردیبشهت تئاتر ایران» 6 خرداد 1391 با حضور  حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایش و جمعی از مدیران، اساتید تئاتر و پیشکسوتان هنر نمایش در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد. در این مراسم اصغر گروسی - هنرمند ساوجبلاغی - به عنوان مدیر گروه تئاتر خیابانی مورد تقدیر قرار گرفت.

نقالی هنرمند نظرآبادی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

وبلاگ روستای دنگیزک: مرشد سیاوش فلاح - هنرمند نظرآبادی - در افتتاحیه «همایش ملی تجلی عرفان در هنر اسلامی» که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، درباره معجزات امام علی علیه السلام، نقالی کرد. در این هماش دکتر اسماعیل آذر و دکترنصرالله حکمت و دیگر  پژوهشگران این حوزه سخنرانی کردند.


نوشته شده در  پنج شنبه 91/3/18ساعت  7:0 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]