سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

  نقاشی های ضد جنگ پرویز کلانتری در آستانه انتشار

احیای «حفی علایی» به همت دکتر نجم آبادی

خورشید اورازان منتشر شد.

«مایکل روف» آلمانی از «ازبکی» سخن گفت

چاپ 37 مقاله از حسین عسکری در دایره المعارف تشیع

متن کامل خبرهای فوق در

 

نقاشی های ضد جنگ پرویز کلانتری در آستانه انتشار

استاد پرویز کلانتری (متولد سال 1310 خورشیدی در روستای فشندک طالقان) یکی از شناخته شده ترین هنرمندان ایرانی است که فعالیت های صلح طلبانه انجام می دهد. او جایی دورتر را می باستادپرویز کلانترییند و خطری را که در کمین است، حس می کند و برای به صدا در آوردن زنگ های خطر هم اکنون کتابی زیر چاپ دارد که در آن نقاشی های ضد جنگ خود را در آن آورده است. او البته این فعالیت ها را تنها و تنها به عنوان یک هنرمند انجام می دهد. این تحرکات برای او در همان رنگ ها و بوم نقاشی محدود است، بی هیچ رویکرد سیاسی. گفتنی است پرویز کلانتری دستی توانمند بر قلم دارد و داستان هایی نوشته که به همان لطافت نقاشی هایش است. «برگزیده آثار» و «چشم ها هرگز دروغ نمی گویند» از آثار مکتوب او است و آثاری چون «نیچه نه»، « فقط بگو مش اسماعیل»، «ولی افتاد مشکل»، «شب سال نویی که به نیما گذشت» و ... را نیز در حیطه ادبیات داستانی منتشر کرده است.

احیای «حفی علایی» به همت دکترمحمود نجم آبادی

«خفت علایی» یا «حفی علایی» یا «الخفیه العلائیه» دومین تألیف طبی سید اسماعیل جرجانی است که پس از سال 521 قمری تألیف شده است. اخیرا" این کتاب در 262 صفحه به کوشش دکتر محمود نجم آبادی (1282- 1379 خورشیدی) و دکتر علی اکبر ولایتی توسط مؤسسه اطلاعات منتشر شده است. از دکتر نجم آبادی (نوه شیخ هادی نجم آبادی) حدود 45 کناب و 500 مقاله بر جای مانده که بیشتر در تاریخ پزشکی ایران است.

خورشید اورازان منتشر شد

کتابی به همت مرتضی دهقان آزاد در احوال و کرامات سید مرتضی اورازانی (1289- 1382 خورشیدی) از سوی انتشارات رهام اندیشه در 129 صفحه به چاپ رسید. در مقدمه این کتاب آمده است: «خوانندگان ارجمند! آنچه پس از این خواهید خواند، شمه ای از کشف کرامات، سید السالکین و زبده العارفین حضرت آقای سید مرتضی میراحمدی، مشهور به سید مرتضی اورازانی رحمت الله علیه است که از میان سیل عظیم گفته ها و شنیده های دوستان و ارادتمندان و مراجعان آن مرد الهی، انتخاب گردیده و به رشته تحریر در آمده است.»

«مایکل روف» آلمانی از ازبکی سخن گفت

تپه مرتفع محوطه باستانی ازبکی«نویافته های باستان شناسی دوره ماد در خارج از مرزهای کنونی ایران» عنوان سخنرانی ای بود که 23 فروردین 1388، «مایکل روف» باستان شناس آلمانی به میزبانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی در دانشگاه تهران ایراد کرد. وی در بخشی از سخنرانی خود به یافته های باستان شناسی مادها در محوطه باستانی ازبکی (از توابع شهرستان نظرآباد) اشاره کرد و این محوطه را از توابع «ری» برشمرد. 

چاپ 37 مقاله از حسین عسکری در دایره المعارف تشیع

همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تهران، جلد سیزدهم دایره المعارف تشیع در 614 صفحه قطع رحلی منتشر شد. این دایره المعارف مهم ترین کتاب مرجع در باره علوم، تاریخ و فرهنگ مذهب تشیع است که زیرنظر بهاالدین خرمشاهی، احمد صدر حاج سیدجوادی و کامران فانی و به وسیله نشر شهید سعید محبی تهیه و تدوین می شود. حسین عسکری که از جلد یازدهم همکاری خود را با این دایره المعارف آغاز کرده است، موفق به نگارش 37 مقاله در جلد سیزدهم دایره المعارف تشیع شد.

عناوین این مقالات از این قرار است: قتیل العبرات / قدما / قدیمین/ قراجه داغی (قره داغی)، حاج میرزا محمدعلی / قراجه داغی تبریزی، حاج میرزا احمد مجتهد / قراجه داغی کلیبری، حاج میرزا عبدالرحیم انصاری / قران السعدین فی زواج ابی الحسن و ام الحسین / قره العین / قرن / قزوینی، بوداق منشی / قزوینی، شیخ عبدالکریم (خوئینی قزوینی) / قزوینی، حاج ملا عبدالوهاب / قزوینی، شیخ فضلعلی / قسم / قشلاقی، علی بن محمدصادق / قشلاقی ساوجبلاغی، محمدابراهیم/ قصه فاطمه زهرا (س) / قطاع الطریق / قلعه جوقی، شیخ ابراهیم/ قمه زنی / قمی، میرزا محمد اشراقی / قمی شیخ محمدتقی / قمی، حاج سید محمدتقی (جواد قمی) / قمی، شیخ میرزا محمدحسن / قمی، ملا محمدصادق / قمی چهارمردانی، شیخ محمدحسن نادی (نادی چهارمردانی قمی) / قول لغوی / قیس بن مسهر صیداوی / کاشانی، ابوالحسن علی بن محمد بن شیره / کانون اسلام / کانون نشر حقایق اسلامی / کبیر قمی، حاج میرزا محمد نجفی / کتاب علی (ع )/ کتابنامه های حضرت زهرا (س) / کتب ضلال / کحل الناظرین فی  تفضیل الزهرا علی الانبیا و المرسلین / کثیر قنبری.  


نوشته شده در  دوشنبه 88/2/7ساعت  7:52 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]