سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

به تازگی کتاب «نقدی بر مدخل امام خمینی در دایره المعارف تشیّع» نوشته سهراب مقدمی شهیدانی (متولد 1365ش) از سوی بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی منتشر شده است. مدخل «امام خمینی» در دایره المعارف تشیّع، به قلم عمادالدین باقی نوشته شده و در سال 1378 انتشار یافته است. این مدخل که به نظر پژوهشگر منتقد کتاب با رویکردی جهت دار و همراه با تحریف به نگارش درآمده، بعد از 19 سال، برای نخستین بار در قالب اثری مستقل مورد نقد و بررسی علمی قرار گرفته است. کتاب «نقدی بر مدخل امام خمینی در دایره المعارف تشیّع» در هفت فصل مجزّا و بخش ضمایم، سامان یافته است. در ضمایم این کتاب، نقد حسین عسکری بر دایره المعارف تشیّع از صفحه 329 تا 339 درج شده است. این کتاب در 368 صفحه، قطع وزیری و در تیراژ هزار نسخه منتشر شده است. مقدمی شهیدانی پیش از این اثر، کتاب «نقدی بر مدخل خمینی، روح اللّه در دایره المعارف بزرگ اسلامی» را  در سال 1395 منتشر کرده است.


______________________

نسخه اینترنتی کتاب فوق

بخش اول کتاب اینجا

بخش دوم کتاب اینجا

بخش سوم کتاب اینجا

بخش چهارم کتاب اینجا

بخش پنجم  کتاب اینجا

______________________

گفت وگوی انتقادی با مروجان فراترنالیسم در ایران

آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی و فراترنالیسم

اطلاعاتی تازه درباره مروّجان فراترنالیسم در ایران

شعبان طاووسی (کابوک) و فراترنالیسم

وبلاگی فراترنالیستی، منبع بهایی ستیزی هویدا

پاسخ سیّداحمد سجّادی به یادداشت حسین عسکری

پاسخ به شبهه فراترنالیسم درباره ازدواج

تازه ترین یادداشت استاد رسول جعفریان درباره جریان فراترنالیسم


نوشته شده در  دوشنبه 97/6/5ساعت  2:21 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

سهراب مقدمی شهیدانی پژوهشگر بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، در اواخر سال 1396 نسخه اینترنتی کتاب «نقدی بر مدخل امام خمینی در دایرة المعارف تشیع» را در پنج قسمت pdf منتشر کرد. مدخل مورد اشاره در سال 1380 در صفحات 265 تا 280 جلد هفتم دایرة المعارف تشیع منتشر شده است. مقدمی شهیدانی در بخش دوم کتابش (صفحات 51 تا 58) ضمن معرفی و نقد دایرة المعارف تشیع، به طور تفصیلی به گفت و گوی انتقادی نویسنده وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی با سید احمد سجادی درباره «فراترنالیسم» پرداخته است.

بخش اول کتاب اینجا

بخش دوم کتاب اینجا

بخش سوم کتاب اینجا

بخش چهارم کتاب اینجا

بخش پنجم  کتاب اینجا

_____________________

 گفت وگوی انتقادی با مروجان فراترنالیسم در ایران

آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی و فراترنالیسم

اطلاعاتی تازه درباره مروّجان فراترنالیسم در ایران

شعبان طاووسی (کابوک) و فراترنالیسم

وبلاگی فراترنالیستی، منبع بهایی ستیزی هویدا

پاسخ سیّداحمد سجّادی به یادداشت حسین عسکری

پاسخ به شبهه فراترنالیسم درباره ازدواج

تازه ترین یادداشت استاد رسول جعفریان درباره جریان فراترنالیسم


نوشته شده در  جمعه 97/1/3ساعت  7:4 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

رسول جعفریان

پروژه خیالی جهانی سازی تشیع توسط بروجردی ـ انیشتین را چه کسانی دامن می زنند؟ 

دکتر رسول جعفریان

خبر آنلاین: یک نوع از تاریخ نگاری، طرح دروغ های بزرگ بی شاخ و دمی است که از بس شگفت است هیچ چاره ای جز باور کردن آن نیست تا از شر آن راحت شد. نمونه اش این که نیوتن شیعه بوده و بحار الانوار مرحوم مجلسی را ترجمه کرده که الان هم نسخه آن در صندوق اماناتی در لندن نگهداری می شود . سالها پیش خبر شیعه شدن انیشتین و ارتباط وی با آقای‌ آیت الله بروجردی منتشر شد. بعدها آن خبر را سایتی منتسب به بیت ایشان منتشر کرد و به توصیه های فراوان که این مسأله یک دروغ شاخدار است، هیچ گاه حاضر نشد آن را بردارد (اینجا).

