سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

در پی ایجاد فن بازار منطقه ای به منظور تجاری سازی ایده ها

«پارک علم و فناوری استان البرز» واقع در شهرستان ساوجبلاغ به منظور توسعه فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان در یکصد و دومین جلسه هیات امنای جهاد دانشگاهی مورخ  9/8/1386 و با استفاده از آیین نامه ها و مقررات پارک ها در پنجاه و یکمین نشست کمیته تخصصی فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مورخ 12/12/1386 مجوز خود را اخذ و براساس موافقت اصولی به شماره 18/343-103 در استان البرز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. این پارک علم و فناوری با بهره گیری از ظرفیت و قابلیت های استان البرز می کوشد تا با حمایت و پشتیبانی از ایده‌ های جدید در حوزه ‌های مختلف فناوری های پیشرفته، ضمن ایجاد بستری مناسب جهت بکارگیری تمامی متخصصین حوزه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان، زمینه توسعه علمی و فناوری به منظور توسعه اقتصادی کشور، به ویژه استان البرز را فراهم نماید. در این پارک 40 شرکت فناور در حوزه های فنی - مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی، علوم پایه و بهداشت و درمان مستقر بوده که 33 درصد دانش بنیان و 55 درصد در حال احراز صلاحیت دانش بنیانی هستند.

اهداف، چشم انداز، خط مشی و نشانی

نوشته شده در  شنبه 94/9/14ساعت  4:6 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

تولید صد میلیون ماسک نانو در ساوجبلاغ

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی سها یک وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهرستان ساوجلاغ گفت: ظرف شش ماه گذشته 100میلیون عدد ماسک نانو در این شرکت تولید و در بازار مصرف داخلی توزیع شد. سعید رحمانی روز پنج شنبه 28 آبان 1394 در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش و همت متخصصان داخلی در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری از خط تولید ماسک نانو ایرانی رونمایی شد که در این مدت به خاطر ویژگی های خاص آن در بازار داخلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. وی اظهار کرد: دانش تخصصی و تکنولوژی تولید این محصول پیش از این تنها در اختیار کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا و ژاپن بود که با تکیه بر دانش بومی نام ایران در ردیف جایگاه کشورهای دارنده این دانش و تکنولوژی مهم علمی که نقش موثری درارتقاء سلامت جامعه دارد قرار گرفت. وی یکی از ویژگی های مهم این ماسک نانو ساخت داخل را قدرت جلوگیری از ورود آلودگی به دهان انسان به مدت ده ساعت ذکر کرد و خاطر نشان شد: ماسک نانو خارجی هر عدد 35 هزار ریال عرضه می شود در حالیکه ماسک این یک هزار و500 ریال در اختیار مردم قرار می گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه شرکت تجهیزات پزشکی سها بزرگترین مرکز صنعتی و مدرن تولید کننده تجهیزات پزشکی یکبار مصرف در داخل کشور است بیان کرد: مهمترین هدف این شرکت تولید کمی و کیفی محصولات و جلوگیری از ورود کالاها و لوازم پزشکی یکبار مصرف و دارو به داخل و خروج ارز از کشور است. وی ادامه داد : سالانه حدود پنج میلیون و 200 هزار عدد صافی دیالیز و 500 میلیون انواع سر سنگ نیز در این شرکت تولید و در بازار مصرف توزیع می شود. مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی سها یک گفت: این شرکت در سه شیفت کاری انواع سر سرنگ، فیلتر، کیسه بی کربنات سدیم، صافی دیالیز، ست سرم، آنژیوکت، مایع دیالی، دستگاه تصفیه آب و سر سوزن را تولید و در بازار توزیع می کند.  


نوشته شده در  جمعه 94/8/29ساعت  9:20 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

پروفسور حسین نجم آبادی از دانشمندان برتر جهان در علم ژنتیک

پروفسور حسین نجم آبادی استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و رییس مرکز تحقیقات ژنتیک این دانشگاه جزو دانشمندان برتر جهان شناخته شد. Web of  knowledge سایت یک مرجع معتبر علمی بین المللی، همه ساله با ارزیابی و بررسی تحقیقات انجام شده و مقالات علمی منتشر شده از سوی دانشمندان کشورهای مختلف دنیا و امتیازدهی به سطح علمی و فعالیت آنان، دانشمندان برتر جهان را انتخاب و معرفی می کند. این مرجع علمی که دانشمندان فعّال در علوم پزشکی را شناسایی می کند، نام پروفسور نجم آبادی دانشمند برجسته ایرانی را امسال جزو یکصد دانشمندان برتر جهان قرار داده است.  پروفسور نجم آبادی دارای مدرک فوق تخصص ژنتیک انسانی و پزشکی از آمریکا است. ایشان استادیار یکی از دانشگاه های آمریکا بوده که از سال 1375 به ایران عزیمت کرده و از بدو تاسیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با راه اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک این دانشگاه، تحقیقات خود در زمینه ژنتیک را ادامه داده است. پروفسور نجم آبادی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفته است: «بیشترین فعالیتم پیدا کردن ژن های جدید و بررسی عملکرد آنها  بوده است به طوری که سال گذشته برای اوّلین بار در جهان، پنجاه ژن جدید کشف کرده و گزارش آن را منتشر کردم» وی افزود: «تاکنون تحقیقات در خصوص بیماریهای عضلانی، تالاسمی، ناشنوایی، عقب ماندگی ذهنی و دهها موضوع دیگر مبتلابه جامعه داشته ام».

