سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 

 

پنج شنبه 14 اسفند 1399 / 10:37

دسته‌بندی: البرز  

کد خبر: 99121410505

خبرنگار: 50022

 

روحانی مبارز در البرز و بنیانگذار مرکز شیعیان سوئیس درگذشت

خبرگزاری ایسنا / البرز حجت الاسلام والمسلمین سید مقتدا حسینی از روحانیون انقلابی استان البرز و بنیانگذار مرکز اسلامی امام علی (ع) شهر لوگانو از توابع ایالت تیچینو در کشور اروپایی سوئیس، سحرگاه چهارشنبه 13 اسفند 1399 بر اثر عارضه قلبی در سن 71 سالگی درگذشت.  حسین عسکری نویسنده و البرزپژوه در یادداشتی برای ایسنا، نوشت: «مرحوم حسینی در سال 1328 در روستای قِروه از توابع شهرستان ابهر زاده شد. پس از گذراندن تحصیلات اولیه، در سال 1344راهی حوزه علمیه قزوین شد و چهار سال بعد به تهران رفت و در مدرسه های علمیه چهل ستون و عالی سپهسالار از درس استاد حسینعلی راشد، آیت الله سید محمدکاظم عصار تهرانی، آیت الله شیخ محمدعلی لواسانی، آیت الله شیخ عبدالحسین ابن الدین قمی، آیت الله سید ابوالحسن ملکی زنجانی و استاد حکمت آل آقا بهره مند گردید و موفق به دریافت کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی شد. نمایندگی از آیت الله سید محمدهادی میلانی، آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی در امور حسبیه و نقل حدیث، امام جماعت مسجد صاحب الزمان در محله جِی، تأسیس کتابخانه و انجمن اسلامی جوانان غرب تهران، تدریس در برخی مدارس ابتدایی و دبیرستان از فعالیت های او در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر تهران بود.

حضور در تحصن روحانیون انقلابی علیه حکومت پهلوی در دانشگاه تهران در  8 بهمن 1357، ارسال تلگرام به همراه 29 روحانی دیگر به والری ژیسکاردِستَن رییس جمهوری وقت فرانسه درباره اهمیت حضور امام خمینی در آن کشور، ارتباط با روحانیون مخالف حکومت پهلوی همانند آیت الله شیخ حسین لنکرانی، آیت الله سید رضا زنجانی، آیت الله شهید حسین غفاری و آیت الله شیخ قاسم اسلامی، تأسیس کمیته انقلاب اسلامی در گوهردشت کرج، مشارکت در برگزاری آیین چهلم شهدای یزد در سال 1357 در مسجد اعظم کرج، فعالیت های مذهبی و سیاسی در منطقه ساوجبلاغ، دستگیری از سوی فرمانداری نظامی در آستانه پیروزی انقلاب از جمله تکاپوهای انقلابی او به شمار می رود. حجت الاسلام والمسلمین حسینی که در فعالیت های مذهبی و فرهنگی اش از اندیشه ها و منش امام موسی صدر متأثر بود درباره آشنایی اش با رهبر شیعیان لبنان گفته است: «اولین دیدار و آشنایی ام با امام موسی صدر در اوایل دهه پنجاه شمسی در مسجد، کتابخانه و مدرسه چهل ستون تهران بود. مؤسس آن مدرسه آیت الله حاج حسن آقا سعید تهرانی است. این آشنایی باعث شد که از سال 1354 تا یک ماه پیش از مفقود شدن ایشان، به لبنان رفت و آمد داشته باشم. تعقیب اندیشه و افکار ایشان، انگیزه ای شد که بنده فعالیت مذهبی خود در اروپا را پایه گذاری کنم.» هم اکنون دکتر سید علی حسینی فرزند مرحوم سید مقتدا حسینی، مدیریت مرکز اسلامی امام علی (ع) شهر لوگانو از توابع ایالت تیچینو سوئیس را عهده دار است.»

 یادداشت فوق در وب سایت خبرگزاری ایسنا


___________________________

 

اطلاعیه ای به مناسبت چهلمین روز درگذشت شادروان حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مقتدا حسینی 

بسمه تعالی 

اذا مات العالم الفقیه ثَلم فی الاسلام ثُلمه لایسدّها شئ 

جمعیت شیعیان سوئیس روحانی دانشمند، مردم دار؛ گشاده روی و به حق یک معلم اخلاق و مربی پارسایی و درستی خود را از دست دادند.  چهل روز از رحلت جانگدار و حزن انگیز، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مقتدا حسینی می گذرد. او عمری را در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و خدمت به پیروان اهل بیت علیهم السلام در داخل و خارج از کشور سپری کرد و در راه پرفراز و نشیب نشر معارف جانبخش اهل بیت (علیهم السلام) در خارج از کشور دمی از پای ننشست. عاش سعیداً و مات سعیدا. خدمات بی نظیر ایشان در عرصه بین الملل از یاد هیچ مؤمن حق‌گزاری نمی‌رود. اینک در اربعین درگذشت آن عالم ربانی قرار داریم، اما بخاطر شرایط سخت و همه‌گیر شدن شیوع ویروس کرونا در کشور و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیت مرحوم حاج آقا سید مقتدا حسینی اعلام نمودند؛ که متاسفانه فعلا امکان برگزاری مراسم نیست؛ هزینه‌های این مراسم خرج امور خیریه خواهد شد تا بلکه این سفره احسان و عمل خیر باعث شادی روح فقید ایشان شود. بیت مرحوم بار دیگر از همه علاقه مندان و عالمان دینی؛ بستگان؛ دوستان و آشنایان؛ که در این غم بزرگ کنارشان بودند و با آنها ابراز همدردی کردند و تسکین قلب‌شان بودند، بی‌نهایت سپاسگزاری نموده و برای همه آرزوی سلامتی کردند.

- مرکز امام علی (ع) سوئیس

- فدراسیون جمعیت شیعیان سوئیس

- دفتر دفاع از حقوق پیروان اهل بیت سوئیس

- تولیت کتابخانه آیت الحق آقا سید میرابوالفضل حسینی

 23 فروردین 1400



نوشته شده در  پنج شنبه 99/12/14ساعت  12:19 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود پنج کتاب از حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<