سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 

در جهت آشنایی با آیین های عزاداری البرز

نشست پژوهشی «اشک واره البرز» برگزار می شود 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، در دهه دوم ماه محرم و در جهت آشنایی با آداب و رسوم و آیین های عزاداری استان البرز با حضور البرزپژوهان شاخص استانی و ملی نشست پژوهشی «اشک واره البرز» در محل اداره کل کتابخانه های عمومی استان  و با امکان پخش زنده در فضای مجازی برگزار می شود. این نشست با حضور دکتر مهراب رجبی، دکتر حسین عسکری و بشیر صابری سه تن از پژوهش گران حوزه تاریخی و البرز پژوه شاخص استانی و ملی برگزار و به منظور آشنایی با سنت ها، آیین و آداب و رسوم کهن مردم استان البرز در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ائمه معصومین (ع) در حوزه های مختلف بحث و گفت و گو خواهد شد.

گفتنی است این نشست روز سه شنبه 10 مرداد 1402 برگزار و علاقه مندان در این حوزه می   توانند از طریق لینک  https://www.skyroom.online/ch/researchpl/alborz به صورت زنده و در فضای مجازی در این نشست حضور یابند.

پیوند این خبر



نوشته شده در  دوشنبه 102/5/9ساعت  6:20 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 


پیوند ورود به این هم اندیشی:

https://www.skyroom.online/ch/shahidbeheshtikaraj/daneshjuee

 _______________________


 

 

انقلاب اسلامی در منطقه چندار

در این آیین فرهنگی که در مسجد جامع روستای تاریخی آجین دوجین برگزار خواهد شد، بخشی از رویدادهای مربوط به انقلاب اسلامی در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ را با ارجاع به اسناد شهربانی و سازمان اطلاعات و امنیت حکومت پهلوی (ساواک) مرور خواهم کرد.

حسین عسکری

 


نوشته شده در  سه شنبه 101/11/18ساعت  5:59 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 

به دعوت یکی از هیئت های مذهبی خوشنام و شناخته شده استان البرز در شهرستان نظرآباد - که میزبان گروهی از ذاکران اهل بیت علیهم السلام است - ساعتی درباره «جریان شناسی اهداف عاشورا در ایران معاصر»، با تبیین دوازده دیدگاه موجود سخن خواهم گفت. امیدوارم این تکاپوهای اندک و ناچیز فکری و فرهنگی، در عمق بخشی به معرفت حسینی و شناخت خوانش های معاصرانه از عاشورا سودمند واقع شود.  

حسین عسکری

 


نوشته شده در  چهارشنبه 101/4/29ساعت  10:0 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 

در این آیین فرهنگی، دقایقی درباره نقش البرزیان در قیام 15 خرداد 1342 با تاکید بر شهید همتعلی ادیبی سخن خواهم گفت.


__________________________________



 

 

یک شنبه 15 خرداد 1401 از ساعت 21:30 میهمان برنامه زنده «ساعت ماه» در رادیوی البرز هستم تا دقایقی با آقای حمید رضا حسنی و شنوندگان این رادیو درباره تاریخ البرز و البرزپژوهی سخن بگویم

حسین عسکری



نوشته شده در  شنبه 101/3/14ساعت  5:56 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 


روز دوشنبه 22 فروردین 1401ساعت 10:30صبح مهمان نشست نقد و بررسی کتاب «برده سور» نوشته آقای کیانوش گلزار راغب نویسنده البرزی هستم. این آیین نقد کتاب به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» و با برنامه‌ریزی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان البرز و همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز و انتشارات سوره مهر در سالن کنفرانس باشگاه میلاد شهر کرج برگزار می‌شود.«برده سور» روایتی جذاب از خاطرات معلمی رزمنده به نام «یدالله خداداد مطلق» است که اسیر «گروه کومله» می شود و در زندانی در حوالی سردشت، برای او اتفاقات شگفتی رخ می دهد...

 حسین عسکری

 

پخش زنده برنامه در فضای مجازی در بستر اسکای روم به نشانی:

https://www.skyroom.online/ch/alborzpl/mahfelkaraj

_________________________________

 

گزارشی از آیین نقد کتاب «برده سور» 

 


نوشته شده در  یکشنبه 101/1/21ساعت  3:52 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

آموزش پساپرورش 

امور تربیتی ساوجبلاغ؛ خاطرات و تجربیات 

لطفعلی توده فلاح (نویسنده و کارگردان)

حسین عسکری (البرزپژوه)

زنده از صفحه های اینستاگرامی:

Instagram.com/aryafallah

 instagram.com/hosein_askari53

چهارشنبه 12آبان 1400، ساعت 20


نوشته شده در  یکشنبه 100/8/9ساعت  10:42 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

کرج - خبرگزاری ایرنا - به مناسبت گرامیداشت یکصد و دومین سالروز شهادت دکتر حشمت طالقانی، سلسله گفت و گوهای برخط و زنده اینستاگرامی با پژوهشگران و صاحبنظران نهضت جنگل با عنوان «طبیب مجاهد»در البرز برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، به مناسبت گرامیداشت یکصد و دومین سالروز شهادت دکتر حشمت طالقانی، سلسله گفت و گوهای برخط و زنده اینستاگرامی با پژوهشگران و صاحبنظران  نهضت جنگل از سوی پژوهشکده مطالعات و تحقیقات طالقان شناسی و دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری البرز برگزار می شود.

