سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سالیانه دو میلیون و پانصد هزار عدد گل از شهرستان ساوجبلاغ صادر می شود.  

از ساوجبلاغ به کشورهای عربی گل صادر می شود

خبرگزاری فارس: محمد تاج الدینی امروز گفت: شهرستان ساوجبلاغ دارای ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه تولبد انواع گل ها است. وی ادامه داد: در این راستا با استفاده از این ظرفیت ها امروزه پرورش انواع گل های زینتی در این شهرستان انجام می شود. این مسئول با بیان این که پرورش این گل ها علاوه بر دادن روحیه شادابی و طراوت به شهرستان می تواند در ایجاد اشتغال نیز بسیار موثر باشد، افزود: در این راستا در بخش پرورش و تولید گل برای 900 نفر شغل ایجاد شده است. تاج الدینی با بیان این که بخش پرورش و تولید گل توانسته در درآمدزایی برای این شهرستان بسیار موثر بوده و صرفه اقتصادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده ساوجبلاغ سالیانه 10 میلیارد تومان از صادرات گل درآمدزایی دارد.

به گفته وی، سالیانه 21 میلیون و 600 هزار عدد گل در 4 گروه گل های آپارتمانی، گلدانی شب عید، شاخه بریده و کاکتوس ها در این شهرستان تولید می شود. این مسئول افزود: از این میزان 2 میلیون و 500 هزار عدد گل صادر می شود. تاج الدینی کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه را از خریداران گل از ساوجبلاغ اعلام کرد. رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: هم اکنون شهرستان ساوجبلاغ با داشتن 36 هکتار اراضی زیر کشت گل، یکی از قطب های مهم تولید گل در دیگر استان های کشور محسوب می شود. لیلیوم، استریلیزا، نرگس، یوکا، رز و پامچال از جمله گل هایی هستند که در ساوجبلاغ  پرورش داده می شود و از جمله گل هایی هستند که بیشتر به کشورهای ذکر شده صادر می شود.


نوشته شده در  سه شنبه 91/1/29ساعت  5:19 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

شهرستان ساوجبلاغ میزبان بزرگ ترین نمایشگاه کاکتوس ایران

واحد مرکزی خبر: تولید  کننده کاکتوس و مدیر این نمایشگاه با اشاره به این که در این نمایشگاه بیش از 10 هزار گونه انواع کاکتوس نگهداری می شود، گفت: 20 هزار گونه کاکتوس در جهان شناسایی شده است که بیش از نیمی از آنها در ساوجبلاغ تولید می شود. محمد ارضا افزود: آچینو، ماری، آلوئه، اوپونتیا، آپوروا و اپی فیلوم از شناخته شده ترین کاکتوس ها ایرانی در این نمایشگاه هستند. کاکتوس ها اغلب در فصل بهار و تابستان گل می دهند. گل های شگفت انگیز کاکتوس با رنگ های خیره کننده سرخ، صورتی، ارغوانی، زرد و سبز از میان خارهای این گیاه گوشتی منظره ای دیدنی به تماشا گذاشته است. در ساوجبلاغ 30 نفر از گلخانه داران به پرورش کاکتوس مشغولند که 20 درصد از کاکتوس تولیدی کشور را پرورش می دهند و در این رابطه برای 150 نفر اشتغالزایی کرده اند. 70درصد کاکتوس تولید شده در استان البرز در منطقه ساوجبلاغ تولید می شود. محمد ارضا گفت: کاکتوس به عنوان گلی سازگار و کم توقع مناسب پرورش در آپارتمان ها است. این پرورش دهنده کاکتوس افزود: این گیاه از طریق کاشت بذر، قلمه و پیوند پا جوش تکثیر می شود. کاکتوس های این نمایشگاه که در گلخانه ای به مساحت 10 هزار متر مربع تولید می شوند به کشورهای آسیای میانه از جمله قزاقستان، قرقیزستان، گرجستان و آذربایجان صادر می شوند. مجموع صادرات کاکتوس از شهرستان ساوجبلاغ سالانه بیش از 40 هزار دلار ارز آوری دارد. بزرگ ترین  نمایشگاه کل کاکتوس کشور در بن بست لاله در جاده قدیم هشتگرد - کرج نرسیده به پلیس راه چهار باغ همه روزه پذیرای بازید کنندکان است.


نوشته شده در  پنج شنبه 91/1/10ساعت  12:35 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<