سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  

 ساخت 14 دکل حفاری چاه های نفت در دستور کار مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی شهرستان ساوجبلاغ گرفت.  استاد دکتر حکمت الله ملاصالحی

سخنرانی استاد حکمت الله ملاصالحی در خانه هنرمندان ایران

ششمین برنامه «ملکوت کلمات» با سخنرانی «دکتر حکمت الله ملاصالحی»، تجلیل از استاد «احمد آریامنش»، شعرخوانی «غزل تاجبخش» و اجرای موسیقی دو نوازی دوتار و دایره در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

تحلیلی جالب درباره صنایع دستی شهرستان نظرآباد

حسام موسوی نیا مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نظرآباد گفت: «تاکنون هیچ کدام از رشته‌های صنایع دستی رایج این شهرستان منسوخ نشده است.»

نشست زمین و افت آب های زیر زمینی در هشتگرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای استان تهران گفت: «از آنجا که بیشترین چاه‌های کشاورزی استان در هشتگرد هستند در این منطقه با افت شدید سطح منابع آب زیرزمینی و نشست زمین رو به رو هستیم.»

ساخت چهارده دکل حفاری چاه نفت در ساوجبلاغ

ساخت 14 دکل حفاری چاه های نفت در دستور کار مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی شهرستان ساوجبلاغ گرفت. قرارداد ساخت این دکل ها با وزارتخانه های نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شده است  .

* * * *

سخنرانی استاد حکمت الله ملاصالحی در خانه هنرمندان ایران

شبکه خبری هنرمندان ایران: ششمین برنامه «ملکوت کلمات» با سخنرانی «دکتر حکمت الله ملاصالحی»، تجلیل از استاد «احمد آریامنش»، شعرخوانی «غزل تاجبخش» و اجرای موسیقی دو نوازی دوتار و دایره در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. ملکوت کلمات به بهانه ماه مبارک رمضان، در دومین سال برگزاری خود با دعوت از هنرمندان و صاحبنظران حوزه هنر، عرفان و فلسفه تا به حال توانسته لحظات معنوی، ملکوتی و هنری را پیش از افطار در خانه هنرمندان ایران ایجاد کند. بر این اساس شنبه پانزدهم رمضان، شمشین برنامه «ملکوت کلمات» با تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن کریم توسط استاد نصرآبادی آغاز شد و در ادامه دکتر «حکمت الله ملاصالحی» با سپاسگذاری از خانه هنرمندان ایران برای برگزاری این برنامه، به بحث پیرامون خلاقیت و جنبه های انسانی و انسان شناختی خلاقیت پرداخت و گفت: «انسان اساسا" وجودی خلاق است و به همین واسطه هرگاه وارد عرصه خلاقیت می شود، تمامی وجود خود را درگیر خلاقیت می کند. لذا از این منظر خلاقیت یک قابلیت پیچیده در انسان می شود که ابعاد گسترده و تو در تویی دارد.»

وی که کتاب ها و مقالات متعددی به زبان فارسی، انگلیسی و یونانی در نشریات مختلف داخلی و خارجی در زمینه های متنوعی همچون فلسفه، باستان شناسی، دین پژوهی، هنرهای آیینی و مسایل دیگر نگاشته است در ادامه افزود: «نخستین ابزاری که بشر ساخت و به دنبال تکامل آن بعد ها سبک ها و شیوه های مختلفی را به وجود آورد همه از خلاقیت بشر ریشه می گرفت. انسان همواره سعی کرده با خلاقیت خود درکی کلی تر، پایدارتر و با ثبات تر را به وجود آورد. ما همیشه سعی کرده ایم این هستی نا پایدار را با خلاقیت های خود به جهانی پایدار تبدیل کنیم. انسان به عنوان اشرف مخلوقات با بهره جستن از این عنصر روحانی، جلوه هایی از هماهنگی، کمال و زیبایی را در جهان تکثیر می کند و با هر حرکت خلاقه به امکانات جدیدی دست پیدا می کند تا ظرفیت خلاقه خود را بیش از پیش کشف کند». استاد ملاصالحی که دکترای باستان شناسی و تاریخ را از دانشکده فلسفه دانشگاه آتن دارد، ضمن اشاره به جنبه های قدسی، درون یافت و عرفانی خلاقیت تصریح کرد: «خلاقیت علاوه بر جنبه های برون یافت خود، جنبه های درون یافتی هم دارد که از قضا انسان به درستی این قابلیت را درک کرده که این جنس از خلاقیت می تواند بسیار تاثیرگذارتر و فرهنگ سازتر از جنبه بیرونی آن باشد. البته این نکته را نیز نبایستی از خاطر دور ساخت که در گذشته خلاقیت های برون یافت و درون یافت در یک سطح و شانه به شانه هم پیش می رفتند ولی امروزه به واسطه برون ریزی بیش از حد خلاقیت ها و بی توجهی به خلاقیت های درون یافت بشر، انسان قادر نیست این دو وجه را همسو با هم پیش ببرد.» وی در پایان با اشاره به اینکه ولادت انسان متعالی و روحانی، نتیجه نگاه متعالی بشر به خلاقیت است و این مسئله در ادامه هنر متعالی را پدید می آورد گفت: «انسان وقتی به سرچشمه های درونی خود پی برد، فهمید در برابر تمامی حواس بیرونی خود، حواسی درونی هم دارد و بدون شک ایران یکی از غنی ترین کشورهایی است که میراث قوی خلاقیت درون یاب و روحانی در آن موج می زند».