زمانی هم بنده دریافتم که شخصی به نام سجادی مدخل هایی در دایره المعارف تشیع نوشته و ضمن آن سلسله ای از اباطیل و دروغ ها را در باره شیعه شدن لئوناردو داوینچی و نیوتن و ارتباط آن جریان با علامه مجلسی و وجود رساله های نادر در صندوق اماناتی در لندن و شخصیت موهومی به نام مهدوی که تا به حال رنگ خود را نشان نداده، نوشته است. وقتی آن یادداشت ها منتشر شد، دایره المعارف تشیع ضمن عذرخواهی اعلام کرد که این شخص رفتاری نامتعارف داشته و از آنجا اخراج شده است. بعد هم همین آقا، نامه ای برای بنده نوشت و ارکان دایره المعارف تشیع را متهم کرد. اما فی الواقع و خارج از منازعات آنها، احساس کردم سجادی یا با همدستی افرادی، در حال نشر شبکه ای از دروغ پردازیها و عجایب در باره موضوعاتی هستند که گویی تشیع در حال تبدیل شدن به یک مذهب جهانی در غرب است و هر آدم مشکوکی که در غرب درگذشته اند حتما شیعه بوده و از او یا آنها رساله هایی هست  و تا بحال هم صدایش در نیامده است. اگر هم مرده و کسی نمی تواند بررسی کند، مطالبی به او نسبت می دادند. ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 94/6/9ساعت  1:14 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

ویژه وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی

گفت وگوی انتقادی با مروجان حزب قارداشلیق ترکیه در ایران

آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی و فراترنالیسم

اطلاعاتی تازه درباره مروّجان فراترنالیسم در ایران

شعبان طاووسی (کابوک) و فراترنالیسم

وبلاگی فراترنالیستی، منبع بهایی ستیزی هویدا

پاسخ سیّداحمد سجّادی به یادداشت حسین عسکری

پاسخ به شبهه فراترنالیسم درباره ازدواج


نوشته شده در  دوشنبه 94/1/10ساعت  1:24 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 امیر عباس هویدا نخست وزیر رژیم پهلوی

پس از او امیرعباس هویدا، این کار را تمام کرد

سیّداحمد سجّادی در وبلاگ خود با نام «کانون فرهنگی - مذهبی شهاب هدایت» نوشته است: «تکذیب انتساب سیّداحمد سجّادی به فراترنالیسم یا حزب برادری (ردّ شایعه ای بی اساس که توسط بهائیت و شیخیه و هواداران ایشان شایع شده است)... در مقابل، بنده نیز برخی دوستان و همکاران را به نگارش مقالاتی در نقد بهائیت و صوفیّه ترغیب کردم؛ که اوج جریان تهدیدهای تلفنی افراد ناشناخته به بنده، در جریان پیشنهاد نگارش دو مقاله به دوستان و همکاران جوان خودم بود، که با دو عنوان در جلد 14 [دایره المعارف تشیّع] به چاپ رسید و خشم بهائیان و صوفیان را برانگیخت: یکی مقاله "کشف الحِیَل" مرحوم عبدالحسین آیتی (متخلّص به آواره) در افشای مفاسد ناگفته بهائیان، و دیگری مقاله "کوی صوفیان" (گزارش کتابی با همین عنوان از مرحوم سیّدتقی واحدی = صالحعلیشاه تائب، که از تصوّف و درویش گری توبه کرده بود، در افشای مفاسد ناگفته صوفیه.» ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 94/1/10ساعت  12:15 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

روایت یاد شده تنها ناظر به صورت اوّل است

اشاره: محمّدرضا رنجبر از خوانندگان گرامی وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی، پس از مطالعه یادداشت «اطلاعاتی تازه درباره مروّجان فراترنالیسم در ایران» خواستار توضیح درباره این بخش از مطلب شده است: «ما پـسـرهای این زمانه - که عـلایم آخرالزّمان را به چشم می بینیم - طبق سفارش و فرموده پیامبر اکرم (ص)، ازدواج کردن را در این زمانه عاقلانه و منطقی نمی دانیم و از آن احتراز می کنیم تا زندگی خود را بر باد ندهیم!» همان گونه که در یادداشتِ پیش گفته آمده، درباره سند و دلالتِ احادیث منعِ ازدواج در آخرالزمان، از دانشمند گرامی آیت الله سیّد ابراهیم سیّدعلوی (پژوهشگر برجسته علوم قرآن و حدیث) و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل آل احمد (مدرس حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام شهرستان ساوجبلاغ) خواهش کردم که یادداشتی در این باره مرقوم کنند. ایشان هم کریمانه پذیرفتند. این یادداشت ها به زودی در همین وبلاگ و «وبلاگ روستای ایستای طالقان» منتشر خواهد شد. اما به جهت بی پاسخ نماندن پرسش این خواننده گرامی، متن پرسش و پاسخ مندرج در «سایت پرسمان» وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به شرح ذیل بازنشر می شود:

- پرسش: آیا حدیثی وجود دارد دال بر اینکه در آخرالزمان ازدواج نکنید و مجرد بمانید؟ اگر وجود دارد، آیا سند چنین حدیثی درست است؟پاسخ به این پرسش در ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 94/1/9ساعت  7:3 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

شعبان طاووسی معروف به کابوک (1312 - 1371ش)

بنیانگذار هیپنوتیزم در ایران یا هوادار حزب قارداشلیق ترکیه؟

پس از انتشار یادداشت «آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی و فراترنالیسم»، سیّداحمد سجّادی پاسخی را ارسال کرد که علیرغم کذب و توهین آمیز بودنِ برخی فرازهای آن نسبت به بنده و دیگران، بدون هیچ دخل و تصرّفی در وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» منتشر شد.

