سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

استاد بهروز کریمی بازیگر، عروسک‌ گردان‌ و شعبده ‌باز نامدار ایران  

استاد بهروز کریمی، میهمان گرامی شهرستان ساوجبلاغ

در 16 تیر 1390 به مناسبت اعیاد شعبانیه، جشنی در اردوگاه ایثار شهر کوهسار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد. در حاشیه آن جشن، فرصتی طلایی فراهم شد که ساعتی با استاد بهروز کریمی - بازیگر، عروسک‌ گردان‌ و شعبده ‌باز نامدار ایران - گفت و گو کنم. استاد کریمی بخشی از خاطرات ماندگار کودکان دهه شصت ایران است که در برنامه تلویزیونی «هوشیار و بیدار» شکل گرفت. خوشبختانه ایشان چند سالی است که در شهر جدید هشتگرد ساکن است و شهروند گرامی شهرستان هنردوست ساوجبلاغ است. ایشان هم اکنون عضو انجمن شعبده بازان آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه است و همچنین مدیریت مؤسسه هنری پریستو و کانون سرگرمی‌ های نمایشی را عهده دار‌ است.

* * * * *

استاد بهروز کریمی (متولد 1334 خورشیدی) معروف به «‌پریستو Pristo» نخستین بار در سن هشت سالگی با دیدن نمایش معرکه گیرها به هنر شعبده بازی گرایش پیدا کرد. از آن پس در کلاس درس برای همکلاس های خود به اجرای برنامه می پرداخت؛ تا آن که در سال 1348، بر اثر محدودیت های ایجاد شده به کشور کویت رفت و پس از چندی به سیرک بین المللی راه یافت که منجر به ایجاد تحولی شگرف در زندگی هنری او گردید. وی در طول چنین سفرهایی علاوه بر کسب تجربیات فراوان، با ارایه کارهایی نو و منحصر به فرد - که تنها در حیطه توانایی و استعدادهای خودش بود - به عضویت انجمــن بیــن المــللی شعبـــده بــازان درآمد. از بزرگترین افتخارات او می توان به کسب رتبه دوم جهانی (در رشته منتال - کمدی) اشاره کرد. این رقابت ها در سال 1991 با عنوان هجدهمین گردهمایی شعبده بازان جهان، در شهر لوزان سوئیس و در حضور شعبده بازان بزرگی همچون دیوید کاپرفیلد برپا شد. پریستو، در حال حاضر عضو انجمن شعبده بازان کشورهای آمریــــکا، انگلیس، آلــــمان و فرانســـــه است و با شعبده بازان ایتــــالیایی، چیـــنی، ژاپـــنی، سوئـــدی، هنـک گنگـی، هلنـــدی و... ارتباط دارد.

بهروز کریمی که در مرکز هنرهای نمایشــی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مشغول به فعالیت است، اینک ساکن شهر جدید هشتگرد بوده و همگام با شعبده بازان مطرح جهان، پیوسته در حال اجرای نمایش های روز دنیا است. جالب است بدانید که کریمی علاوه بر اشراف کامل به گونه های مختلف هنر شعبده و هیپنوتیزم به بازیگری، تقلید صدا و به ویژه عروسک گردانی آشنایی تمام دارد؛ همچنین پسر و برادران او نیز در زمینه هنر شعبده از مهارت کافی برخوردارند. پریستو هنرجویان زیادی را تربیت و به عنوان شعبده باز به جامعه هنری معرفی نموده است که هم اکنون در سطح کشور و بعضاً بین الملل، به اجرای برنامه می پردازند.

جهت آگاهی بیشتر از فعالیت های هنری استاد کریمی نگاه کنید به:

www.behrooz.ir


نوشته شده در  جمعه 90/4/17ساعت  2:51 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]