دیدگاه های پروفسور حسین نجم آبادی ...

نوشته شده در  جمعه 94/3/1ساعت  10:3 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

کارخانه تولید پمپ‌های صنعتی ایران در شهرستان ساوجبلاغ، 80 درصد نیاز کشور در این بخش را تامین می‌کند.

سهم صنعتگران ساوجبلاغی در صنعت نفت ایران

خبرگزاری ایلنا: مدیر کارخانه تولید پمپ‌های صنعتی گفت: سالیانه هزار عدد پمپ صنعتی صنایع پتروشیمی، نفت و پالایشگاهی در این کارخانه که بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین کارخانه  تولید پمپ کشور است، تولید می‌شود. محسن حامدی افزود: همه مراحل ساخت این پمپ‌ها از طراحی گرفته تا تامین مواد اولیه، ریخته‌گری، ماشین کاری، مونتاژ قطعات، تست و راه اندازی به دست متخصصان این کارخانه انجام  می شود. وی عنوان کرد: 60 مهندس و متخصص خبره در کنار 140 کارگر و نیروی فنی فرآیند طراحی و تولید را در این کارخانه بر عهده دارند. مدیر عامل کارخانه پمپ‌های صنعتی نیز چنین گفت: این پمپ‌ها براساس استاندارد جهانی API - 610 تولید می‌شود و معیار ساخت پمپ‌های نفتی حتی در کشور‌های اروپایی این استاندارد است.

غلامحسین فرج‌پور ابراز کرد: پیش از این تمام نیاز کشور به این پمپ‌ها از خارج تامین می‌شد و این موضوع هزینه‌های سنگینی در زمینه تهیه و نگهداری به بهره برداران بخش نفتی و پالایشگاهی کشور تحمیل می‌کرد. مدیر عامل کارخانه خاطر نشان کرد: خوشبختانه با دستیابی کشور به دانش تولید این پمپ‌ها و ساخت آن، این پمپ‌ها با قیمت ارزان‌تر، کیفیت بسیار بالا‌تر و نگهداری کم هزینه‌تر در دسترس صنعت کشور خواهد بود. فرج‌پور در پایان تصریح کرد: رضایت شرکت‌های پالایشگاهی و نفتی از جمله پارس جنوبی که از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند، گواهی بر این ادعا است. این شرکت در بخش تولید پمپ‌های هایتک با تولید کنندگان اروپایی می‌کند و در حال حاضر تنها تولید کننده پمپ‌های API - 610 در خاورمیانه است همچنین این کارخانه اولین تولید کننده پمپ‌های نیروگاهی، گاز و پتروشیمی است که حجم عظیمی از پمپ مورد نیاز فازهای مختلف عسلویه در این کارخانه تولید می شود. پمپ‌های مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی به دست متخصصان و مهندسان توانمند کشورمان بومی سازی و تولید می‌شود. کارخانه تولید پمپ‌های صنعتی ایران در شهرستان ساوجبلاغ، 80 درصد نیاز کشور در این بخش را تامین می‌کند.


نوشته شده در  پنج شنبه 91/5/19ساعت  4:36 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

فرودگاه آموزشی و تفریحی آزادی شهرستان نظرآباد، نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه است 

برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی «کن ست» در شهرستان نظرآباد

نخستین دوره مسابقات ملی «کن‌ست» به همت پژوهشگاه هوا فضا با هدف تشویق دانشجویان کشور به فعالیت‌های علمی و آموزش فرایند طراحی و ساخت سیستم‌های عملیاتی فضایی در جهت توسعه فضایی کشور در فرودگاه آزادی شهرستان نظرآباد برگزار شد. «کن‌ست» محصولی هوا فضایی و یکی از ساده‌ترین سیستم‌هایی است که امکان طراحی و ساخت آن با هزینه‌های پایین در محیط دانشگاهی وجود دارد و می‌تواند به عنوان گام نخست جهت ورود دانشجویان به عرصه تحقیقات کاربردی و آکادمیک هوا فضا باشد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 90/10/2ساعت  6:18 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

مهندس حمید صادقی عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد 

چاپ مقاله استاد دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد در یک مجله علمی بین المللی

مقاله مهندس حمید صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد با عنوان «Automic Performance evaluation of Web searchengines using judgments of metasearch engines» در مجله علمی «Online Information Review» به چاپ رسید. این مجله دارای نمایه ISI با ضریب تاثیر  423/1 بوده و سالیانه شش شماره از آن در کشور انگلستان به چاپ می رسد. در این مقاله یک روش خود کار نوین به منظور ارزیابی عملکرد موتور های جستجو با بهره گیری از نتایج ابرجستجوگرها ارایه شده است. گفتنی است تاکنون چهار مقاله از وی در مجلات مختلف با نمایه ISI و ضریب تاثیر بالا به چاپ رسیده است. وی در حال حاضر دانشجوی دکترای فناوری اطلاعات در گرایش تجارت الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشد. «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» این کامیابی علمی را به جامعه دانشگاهی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد شادباش عرض می کند.