ایشان همچنین در وبلاگ خود با عنوان «کانون فرهنگی - مذهبی شهاب هدایت» نوشته است: «تکذیب انتساب سیّد احمد سجّادی به فراترنالیسم یا حزب برادری (ردّ شایعه ای بی اساس که توسط بهائیت و شیخیه و هواداران ایشان شایع شده است)... اگر بنده در منقولات و اسناد مقاله ای در دایره المعارف تشیّع، از لفظ ظاهری "فراترنالیسم" استفاده کرده ام، هیچ دلیل نمی شود که مرام این گروه یا جمعیّت را پذیرفته و یا به آن معتقد یا عامل باشم!! لذا بدین وسیله، صریحاً هرگونه گرایش عقیدتی یا عملی خود به حزب مذکور را تکذیب می کنم. بلکه فقط و فقط، جنبه مثبت فراترنالیسم که همان مبارزه با فِمینیسم (زن گرایی و آزادی زنان) است، مورد نظر بنده بوده؛ چنانکه اگر بعضی حضرات مراجع تقلید عِظام نیز پشتیبانی یا تأییدی از جنبش مذهبی فراترنالیسم (برادری دینی و اخلاقی و اسلامی) در ترکیه به عمل آورده بوده اند، یقیناً از همین منظر و زاویه (مبارزه با فساد و زن بارگی = فمینیسم) بوده و نه در ابراز حمایت از تمامی عقاید و اعمال و افکار علویان ترکیه - که دارای انحرافاتی در عقیده و برخی اعمال و بدعت سازی ها نیز می باشند، که نزد فقهای عظام شیعه اِثناعشری - اَدامَ اللهُ ظِلالـَهُم - یقیناً مردود است.» ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 94/1/9ساعت  9:10 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

تصویر یک جوان ترکیه ای عضو حزب قارداشلیق

دستمال کثیف فراترنالیسم در مواجهه با فمینیسم

اشاره: پس از انتشار یادداشت روشنگرانه «آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی و فراترنالیسم» در وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی»، برخی خوانندگان گرامی با ارسال پیام، خواستار اطلاعات بیشتری درباره پدیده شوم «فراترنالیسم» یا «حزب قارداشلیق ترکیه» و فعالیت آنها در ایران هستند. در همین راستا یادداشت اصلی وبلاگ «فراترنالیسم یا پیوند برادری و عقد اخوّت اسلامی = آنتی فِمینیسم» که از وبلاگ های زنجیره ای مروّجان حزب فاسد قارداشلیق ترکیه در ایران است، به شرح زیر بازنشر می شود. ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 94/1/7ساعت  9:4 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 واکنش به یادداشت «آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی و فراترنالیسم»

اشاره: در روز ششم فروردین 1394 از طریق آقای سید محمدرضا فخری مدیر محترم پارسی بلاگ، پاسخ آقای سیداحمد سجادی به یادداشت «آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی و فراترنالیسم» را دریافت کردم. به جهت ارتقای فرهنگ نقد و گفت و گوی روشمند در فضای مجازی، پاسخ آقای سجادی را بی کم و کاست در وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» منتشر می کنم. البته لحن نوشته و برخی از ادعاهای آن را ناروا و قابل نقد می دانم از جمله انتساب شتابزده  و بدون دلیل وبلاگ «حق در محاق» به بنده و... اما بسیار علاقه مندم که خوانندگان گرامی بین راستی و ناراستی یادداشت بنده و پاسخ آقای سجادی داوری کنند. متن کامل جوابیه...

نوشته شده در  پنج شنبه 94/1/6ساعت  11:58 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

«صیغ العقود» در دستان آلوده حزب قارداشلیق ترکیه

این روزها مشغول کتاب «دانشنامه نام آوران ساوجبلاغ» هستم. مجموعه زندگی و آثار حدود دویست تن از نام آورانی که ریشه در منطقه تاریخی ساوجبلاغ دارند. این منطقه شامل شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در استان البرز و بخشی از شهرستان آبیک در استان قزوین است. به هنگام نگارش زندگی نامه «ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی» گذرم به دایره المعارف تشیّع افتاد. در ذیل مدخل «عقد اخوّت» نوشته سیّداحمد سجّادی به مطلب عجیبی برخوردم که بهانه نگارش این یادداشت شد. ادامه مطلب...

نوشته شده در  سه شنبه 94/1/4ساعت  2:24 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]