سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

طرّاحی و اجرای مسجد نظام مافی تهران با ترکیب معماری سنّتی و مدرن از افتخارات مهندس پرویز حامدی است.

مهندس پرویز حامدی معمار ساوجبلاغی مسجد نظام مافی تهران 

در یکی از روزهای شهریور 1392 به دیدار یکی از نخستین دانش آموختگان معماری ایران رفتم که در سن 77 سالگی همچنان با اشتیاق به معماری مشغول است. طرّاحی و اجرای مسجد نظام مافی تهران با ترکیب معماری سنّتی و مدرن از افتخارات او است. مهندس پرویز حامدی در زادگاهش روستای جلنگدار از توابع شهرستان ساوجبلاغ پذیرای من شد. مهندسی باسواد و مهربان که رشته دانشگاهی اش را به هنر موسیقی پیوند زده است. خاطرات شنیدنی و نابی از بزرگان فرهنگ و هنر ایران دارد. همین خانه و باغ مهندس حامدی در روستای جلنگدار، گردهم آمدن و گفت ­و گوهای هنرمندان نامدار موسیقی سنّتی ایران همچون استاد جلیل شهناز (م­­1392ش)، استاد حبیب­ الله بدیعی (م­1371­ش)ّ استاد پرویز یاحقّی (م­1385ش)، استاد اسدالله ملک (م­1380ش) و استاد جهانگیر ملک (م­1381ش) را به یاد دارد. او نواختن ضرب را حاصل شاگردی ­اش نزد استاد جهانگیر ملک می ­داند.

ایشان پس از پایان دوره دبستان، راهی تهران شد و از دبیرستان خِرد در رشته ریاضی، دیپلم گرفت. در سال 1338ش در رشته معماری وارد دانشگاه ملّی ایران (شهید بهشتی فعلی) شد و در سال 1349ش از پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان «مرکز توریستی و گردشگری در کاشان» با درجه عالی دفاع کرد. از سال 1360 تا 1380ش مدیرعامل «مهندسین مشاور طرح و توسعه معماری ایران» در سازمان برنامه و بودجه بود و در آن مدّت پروژه­ های فرودگاه کُنارک در چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، کتابخانه شیراز، بیمارستان نظام مافی (شهدا) در شهر شوش و بیمارستان کودکان معلول نارمک را به سرانجام رساند.

طرّاحی و نظارت بر ساخت مساجد روستاهای کُردان، بانوصحرا، جلنگدار و علاقه ­بند و حسینیه روستای اَغشت از توابع شهرستان ساوجبلاغ و مسجد روستای سَگران از توابع شهرستان طالقان از دیگر فعالیّت­ های مهندس حامدی است. او اکنون در حال نظارت بر ساخت آسایشگاه بیماران روانی محمّدعلی نظام مافی در امین­آباد تهران، پروژه توانبخشی در گل­شهر کرج است. دکتر مانی حامدی (متولّد 1349­ش) از پزشکان مقیم آمریکا، فرزند مهندس حامدی است.


نوشته شده در  پنج شنبه 94/2/17ساعت  6:22 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]