نخستین گفت و گوی این سلسله مباحث که علیرضا شاه حسینی پژوهشگر تاریخ و فرهنگ نواحی شمال ایران، اجرای آنها را بر عهده دارد، شامگاه شنبه 18اردیبهشت 1400 با حضور برخط دکتر مجید رحمانی نویسنده و پژوهشگر نهضت جنگل و گفت و گو در خصوص «نقش آفرینی دکتر حشمت در نهضت جنگل و پاسخ به شبهات» صورت گرفت. این گفت و گو در روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور سلمان قاسمی نژاد، پژوهشگر نهضت جنگل با موضوع «میرزا کوچک خان و استعمارستیزی»، روز دوشنبه 20اردیبهشت ماه با حضور دکتر حسین عسکری نویسنده و البرزپژوه با موضوع «نسبت های البرزی نهضت جنگل» و روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه نیز با حضور محمد الهامی نویسنده و پژوهشگر تاریخ گیلان با موضوع «گفتاری در چرایی و چگونگی آغاز نهضت جنگل» انجام می شود. علاقه مندان می توانند در روزهای مذکور ساعت 21 این سلسله گفت و گوها را به صورت زنده در صفحات مربوطه در فضای اینستاگرامی تماشا کنند. علاقه مندان برای اطلاع از آدرس صفحه ایسنتاگرامی این گفت و گو با سایت حوزه هنری استان البرز مراجعه کنند.

خبر فوق در خبرگزاری ایرنا



نوشته شده در  یکشنبه 100/2/19ساعت  7:27 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

به درخواست جمعی از مخاطبان کانال تلگرامی البرزپژوهی، سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 21 به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگشت درگذشت آیت‌الله میرزا صادق مجتهد تبریزی (مرجع اهل توقف طالقان) درباره زندگی، زمانه و آرمان‌های این فقیه تجددگریز سخن خواهم گفت.

حسین عسکری

 

صفحه میزبان این گفت و گو:

https://www.instagram.com/hosein_askari53



نوشته شده در  سه شنبه 99/12/12ساعت  12:1 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

چند سالی است تجربه و تجربه نگاری به صورت جدی در دستور کار نهادها، سازمان ها و محافل علمی، فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است. تجربه نگاری یکی از ثمراث مهم و قابل توجه رشته نوظهور مدیریت دانش به شمار می رود و از ما می خواهد که دوباره چرخ را اختراع نکنیم و برای حل مسائل خود از دانش ضمنی (=تجربه) دیگران کمک بگیریم. تجربه نگاری به قدری مهم است که گمان کنم در سال های آتی، خود به مثابه میان رشته ای مهم در محافل علمی مطرح شود. بر همین مبنا، «کانون رشد خلاق» که تشکلی مردم نهاد است با حمایت شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، گپ های آنلاین با هدف بیان خلاقانه و ناب ایده ها و تجربه ها را در فضای مجازی برگزار می‌کند. در سی و چهارمین گپ، از بنده دعوت شده تا تجربه ها و ایده هایم را در حوزه البرزپژوهی بیان کنم. امیدوارم که این گپ مفید باشد.

زمان: چهار شنبه 6 اسفند 1399، ساعت 17

مکان: کرج، تالار شهیدان نژاد فلاح، سالن ملاصدرا



نوشته شده در  جمعه 99/12/1ساعت  12:58 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در روز یکشنبه 30 آذر 1399ساعت 10 صبح میهمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی استان البرز هستم تا در کنار حجج الاسلام استادان دکتر سید محمد هاشمی و دکتر ابراهیم اکبری درباره نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها در تولید و جهش علم و دانش در ایران امروز سخن بگوییم. گمان کنم علت دعوت از بنده به جهت رشته‌ام یعنی «مدیریت راهبردی دانش» است. امیدوارم که گفت و گوی گرم، جدی و نتیجه بخشی داشته باشیم.

حسین عسکری

لینک وبینار فوق:

https://www.skyroom.online/ch/shayanmz180/khu-nahad



نوشته شده در  جمعه 99/9/28ساعت  12:9 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

   1   2      >

فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]