سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی فرزند فرهیخته مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رحمت الله علیه  

نه تنها تضعیف دولت نیست بلکه تقویت دین است

اشاره: آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی فرزند فرهیخته مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رحمت الله علیه است که در سال 1376 خورشیدی موفق به دریافت اجازه اجتهاد مطلق گردید. ایشان هم اکنون ضمن تدریس دروس عالی حوزوی عهده دار ریاست «مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام» است. این موسسه علمی نخستین مرکز تخصصی فقه و اجتهاد در شهر قم به شمار می رود. آیت الله فاضل وصی والد مرحوم خود بوده و همه امور علمی و مالی آن مرجع فقید به ایشان واگذار شده است. اکنون پس از ارتحال والدشان حدود 2 سال است که مراکز فقهی قم، مشهد، افغانستان و سوریه به فعالیت خود بیش از گذشته ادامه داده و نیز دفاتر آن مرحوم برحسب تقاضای مقلدان ایشان همچنان مفتوح است و به پاسخگویی و رفع حوائج شرعی مردم اقدام می نمایند. یادآوری می شود استاد فاضل لنکرانی در سال 1374 خورشیدی به عنوان یکی از اعضای تأثیرگذار «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» نیز انتخاب شدند.

در پی روشنگری وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» درباره عملکرد بدعت آمیز جریان منحرف «محمد عرفانیان» در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و آبیک، نامه ای با هدف تعیین تکلیف شرعی در 14 فروردین 1389 به قلم نویسنده این وبلاگ به محضر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ارسال گردید که ایشان در تاریخ 21 فروردین به نامه مورد اشاره پاسخ دادند. همچنین از تعداد دیگری از مراجع معظم تقلید شیعه نیز درباره دور جدید فعالیت های این جریان مدعی دروغین ارتباط با امام زمان (عج) استفتاء گردیده که به مرور پاسخ های رسیده ایشان در همین وبلاگ درج خواهد شد. با توجه به موضع گیری صریح علما و فرهیختگان و درخواست خوانندگان محترم، سه قطعه از تصاویر اعمال بدعت آمیز جریان عرفانیان در ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ (سال 1384) برای نخستین بار منتشر می گردد. امیدواریم که خوانندگان محترم، ما را همچنان از دیدگاه های انتقادی خود بهره مند سازند.

جهت آگاهی بیشتر درباره موضع گیری حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) و فرزند فرهیخته آن مرحوم درباره جریان منحرف عرفانیان رجوع کنید به:  http://128askari.parsiblog.com/Archive132280.htm  

متن نامه نویسنده وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی»

حضرت استاد حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی مدظله العالی

سلام علیکم

با احترام به استحضار می رساند که جریان منحرف و خرافی «محمد عرفانیان» که با بصیرت و پیگیری حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رحمت الله علیه شناسایی و متلاشی گردید، اخیرا" با انتصاب آقای «ه. الف» - از چهره های اصلی و تدارکاتی آن جریان منحرف - به پست فرمانداری شهرستان آبیک (از توابع استان قزوین) جان تازه ای به خود گرفته است.

بنده به جهت وظیفه دینی و فرهنگی از سال 1384 این جریان را در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد (واقع در غرب استان تهران) رصد می کنم و مطالبی که به پیوست می باشد را تاکنون در وبلاگ شخصی ام به نام «ساوجبلاغ پژوهی» منعکس کرده ام. اخیرا" تعدادی از نیروهای مذهبی موسوم به اصولگرا در این منطقه با بهانه جلوگیری از تضعیف دولت دهم به این انتصاب مشکوک و جریان منحرف عرفانیان حساسیتی نشان نمی دهند. با توجه به اینکه جنابعالی در شناساندن چهره واقعی این جریان نقش اساسی داشته اید، خواهشمند است درباره فعالیت های صورت گرفته و چگونگی پیگیری موضوع مورد اشاره ارایه طریق فرمایید. با سپاس، ارادتمند حسین عسکری.

پاسخ حضرت آیت الله فاضل لنکرانی مدظله العالی

بسمه تعالی و له الحمد

جلوگیری از فعالیت گروه های منحرف اعتقادی وظیفه متدینین چه در دولت و چه در غیر دولت است و برخورد با چنین گروهی نه تنها تضعیف دولت نیست بلکه تقویت دین است و بر هر مؤمنی لازم است به قدر توان خود با آنان برخورد نماید که از مصادیق بارز نهی از منکر است. 21/1/89. دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رضوان الله تعالی علیه، بخش استفتائات.

تصاویری از اعتکاف بدعت آمیز جریان «محمد عرفانیان»

در ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ -1384

 محمد عرفانیان، اعتکاف بدعت آمیز، ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ، 1384

 

اقتدا به امام زمان !! در نمازهای جماعت مراسم ساختگی اعتکاف، شهرستان ساوجبلاغ، 1384

 


نوشته شده در  سه شنبه 89/2/7ساعت  2:41 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]