• وبلاگ : البرز پژوهي
  • يادداشت : پايان گفتگو با وبلاگ «گروه قرآن پژوهي مكتب القرآن»
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمد علي فلاح زاده 
    استدلال متداول در رد تفسير علمي آن است كه نشانه اي دال بر آنكه قرآن كتابي علمي باشد ، در دست نيست. قرآن براي آن نازل نشده كه در قالب چكيده دانش پزشكي، نجوم، هندسه، شيمي، يا غيب گويي به كار آيد بلكه براي هدايت خلق فرو فرستاده شده تا نوع بشر را به سوي نور رهنمون سازد. مفهوم تفسير علمي از اين حيث نيز در معرض خطر است كه علم ، دگرگوني پذير است و بدين سبب تفسير قرآن در پرتو علم، كاري است خطرناك.
    + بنده خدا. 

    زمانه پندي آزادوار داد مرا زمانه را چو نكو بنگري همه پند است.

    مغرور مشو به خود كه خواندي ورقي زان روز هزر كن كه ورق برگردد.

    گر دست بگيري دستت بگيرند ورهست بگيري اسبت بگيرند.

    در محفلي كه ازآن غايبي، اظهار نظر باطل است.

    + محمد علي رنجبركهن 

    كمترين اثر منفي چنين گفتگو هاي ناكام اين است كه باعث تعطيلي نقد و نقادي مي شود . من مقاله اي را درباره نگاه علمي به قرآن آماده كرده بودم كه موضوع را از نگاه سوم مورد بررسي قرار دهم اما با برخوردي كه با دوست عزيزم حسين آقا عسگري شد از انتشار آن خودداري مي كنم . ان شاالله نوبت هاي بعدي گقتگوي علمي آن را ارايه خواهم كرد. دانشجوي كارشناسي ارشد حديث و علوم قرآن از بخش چهار باغ شهرستان ساوجبلاغ.

    + محمد اسدي 

    پيام ارسال شده با عنوان (دوست شما) در اين ستون مرا ياد سخنان فاشيست ها مي اندازد . آيا اين است جدال احسن قرآني؟ آن وقت به سكولار ها و لائيك ها ايراد مي گيريم اما خود بي پروا از ادبيات آنها در يك گفتگوي قرآني استفاده مي كنيم. اين گونه سخن گفتن رسم لمپن ها و دگماتيست هاي مطلق انگار و بنياد گرا است كه خود را مبناي حقيقت مي دانند جناب آقاي عسگري خوب كه اين گفتگوي معيوب را مظلومانه پايان داديد.

    + دوست شما 

    باسلام.

    اگر مي خواهي كه اينچنين مورد تهاجم قرار نگيري ™ بهتر است كه همان انتظاري كه از مخاطبين داري ، خود نيز به همان روش (يعني انتقاد بدون قرض و بدون تحقيق و بررسي و عجولانه) عمل نكني.

    جنابعالي معمولا خود را از ديگران عالم تر فرض ميكني و به همين علت است كه معمولا به سايرين بد بين هستي .

    برادر ودوست شما 3/12

    + دانشجوي فضول(= كنجكاو) 
    خيلي متاسفم كه اين گفتگوي جالب ادامه پيدا نكرد چون توليد علم حاصل اين تضارب آرا است.