سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

رسول جعفریان

پروژه خیالی جهانی سازی تشیع توسط بروجردی ـ انیشتین را چه کسانی دامن می زنند؟ 

دکتر رسول جعفریان

خبر آنلاین: یک نوع از تاریخ نگاری، طرح دروغ های بزرگ بی شاخ و دمی است که از بس شگفت است هیچ چاره ای جز باور کردن آن نیست تا از شر آن راحت شد. نمونه اش این که نیوتن شیعه بوده و بحار الانوار مرحوم مجلسی را ترجمه کرده که الان هم نسخه آن در صندوق اماناتی در لندن نگهداری می شود . سالها پیش خبر شیعه شدن انیشتین و ارتباط وی با آقای‌ آیت الله بروجردی منتشر شد. بعدها آن خبر را سایتی منتسب به بیت ایشان منتشر کرد و به توصیه های فراوان که این مسأله یک دروغ شاخدار است، هیچ گاه حاضر نشد آن را بردارد (اینجا).

زمانی هم بنده دریافتم که شخصی به نام سجادی مدخل هایی در دایره المعارف تشیع نوشته و ضمن آن سلسله ای از اباطیل و دروغ ها را در باره شیعه شدن لئوناردو داوینچی و نیوتن و ارتباط آن جریان با علامه مجلسی و وجود رساله های نادر در صندوق اماناتی در لندن و شخصیت موهومی به نام مهدوی که تا به حال رنگ خود را نشان نداده، نوشته است. وقتی آن یادداشت ها منتشر شد، دایره المعارف تشیع ضمن عذرخواهی اعلام کرد که این شخص رفتاری نامتعارف داشته و از آنجا اخراج شده است. بعد هم همین آقا، نامه ای برای بنده نوشت و ارکان دایره المعارف تشیع را متهم کرد. اما فی الواقع و خارج از منازعات آنها، احساس کردم سجادی یا با همدستی افرادی، در حال نشر شبکه ای از دروغ پردازیها و عجایب در باره موضوعاتی هستند که گویی تشیع در حال تبدیل شدن به یک مذهب جهانی در غرب است و هر آدم مشکوکی که در غرب درگذشته اند حتما شیعه بوده و از او یا آنها رساله هایی هست  و تا بحال هم صدایش در نیامده است. اگر هم مرده و کسی نمی تواند بررسی کند، مطالبی به او نسبت می دادند.

جالب است که سلسله ای از استفتاءات در باره برخی از مسائل جنسی هم از ناحیه عده ای از جوانان شیعه در ترکیه از آقای خویی در اینترنت یافت شد که بسیار عجیب و ترویج گر نوعی همجنس گرایی و البته تحت پوشش آیت الله بروجردیحمله به فمنیسیم بود (اینجا). این داستان پایان ندارد و همچنان در اینترنت و جاهای دیگر رگه هایی از آن یافت می شود. اخیراً لینکی توسط یکی از دوستان فرستاده شد که پرده دیگری از این ماجرا بود (اینجا).

تحقیق اسکندر جهانگیری پیرامون نقش نیلز بو دانمارکی در طرح جهانی سازی تشیّع / سرنخ ترور جان اف کندی. خارج از متن رساله. همان طور که در وبسایت بالا می توانید ملاحظه کنید باز هم اسامی انیشتین و علامه مجلسی و برگ های تازه ای در باره همین آقای نیلز که به صورت مشکوک در سال 1962 کشته شده می یابید. با این قید که این یک سال پس از فوت آیت الله بروجردی بوده است. گویا شبکه ای برای جهانی سازی تشیع در غرب بوده که این هم یکی از حلقه های آن بوده است.

این همان حلقه ای است که یک سر آن هم به حمیدرضا پهلوی بر می خورد که و چه و چه بوده و شهریار شفیق پسر اشرف پهلوی که فقیه بوده و آثار حقوقی مهمی در دفاع از تشیع نوشته و اخبارش در همین داستانهای ساختگی آمده است. وی شرحی بر لمعه نوشته که نسخه آن هم در همان صندوق امانات نگهداری می شد (اینجا). داستان صندوق عجیب و غریبی که لندن بوده و اماناتی در این باره در آن نگهداری می شود و بسیار سری است در تمام این داستان هزار و یکشب وجود دارد و باز هم نام دکتر ابراهیم مهدوی در آن به چشم می خورد. نسخه ای کهنه در جایی پیدا شده و در آنجا نگهداری می شود. و از این سری عجایب و غرایب.

به نظرم اگر هم چیزی به نام تشیع انگلیسی باشد باید سرنخش اینجا باشد و الا آنچه این روزها به اسم تشیع انگلیسی است محتملا می تواند یک نوع شیخی گری جدید و فرقه سازی تازه باشد که بارش روی جهالت و تعصب مذهبی است نه روی توطئه دیگران که ممکن است مثل دفاع از بابیه زمانی از آنها هم در معادلات سیاسی خود حمایت و استفاده کنند. در این باره باید تامل بیشتر کرد هم در انیشتین درک اصل آن و هم نوع تعامل با آن.

اما رساله این نیلز بور خیالی هم جالب است. یک عبارت از آن وبسایت این است که گویی طرح جهانی سازی تشیع که با کار مشترک انیشتین و بروجردی به سرانجام نرسیده بوده قرار شده توسط آقای نیلز به انجام برسد که....

نیلز بور، در این رساله، با کمال شگفتی، و همانند اینشتین، اسلام را بر همگی ادیان جهان برتری می دهد؛ و با بیاناتی حزن آور و اندوهبار، تأسّف می خورد که "نقشه جهانی سازی دین اسلام و مذهب مترقی شیعه" با درگذشت آیت الله بروجردی و اینشتین، به هدف نرسید و چون - طبق آنچه نیلزبور درآنجا می نویسد - حدود یک سال از درگذشت نابهنگام آیت الله بروجردی گذشته، خود نیز آرزوی مرگ می کند! و سفارشاتی را محرمانه، برای جان اف. کندی و برخی از افراد خاندان نجیب زاده های انگلیس نوشته است؛ که معلوم می شود وی قصد داشته، با ثروت کلان نجیب زادگان انگلستان- که با وی همعقیده شده بودند - "کِنِدی" را یاری دهد تا دین اسلام و مذهب مترقی شیعه را به عنوان "مذهب واحد جهانی" معرفی کنند و مسیحیت و یهودیت و آیین های دیگر جهان را از بیخ و بن ریشه کن سازند... ولی یک سال بعد از سال نگارش این رساله و مرگ نیلز بور، در سال 1963م "جان اف. کندی" نیز با گلوله شخص ناشناسی از پا در آمده است! می بینید که این دفعه پای جان اف کندی هم به میان آمده است.

به هر حال این داستان سر دراز دارد و مع الاسف نمی دانم کی و کی قرار است کسی ته این ماجرا را در بیاورد. سابقاً درباره ترجمه بحارالانوار توسط نیوتن هم مطالبی از اینها نقل کرده بودم (اینجا). برخی یادداشت های سابق بنده را هم در این باره، اینجا می توانید ببینید.

مطالب وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی در این باره

آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی و فراترنالیسم

اطلاعاتی تازه درباره مروّجان فراترنالیسم در ایران

شعبان طاووسی (کابوک) و فراترنالیسم

وبلاگی فراترنالیستی، منبع بهایی ستیزی هویدا

پاسخ سیّداحمد سجّادی به یادداشت حسین عسکری

پاسخ به شبهه فراترنالیسم درباره ازدواج


نوشته شده در  دوشنبه 94/6/9ساعت  1:14 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<