سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پاسداشت مقام علمی دکتر یوسف فضایی و رونمایی از کتاب «نقد دل» برگزار شد

خبرگزاری ایسکانیوز (شنبه - 19/02/1394 - 20:08:50 - کد خبر: 263356): نشست پاسداشت مقام علمی دکتر یوسف فضایی و رونمایی از کتاب «نقد دل» تالیف دکتر حسین عسگری در سالن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نشست پاسداشت مقام علمی دکتر یوسف فضایی و رونمایی از کتاب «نقد دل»  تالیف دکتر حسین عسگری عصر 19 اردیبهشت ماه با حضور دکتر یوسف فضایی، مهندس سیدمصطفی قاسمی؛ رییس سازمان چاپ دانشگاه آزاد اسلامی، حسین عبدلی؛ مدیرکل اسبق اسناد و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر آژنگ و نویسنده اثر و جمعی از علاقه مندان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و هشتیمن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عبدلی با بیان این ‌که دکتر یوسف فضایی در سال 1313 در بهار همدان دیده به جهان گشود، اظهار کرد:پس از تحصیلات ابتدایی برای تحصیل علوم اسلامی وارد مدرسه علمیه مرحوم آخون ملاعلی معصومی همدانی شد. مدیرکل اسبق اسناد و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ایشان در سال 1338 به استخدام وزارت فرهنگ (آموزش و پرورش) درآمد.وی گفت: دکتر فضایی استاد و عضو هیئت علمی تمام وقت دانشکده الهیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، پس از سال‌ها تدریس و تربیت دانشجویان فرهیخته و تالیف بیش از 25 عنوان کتاب، در سال 1391 به افتخار بازنشستگی نایل آمد. وی در سال 1383 از طرف این دانشگاه به عنوان استاد نمونه و پژوهشگر سال انتخاب شد. عبدلی از تواضع و فروتنی استاد فضایی به عنوان یکی از بارزترین خصوصیات ایشان اشاره کرد و گفت: روحی جستجوگر و پوینده، یکی دیگر از خصایص شناخته شده ایشان در میان دیگران است.

در ادامه این نشست دکتر حسین عسگری درباره دلایل نگارش این کتاب توضیح داد: اخلاق و منش، شاگردپروری، تشویق برای نقادی و آزاداندیشی، پرهیزگاری و آثار استاد فضایی از جمله دلایل نگارش این اثر است. وی با بیان این‌که استاد فضایی از زمانی که خودشان را شناختند در شغل معلمی و فرهنگی فعالیت داشتند، ادامه داد: من معتقدم که عدم انتشار 1800 بیتی که استاد سروده‌اند، یکی از جنبه‌های است که از ایشان مغفول مانده است. 

در ادامه استاد فضایی گفت: در حدود 25 سال در دانشکده‌های الهیات و حقوق دانشگاه‌های آزاد کرج و در تدریس علومی چون تاریخ فلسفه، عرفان نظری و علم کلام فعالیت داشتم. در این دوران با سوال‌های بسیاری از سوی دانشجویان رو به‌ رو بودم که پاسخ‌های ارایه شده در قالب کتاب «نقد دل» جمع‌ آوری شده است. در واقع این کتاب دایره‌المعارفکی است از سوالاتی که پرسش شده و پاسخ داده‌ام که خواننده با مطالعه کتاب درمی‌یابد که پاسخ ‌هایم قانع کننده است یا نه!. وی با بیان این‌که باید از حقیقت به واقعیت رسید، اظهار کرد: حقیقت وجود ذهنی هر چیز است، که درستی یا نادرستی آن باید توسط علم تایید شود. در این صورت مشخص می‌شود که حقیقتی که به ذهن منتقل می‌شود درست است یا نه. از سوی دیگر واقعیت چیزی است که قابل لمس، حس و در دسترسی انسان است. استاد فضایی افزود: حقیقت برداشتی از واقعیت است. وقتی حقیقت تبدیل به علم می‌شود که با واقعیت ذهنی انطباق داشته باشد. هر چیزی در ذهن ‌ها ممکن است حقیقت ‌های مختلفی داشته باشد. بنابراین هیچ حقیقتی بدون علم تبدیل به واقعیت نمی ‌شود. وی با اشاره به سانحه‌ تصادفی که چند ماه گذشته پشت سر گذاشته است، کمی درباره چگونگی درمان و مراحل بیماری ‌اش توضیح داد و اظهار کرد: در حال حاضر مرحله نقاهت را می‌گذرانم. در پایان این نشست دکتر آژنگ با اشاره به خاطراتی که از سال‌های بسیار دور از استاد داشتند، گفت: پیشتر هر ساله در نیمه‌های ماه شعبان ایشان با دعوت از انجمن همدانی ‌های مقیم تهران و انجمن ادبیات همدان شب شعر بسیار قابل توجه و با شکوهی برگزار می‌کردند.

کتاب «نقد دل» تالیف دکتر حسین عسگری برگرفته از پرسش و پاسخ ‌هایی است که میان استاد دکتر یوسف فضایی و نویسنده اثر طرح شده است. سالن کتاب دانشگاه آزاد اسلامی در بخش نهادها و سازمان های نمایشگاه یعنی خیابان 27 قرار دارد و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب برای دسترسی آسان ‌تر به سالن دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از درب متروی مصلا (‌اتوبان رسالت) ورودی شماره 18 وارد محوطه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شوند.


نوشته شده در  یکشنبه 94/2/20ساعت  4:23 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]