سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

محرمعلی دودانگه

معرفی کتاب نویسنده نظرآبادی توسط فرزندش

عصر یک شنبه 10 آبان 1394 با حضور جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی و برخی مسئولان محلی، «یکصد و هفتاد و هشتمین نشست کتاب خوان استان البرز» در فرهنگسرای هنر شهرستان نظرآباد برگزار شد. در این نشست، ده کتاب توسط کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان معرفی شد که دو عنوان آن مربوط به محرمعلی دودانگه از نویسندگان و ناشران شهرستان نظرآباد و کتابدار بااخلاق کتابخانه عمومی امام جعفر صادق علیه السلام است. از نکات جالب این نشست، معرفی کتاب این نویسنده توسط فرزندش است.

 «گفتگو در داستان نویسی» نوشته محرمعلی دودانگه / ارایه توسط: نویسنده

این کتاب کتابی کاربردی و آموزشی برای علاقمندان به هنر نویسندگی داستان و یا نمایش نامه نویسی است که به شکل مستقل فقط به بحث گفتگوهای داستان و یا نمایشنامه می پردازد. کتاب از پنج بخش اصلی تشکیل شده که در هر بخشی به یکی از موضوعات گفتگو پرداخته شده است. ابتدا مقدمه ای درباره ارزش گفتگو در نوشتن را آورده ام سپس وارد بحث اصلی شده و به انواع گفتگو پرداخته ام: دیالوگ، مونولوگ و گفتگوی درونی. در بخش بعدی ویژگی های گفتگو را بررسی کرده ام و این که گفتگو در داستان به چه مسائلی ارتباط دارد و یا تاثیر گرفته و تاثیر می گذارد. بخشی هم که می شود گفت مهمترین بخش این کتاب به حساب می آید به عنوان وظایف گفتگو نوشته ام که هدف از نوشتن این کتاب پرداختن به وظایف گفتگو بوده است. در بخش پایانی هم مختصری درباره ­گفتگو در داستان های کهن ادبیات فارسی چه منظوم چه منثور نوشته ام که خالی از فایده نیست.

«آب درمانی» نوشته محرمعلی دودانگه / ارایه توسط: رهام دودانگه (فرزند نویسنده)

کتاب آب درمانی ابتدا در سال 1387 توسط پدرم آقای محرمعلی دودانگه نوشته شده و در انتشارات زرین مهر به چاپ رسید. چاپ دوم این کتاب امسال (1394) با قطع و شکلی متفاوت و با ترجمه خانم فریبا گوهری از اساتید رشته زبان انگلیسی به شکل دو زبانه در انتشارات رهام اندیشه و با طراحی جلد و طراحی متن اینجانب به چاپ رسیده است. آب درمانی یک کتاب تحقیقی درباره آب و خواص و ویژگی های آن است که بسیاری از مطالب آن توسط نویسنده تجربه شده و نوشته شده است. مطالبی هم هستند که نویسنده از تحقیقاتی که انجام داده به دست آورده و نقل کرده است. کتاب آب درمانی در 174 صفحه و قطع بیاضی و کاغذ گراف یا همان نخودی معروف منتشر شده است. نویسنده در نوشتن کتاب آب درمانی هم از طب سنتی استفاده کرده هم طب نوین. در ضمن نگاهی هم به احادیث و طب اسلامی داشته است. خواندن این کتاب برای گروه­های سنی مختلف از جمله نوجوانان، جوانان و بزرگسالان پیشنهاد می گردد. ترجمه این کتاب هم به سبکی کاملا ساده و روان نوشته شده که می تواند برای زبان آموزان و علاقمندان رشته زبان و ادبیات انگلیسی مفید باشد. متن دوزبانه بوده به طوری که ترجمه هر نوشته رو به روی همان صفحه آمده است. در کتاب آب درمانی نکات و مسائلی مطرح شده است که کاملا کاربردی و قابل استفاده می باشد. کتاب به شکل نکته نکته نوشته شده طوری که می شود هر روز نکته ای خواند و هر روز نکته ای یاد گرفت و به کار برد. نکات مطرح شده در کتاب آب درمانی ویژه همه افراد جامعه است از کودکان گرفته تا افراد مسن و ورزشکاران و و افراد مبتلا به مریضی­ های مختلف. مطالب کتاب آب درمانی هم برای خانم ها مناسب است هم برای آقایان. خواندن این کتاب را همه پیشنهاد می کنم.


نوشته شده در  چهارشنبه 94/8/13ساعت  6:19 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]