سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

طراحی و ساخت موتورهای تک سیلندر در سالهای اخیر توسط احمد زارعی مبتکر ساوجبلاغی انجام شد   «بهار اومد» نظرآباد در جشنواره بین المللی تئاتر همدان

 

«بهار اومد» نظرآباد در جشنواره بین المللی تئاتر همدان

سخنان جواد رنجبرزاده بازیگر نمایش خیابانی «بهار اومد» در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان.

معرفی نویسنده نوجوان شهرستان نظرآباد

«مبینا آزادفلاح» نوجوان دوازده ساله نظرآبادی با چاپ دو رمان به عنوان جوان ترین نویسنده در شهرستان نظرآباد معرفی شد.

تولید انبوه موتورهای تک سیلند کشاورزی در ساوجبلاغ

طراحی و ساخت موتورهای تک سیلندر در سال های اخیر توسط احمد زارعی مبتکر ساوجبلاغی انجام شد و اکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی سالانه 50 هزار دستگاه از این موتورها در منطقه تولید می شود.

تولید بیشترین گندم استان البرز در شهرستان نظرآباد

رسول سلگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: از 60 هزار تن گندم تولید شده در استان البرز، حدود 40 هزار تن آن در شهرستان نظراباد تولید شده است.

نصب یکصد آشیانه پرنده در ساوجبلاغ

با آغاز سرما، یکصد لانه پرنده در سطح بوستان های شهر هشتگرد نصب شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ  گفت: این کار با همکاری محیط یاران دانش آموز انجام شد .

* * * *

«بهار اومد» نظرآباد در جشنواره بین المللی تئاتر همدان

خبرگزاری فارس: جواد رنجبرزاده بازیگر نمایش خیابانی «بهار اومد» در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: نمایش «بهار اومد» به کارگردانی اصغر گروسی از شهرستان نظرآباد البرز است که یک نمایش بسیار شاد بوده و فضای بهار را برای مردم به نمایش می گذارد. وی ادامه داد: تئاتر خیابانی برای شاد کردن مردم است و تماشاگر را از فضای غم و اندوه بیرون می آورد چرا که بسیاری از مردم این فرصت را ندارند تا نمایش ها را در سالن ببینند اما این نمایش خیابانی فرصتی را فراهم می کند تا عموم مردم از آن استفاده کنند .بازیگر نمایش «بهار اومد» در رابطه با ویژگی تئاتر خیابانی تصریح کرد: با تئاتر خیابانی ما به سراغ مردم می رویم و این برای ما به عنوان یک بازیگر جذابیت بیشتری دارد چرا که یک فضای شادی را برای مردم فراهم می کنیم.

وی به انواع تئاتر اشاره و یادآور شد: تئاتر خیابانی به چند دسته تقسیم می شود اما با این نوع تئاتر که به صورت عمومی برای مردم اجرا می شود ما حصارها را می شکنیم و از فضای سالن دور شده و به اجرای عمومی می پردازیم که در آن تماشاگر هم لذت بیشتری را احساس می کند. رنجبرزاده تأکید کرد: این نوع تئاتر انرژی مضاعفی را از بازیگر می گیرد و تمام صحنه هایی که در آن استفاده می شود طبیعی است حتی نور استفاده شده در نمایش با نور خورشید تنظیم می شود و این نوع نمایش برای مردم جذابیت بیشتری دارد چرا که بازیگر، نفس به نفس تماشاگر پیش می رود. وی در پایان سخنانش در رابطه با میزبانی همدان در نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: میزبانی همدان در این جشنواره بسیار خوب بود و همدان فضای آرامی را برای اجرا دارد و امیدواریم که در سال های آینده نیز این جشنواره در همدان برگزار شود.

معرفی نویسنده نوجوان شهرستان نظرآباد

وب سایت نظر یک:  «مبینا آزادفلاح» نوجوان دوازده ساله نظرآبادی با چاپ دو رمان به عنوان جوان ترین نویسنده در شهرستان نظرآباد معرفی شد. کتاب های این نویسنده نوجوان «باهم باشیم» و «تولدت مبارک» است.

تولید انبوه موتورهای تک سیلند کشاورزی در ساوجبلاغ

خبرگزاری ایرنا: محمدتاج الدینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: طراحی و ساخت موتورهای تک سیلندر در سالهای اخیر توسط احمد زارعی مبتکر ساوجبلاغی انجام شد و اکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی سالانه 50 هزار دستگاه از این موتورها در منطقه تولید می شود. وی بیان کرد: این نوع موتور بر روی ژنراتور، پمپ های آب و دروگرهای کشاورزی و ماشین آلات صنعتی قابل نصب است. تاج الدینی گفت:برای تولید انبوه این نوع موتورها پنج میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرستان ساوجبلاغ سرمایه گذاری شده است.وی بیان داشت: قیمت تمام شده هر دستگاه موتور تک سیلندر ساخت داخل 10 میلیون ریال است که 15 میلیون ریال ارزانتر از مشابه خارجی است ضمن آنکه کارایی و کیفیت موتورهای داخلی با نوع خارجی آن برابری می کند.به گفته وی، مصرف سوخت این موتور دیزلی در هر هشت ساعت کار مداوم تنها چهار لیتر گازوئیل است در حالی که ماشین های وارداتی بنزینی هستند و میزان مصرف سوخت آنها بالااست.تاج الدینی تاکید کرد: زارعان و باغداران می توانند برای خرید این نوع تجهیزات کشاورزی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

تولید بیشترین گندم استان البرز در شهرستان نظرآباد

خبرگزاری ایرنا: رسول سلگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: از 60 هزار تن گندم تولید شده در استان البرز، حدود 40 هزار تن آن در شهرستان نظراباد تولید شده است .بر همین مبنا این شهرستان امسال رتبه نخست تولید گندم را در استان البرز کسب کرد. وی ادامه داد: هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی نظرآباد در سال زراعی گذشته زیرکشت گندم قرار گرفت.سلگی گفت: ارایه آموزش های ترویجی، مبارزه با سن گندم، نظارت بر نحوه آبیاری و برداشت محصول از اقداماتی بود که سال گذشته برای ارتقای کیفیت و افزایش تولید گندم در نظرآباد انجام شد.

نصب یکصد آشیانه پرنده در ساوجبلاغ

خبرگزاری ایرنا: با آغاز سرما، یکصد لانه پرنده در سطح بوستان های شهر هشتگرد نصب شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ گفت: این کار با همکاری محیط یاران دانش آموز انجام شد. حمیدرضا لشکری افزود: پرندگان به‌عنوان یکی از شاخص‌های طبیعی در حیات انسان‌ها نقش اساسی دارند. وی افزود: با توسعه شهرنشینی، نوعی تفکیک بین پرندگان و انسانها به ‌وجود آمده است که باید فکری اساسی در این رابطه اندیشیده شود. وی گفت: حفظ پرندگان، ایجاد نشاط در فضای شهری و جلوگیری از لانه‌گذاری پرندگان در مکان‌های پرخطر همانند لوله‌های بخاری از جمله اهداف انجام این کار است.


نوشته شده در  سه شنبه 91/7/25ساعت  11:23 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]