تحلیلی جالب درباره صنایع دستی شهرستان نظرآباد

خبرگزاری ایسنا: مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان نظرآباد گفت: تاکنون هیچ کدام از رشته‌های صنایع دستی رایج این شهرستان منسوخ نشده است. حسام موسوی نیا گفت: 90 نفر از هنرمندان این شهرستان در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می‌کنند که همه این افراد دارای کارت شناسایی از سوی میراث فرهنگی هستند. وی افزود: «گلیم بافی»، «قلاب بافی»، «بافتنی‌های سنتی» و «معرق» از رشته‌های رایج و مهم صنایع دستی در نظرآباد است که حدود 50 درصد از هنرمندان شهرستان نیز در زمینه این هنرها فعالیت می‌کنند.

موسوی نیا خاطرنشان کرد: «البسه محلی»، «ساخت آلات موسیقی»، «چاپ باتیک»، «نقاشی روی شیشه»، «نقاشی روی سفال»، «ساخت نگار چوبی و نی»، «مروارید دوزی»، «شال بافی»، «سراجی سنتی»، «تابلوهای تزئینی»، «حکاکی»، «حصیر بافی»، «رنگرزی» و «کاشیکاری هفت رنگی» از رشته‌هایی هستند که به طور خاص و اصیل در شهرستان نظرآباد وجود دارد. مدیر اداره میراث فرهنگی نظرآباد در پایان با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ‌کدام از  رشته‌های صنایع دستی رایج این شهرستان منسوخ نشده است گفت: سال گذشته دوره های آموزشی رشته‌های صنایع دستی معرق و سفال در این شهرستان برگزار شد و امسال نیز این دوره‌ها برگزار می شود.

نشست زمین و افت آب های زیر زمینی در هشتگرد

خبرگزاری ایسنا: از آنجا که بیشترین چاه های کشاورزی استان در هشتگرد هستند در این منطقه با افت شدید سطح منابع آب زیرزمینی و نشست زمین رو به رو هستیم. افت آبخوان یک تهدید جدی به شمار می‌رود چرا که نشست زمین ممکن است موجب از بین رفتن منابع آب زیر زمینی شود نیاز است که برای تامین آب هشتگرد و کرج برنامه‌ریزی صورت بگیرد. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای استان تهران گفت: هشتگرد با افت شدید سطح منابع آب زیرزمینی و نشست زمین رو به رو است. خسرو ارتقایی گفت: از آنجا که بیشترین چاه‌های کشاورزی کرج در هشتگرد هستند در این منطقه با افت شدید سطح منابع آب زیرزمینی و نشست زمین رو به رو هستیم. وی افزود: افت آبخوان یک تهدید جدی به شمار می‌رود چراکه نشست زمین ممکن است موجب از بین رفتن منابع آب زیر زمینی شود. ارتقایی با بیان اینکه کارهایی درخصوص جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب‌های زیر زمینی صورت گرفته است گفت: استان البرز دارای محدوده‌های آبی مانند دشت طالقان و هشتگرد در غرب البرز است و همچنین کرج با تهران و شهریار در حوزه آبی مشترک است زیرا بر روی یک دشت قرار دارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: به لحاظ وضعیت منابع آب شرب استان البرز شهر کلانشهر کرج از گذشته دچار کمی و کیفی‌هایی بوده است. در حال حاضر آب کرج از سد امیرکبیر و طالقان و منابع آب زیرزمینی در حال تامین است اما کافی نیست به همین دلیل تدوین یک برنامه در دو سطح کوتاه مدت و بلند مدت ضروری است. ارتقایی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیتی که در استان البرز شاهد آن هستیم نیاز است که برای تامین آب هشتگرد و کرج برنامه‌ریزی صورت بگیرد. او در پایان با بیان اینکه ساماندهی پساب استان البرز در دستور کار است، اظهار کرد:‌ مطالعات مقدماتی حدود یک سال است که شروع شده و به محض تکمیل اقدامات لازم انجام می‌شود.

ساخت چهارده دکل حفاری چاه نفت در ساوجبلاغ

وب سایت دنیای صنعت: ساخت 14 دکل حفاری چاه های نفت در دستور کار مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی شهرستان ساوجبلاغ گرفت. حسین یادگاری در بازدید از مجتمع تولیدی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی شهرستان ساوجبلاغ افزود: قرارداد ساخت این دکل ها با وزارتخانه های نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شده است. وی بیان داشت: این دکل ها با استفاده از دانش بومی و توسط متخصصان ایرانی ساخته خواهد شد. یادگاری گفت: براساس این قرارداد پیش بینی می شود تا چهار سال آینده ایران بتواند به 75 درصد دانش بومی مربوط به ساخت دکل های حفاری چاه های نفت دست پیدا کند. وی یادآور شد :بومی شدن این دانش گام موثری برای خودکفایی در بخش صنعت نفت خواهدبود. رییس جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: پیگیری تحول بنیادین در برنامه ها و زیرساخت های جهاد دانشگاهی در دستور کار این نهاد علمی و دانشگاهی قرار دارد. وی، تولید آنتی بادی ها، فرآورده های بیولوژیک، سلول های بنیادی و نانوذرات مغناطیسی را از جمله دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی کشور برشمرد.


نوشته شده در  یکشنبه 91/5/29ساعت  1:22 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]