نوشته شده در  جمعه 90/10/2ساعت  6:3 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

مهندس حمید صادقی، دکتر علیرضا رضایی و مهندس احسان دانش فر  

سه استاد برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان البرز

وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد: چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان البرز در روز دوم آذرماه 1390 با هدف ارایه دستاوردها، آثار و اختراعات پژوهشگران و تجلیل از نخبگان برتر این استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد. در حاشیه برگزاری این جشنواره سردار حسینی مطلق فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)، اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس، مهندس فرهادی استاندار البرز، گودرزی مدیرکل اخبار سیمای البرز و جمعی از اساتید دانشگاه‌ های آزاد اسلامی واحدهای کرج و هشتگرد، تربیت معلم، علوم پزشکی، پژوهشگاه مواد و انرژی و... از این نمایشگاه بازدید کردند. در این جشنواره از 15 نفر از برگزیدگان استان البرز تجلیل به عمل آمد که از این تعداد سه نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد با نام های مهندس حمید صادقی عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر، دکتر علیرضا رضایی و مهندس احسان دانش فر از اساتید مدعو این دانشگاه معرفی شدند. مختصری از فعالیت های علمی، پژوهشی و افتخارات این اساتید عبارتند از:

- مهندس حمید صادقی: دانشجوی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، چاپ 4 مقاله ISI در مجلات معتبر با ضرایب تاثیر بالا و یک مقاله کنفرانس IEEE.

- دکتر علیرضا رضایی: دکتری مهندسی برق، گرایش الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نفر اول دانشجویان نمونه کشور (سال 1388)، چاپ 14 مقاله درمجلات معتبر علمی، 18 مقاله در کنفرانسن های خارجی و داخلی، 20 عنوان کتاب تخصصی، ثبت 10 اختراع و عضو انجمن مخترعین کشور.

- مهندس احسان دانش فر: دانشجوی دکتری رشته معماری گرایش شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، چاپ 6 عنوان کتاب، 15 مقاله بین المللی، ISI، داخلی و همایش، اخذ 18 لوح تقدیر از مجامع علمی و تخصصی، سردبیر مجله نقش پردازان شهر.


نوشته شده در  دوشنبه 90/9/28ساعت  6:55 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

حمید صادقی؛ استاد جوان دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد

حمید صادقی - متولد 12 اسفند 1361- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد است. سایر سوابق علمی و تخصصی ایشان به این شرح است: نویسنده هفت مقاله ISI، عضو باشگاه پژوهشگران جوان (از سال 88 تاکنون)، مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد (سال 86)، بازرس امور انفورماتیک واحدهای منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی (سال 86)، طراحی و برنامه نویسی سایت های منطقه هشت دانشگاه آزاد و واحد تهران مرکز و مسئولیت مدیریت فنی آنها (سال های 84 و 85)، پیاده سازی «سیستم انتقال اطلاعات از طریق خطوط تلفن» در بانک رفاه (تابستان 83)، ابداع و طراحی نرم افزارهای متعدد در زمینه علوم کامپیوتر و فن آوری اطلاعات، به دنبال این پ‍ژوهش ها و اختراعات، هفته نامه عصر ارتباط (هفته نامه تخصصی کشور در زمینه علوم کامپیوتر و IT) گفت و گویی با ایشان در شماره 3 مرداد 1383 آن نشریه به چاپ رساند و کسب رتبه برتر مقاله ایشان با عنوان «مقدمه ای بر رمزنگاری و امنیت در شبکه» در سمینار علمی - تخصصی برق و کامپیوتر با حضور دانشگاه های کشور (مرداد 83).


نوشته شده در  دوشنبه 90/5/10ساعت  11:52 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

فهرست آثار رسیده

به دومین جشنواره پژوهش و فناوری شهرستان ساوجبلاغ

 (+) برگزیدگان مرحله شهرستانی

(+ +) برگزیدگان مرحله شهرستانی جهت معرفی به مرحله استانیادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 88/9/26ساعت  6:30 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

خبرهای هفته پژوهش و فناوری در ساوجبلاغ

 

برگزاری کارگاه آموزشی روش تحقیق در هشتگرد

راه اندازی وب نوشت پژوهش و فناوری

آغاز راه اندازی بانک اطلاعات پژوهشی

بهره برداری از تکنولوژی هسته‌ای در صنعت ساوجبلاغ

نیازهای پژوهشی شهرستان ساوجبلاغ

تدوین کتاب داستان های محلی ساوجبلاغ و کرج

دو دانش آموز ساوجبلاغی فلکه هوشمند ساختند

وضعیت کتابداران شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد

 ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 88/9/16ساعت  1:48 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<