سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

چشم اندازسازی و ایجاد بنیاد نظرآباد 

در یکی از روزهای اردیبهشت 1394 در فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد، با مهندس جوانی آشنا شدم که دغدغه آبادانی و توسعه شهر نظرآباد او را واداشته که پایان نامه کارشناسی ارشد خود در رشته شهرسازی را به مطالعه زادگاهش اختصاص دهد. یک ساعتی با هم گفت و گو کردیم. بسیار خوشحال شدم که رویش های ارزشمندی در عرصه های علمی و فرهنگی شهرستان رخ داده است. در این مجال، مشتاقم که مخاطبان گرامی «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» را با این مهندس کوشا و خلاق آشنا کنم.

مهندس سعید نصیری مجد (متولّد 25 فروردین 1366) کارشناسی ارشد شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری، از جمله پژوهشگران خوش ذوق شهرستان نظرآباد است. «ارزیابی راهبردهای موثّر بر مدیریت بحران (بلایای طبیعی)در طرح های توسعه شهری نمونه موردی: شهر نظرآباد»عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد ایشان است. دکتر منوچهر طبیبیان استاد دانشگاه تهران و دکتر بهرام امین زاده عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی قزوین استادن راهنما و مشاور ایشان هستند. نگارش سه مقاله علمی داخلی و سه مقاله خارجی، تألیف کتاب های «پایداری اجتماعی در برنامه ریزی شهری» و «اصول شهرسازی سبز»، تدریس در موسسه های آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی و آبا، حضور در هفت کنفرانس علمی داخلی و خارجی از فرازهای قابل توجّه کارنامه علمی و پژوهشی مهندس نصیری مجد است. برخی از طراحی های ایشان در شهرستان نظرآباد از این قرار است: یادمان شهدای گمنام، مسجد جامع نظرآباد، مسجد محلّه ابراهیم جیل، نمای بیرونی مسجد صاحب الزمان محلّه رسالت، حسینیه سیّدجمال الدین، پارک های نگین، یادگار امام، فرهنگیان و...

مهندس نصیری مجد در معرفی خود نوشته است: «پدر بنده کارگر بازنشسته کارخانجات مقدّم بودند و مشوّق اصلی بنده. خلاصه به هر صورت و بر هر سختی، ادامه تحصیل دادم و خیلی زود وارد بازار کار شدم.» ایشان درباره توسعه شهرستان نظرآباد بر این نظر است که: «تنها راه  توسعه شهر نظرآباد را چشم اندازسازی و ایجاد بنیادی با نام بنیاد نظرآباد می دانم که خود می تواند به عنوان دیده بان شهری باشد. این بنیاد از گروه ها و اقشار مختلف شهرستان انتخاب می شود. این افراد می توانند از مساجد یا هیئت های مذهبی باشند یا نخبگان علمی یا سیاسی از همه گروه ها. البته این ایده، هم اکنون خام می باشد و می بایست با نظر گروه های مدیریتی و با سابقه، تجزیه و تحلیل شود. اما با توجّه به الزام تدوین سند چشم انداز می بایست هرچه سریع تر این سند با مشارکت شهروندان (نظرسنجی) و اهالی فن و دیگران به توسط مشاوران ذی صلاح تهیّه و برای اجرا ابلاغ گردد.»

وی درباره طراحی های خود می نویسد: «بنده با توجّه به حسّ تعلّق به این شهر، اقدام به طراحی تعدادی از پروژه های شهر از جمله یادمان شهدای گمنام نمودم که هم اکنون این طرح در چندین سایت از جمله فرمانداری، شهرداری، سایت نظر یک به صورت لوگو استفاده می شود و هیچ کجا اسمی از طراح برده نشده است. این دغدغه در ذهن بنده نیست که چرا مرا تأیید نمی کنند و اصلاً به دنبال تایید نمی باشم اما معمولاً در چنین پروژه هایی طراح معرفی می شود تا هم به سوالات مخاطبان پاسخ دهد و هم اینکه کانسپت طرح در صورت تمایل به اطلاع علاقه مندان رسانده شود. بنده فقط از همان شهدای گلگون کفن گمنام سپاسگزارم که دعاهایشان گره گشای زندگی من است و تمام وجودم را از آنها دارم. لازم است تشکّر کنم از هیئت امنای مسجد جامع که در پروژه نوسازی مسجد این فرصت را به من دادند که جوانی با سن و سال بنده اقدام به طراحی چنین مسجدی با مقیاس فراشهری کند و خدا را شاکرم که تاکنون با تلاش عزیزان هیئت امنا و ریش سفیدان شهر و شهروندان، طرح به مرحله اجرا درآمده است. البته حرف برای گفتن زیاد است اما همین که این فرصت در وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی برای بنده ایجاد شد، کمال تشکّر را از جناب آقای دکتر عسکری دارم.»


نوشته شده در  جمعه 94/3/8ساعت  5:52 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]