• وبلاگ : البرز پژوهي
  • يادداشت : خرافه پردازي در شهرستان هاي ساوجبلاغ و نظرآباد - 3
  • نظرات : -1 خصوصي ، 21 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ميم. الف 

    قال الصادق عليه السلام - : قال رسول الله : يا علي لا فقر أشد من الجهل ، لا مال أعود من العقل .
    امام جعفر صادق (ع) : پيامبر خدا فرموده است : اي علي هيچ تهيدستي سخت تر از ناداني و هيچ مالي سودمندتر از عقل نيست .

    جالب اين است كه اقداماتي كه شما اشاره كرديد از مصاديق بدعت در دين مي باشد يعني همان (ادخال ماليس من الدين في الدين)

    اما جالبتر اينكه من مي خواهم بگويم ورود اين افراد در پستهاي كليدي بدعت در سياست است و امر تازه اي در دولت دهم نيست و در دولت نهم و قبل تر نيز مسبوق به سابقه است. اگر چه در اين دو دولت ژر رنگ تر. ورود احمدي نژاد و به تبع آن مشايي و ما ترك آنها چون همين آقا از مصاديق ادخال من ليس من السياسه في السياسه مي باشد.

    و هر دو اين امور يعني بدعت در سياست و ديانت ( آنگونه كه حضرت امام در تاييد ديدگاه شهيد مدرس معتقد بودند ديانت ما عين سياست ما است) بدعت در اين دو، دو روي يك سكه هستند كه وارد عرصه عمومي كشور ما شده اند كه هر دو از مصاديق جهالت و ناداني مردمان روزگار ما است.

    وجود عالمان متهتك و جاهلان متنسك در جامعه امروزه ما ميراثي كهن از استبداد و استعمار است و بيدار كردن اين خفته گان، از خواب گراني كه به آن خو گرفته و در آن شاد و خندانند ساده نيست. گويا تا كنون در طول تاريخ ايران قومي به پا نخواسته است كه هم عاقل باشند و هم ديندار و در هردو به اعتدال.

    افسوس كه سخن ابو العلا معري را درست مي بينم كه

    اثنان اهل العرض عاقل بلا دين و ديّن بلا عقل

    كاش غالب مردم ما عاقل بودند و بي دين كه به آزادگي نزديك تر است. افسوس كه ديندارند و بلا عقل ( اكثرهم لا يعقلون) و اين اموري هم كه مي فرماييد از نتايج قوم دين زده نادان است.

    پاسخ

    جناب ميم. الف، بنده هم با جان كلام جنابعالي موافقم. بي ترديد فرد مورد اشاره از مصاديق ادخال من ليس من السياسه في السياسه است.