• وبلاگ : البرز پژوهي
  • يادداشت : مهندس سعيد نصيري مجد و دغدغه توسعه شهر نظرآباد
  • نظرات : 1 خصوصي ، 1 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رضا منصور زارع 

    زندگي سالم: چندين سال است فاضلاب صنعتي شهرک صنعتي هشتگرد با تمام آلاينده هاي مختلف به صورت تصفيه نشده پس از خروج از شهرک صنعتي در بلوار کارگر وارد منطقه مسکوني مي شود.

    به گزارش خبرنگار زندگي سالم، اين مشکلات در تابستان ها و فصول گرم چندين برابر مي گردد. متاسفانه مراجعات مردم به شوراي شهر، فرمانداري و بخشداري تاکنون بي نتيجه مانده و عليرغم آگاهي کليه دستگاههاي تصميم گيرنده، تاکنون هيچ اقدامي از سوي مديران شهرک انجام نشده است.

    مديران شهرک نيز با ادعاهاي واهي، صرفاً از محيط زيست زمان مي خرند و روزانه مقادير بسيار زيادي فاضلاب صنعتي سمي وارد منطقه مسکوني و پس از آن مزارع کشاورزي مي شود و اين اتفاقات در نزديکي و زير گوش پايتخت اتفاق مي افتد.

    چند ماه پيش در زماني که ماهي ها در جنوب تهران به خاطر جريان فاضلاب دسته جمعي کشته شدند، همه خبرگزاريها آن را پوشش دادند؛ ليکن نمي دانيم چرا مردم مظلوم شهرمان در اين زمينه تنها مانده اند.

    از سوي ديگر محيط زيست استان در موارد بسيار ساده تر جلوي فعاليت کارخانه ها و صنعتگران را مي گيرد، اما حالا که يک شهر صنعتي عريض و طويل، فاضلاب خود را وارد زندگي مردم مي کند، سکوت پيشه کرده است.