سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 


 

مراسم بزرگداشت مفاخر اهل قلم استان البرز، در «همایش بزرگ وارثان قلم» برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با همکاری رادیو  فرهنگ، «همایش بزرگ وارثان قلم» را که بزرگداشتی است برای مفاخر اهل قلم استان البرز در روز سه شنبه 14 تیر 1401 از ساعت 17 الی 19 و همزمان با روز قلم، با حضور شاعران، نویسندگان، اصحاب رسانه و دوستداران شعر و اندیشه در سالن سیروس صابر شهر کرج برگزار می کند.

 در این مراسم از ده تن از فرهیختگان البرز از جمله «استاد دکتر میرجلال الدین کزازی» از استادان بزرگ دانشگاه و شاهنامه پژوه، «استاد دکتر رشید کاکاوند»، مجری، پژوهشگر و استاد دانشگاه، «استاد محمدباقر آقامیری» نگارگر شهیر، «دکتر حسین عسکری» نویسنده و پژوهشگر، «استاد قدرت الله شباب» شاعر پیشکسوت، «مهدی زارعی» و «نغمه مستشار نظامی» از شاعران مطرح کشور، دارای رتبه های متعدد کشوری و از داوران همایش ها، «استاد داوود فتحعلی بیگی» و «خسرو عباسی» از نویسندگان مطرح البرز و «سپهر سراجی» از اهالی موسیقی، تقدیر و تجلیل به عمل می آید. در این برنامه همچنین از کتاب 7 نویسنده البرزی رونمایی می شود. گروه بین المللی موسیقی حنانه در این برنامه به اجرای موسیقی خواهد پرداخت، اجرای تئاتر و تقدیر از تعدادی از انجمن های ادبی فعال از دیگر برنامه های همایش وارثان قلم است. برپایی ورک شاپ خط نیز از برنامه های جنبی این مراسم خواهد بود.

 

 خبر فوق در وب سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

 

تصاویر برگزیدگان آیین روز قلم در استان البرز تصاویر


 
نوشته شده در  دوشنبه 101/4/13ساعت  3:52 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 


نوشته شده در  جمعه 96/7/14ساعت  10:0 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

دیدار اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری از محوطه باستانی ازبکی 

محوطه باستانی ازبکی واقع در شهرستان نظرآباد روز سه شنبه 5 بهمن 1395 میزبان تعدادی از اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری بود. مجمع دوسالانه این کنوانسیون جهانی در سال جاری میلادی به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.


نوشته شده در  سه شنبه 95/11/5ساعت  8:23 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

راه درازی در پیش است

نخستین نمایشگاه مطبوعات، تبلیغات، چاپ و بسته بندی استان البرز  از12 تا 15 امرداد 1395 در محل نمایشگاه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد. این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت ها و ارتباط مراکز با دیگر مخاطبان و علاقمندان این عرصه در راستای ارتباط و ارایه طرحی نو در جهت پیشرفت این صنعت در استان البرز برپا شد. در استان البرز حدود 250 کانون تبلیغاتی، 100 چاپخانه و ده ها نشریه و خبرگزاری و پایگاه خبری سراسری و محلی فعال هستند. به هنگام دیدار از این نمایشگاه در گفت و گو با شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا) گفتم: «مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری به مثابه چشمان بیدار جامعه اسلامی هستند که با امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه گری، نقد و آسیب شناسی هوشمندانه و دلسوزانه، جلوی کجروی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را می گیرند. البته رسانه های استان البرز تا رسیدن به وضعیت مطلوب به لحاظ کمی و کیفی راه درازی در پیش دارند و حمایت سازمان های مرتبط در این راستا، می تواند اثربخش باشد.»



نوشته شده در  جمعه 95/5/22ساعت  2:41 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

اینستاگرام در خدمت توسعه شهرستان نظرآباد

این صفحه دیدنی دارای عکس های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی از شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز است. راه اندازی این صفحه و معرفی خلاقانه شهرستان کهن و باستانی نظرآباد، نقش بسیار مهمی در معرفی تاریخ و طبیعت و فرهنگ این شهرستان در شبکه های اجتماعی داشته و در جذب سرمایه گذاران بخش اقتصادی و همچنین جذب گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال در منطقه بسیار مفید بوده و مورد استقبال هموطنان قرار گرفته است. این صفحه به همت علی عسگری (متولد 1345ش) رزمنده پیشکسوت دوران دفاع مقدس و دوستدار تاریخ و طبیعت و فرهنگ شهرستان راه اندازی شده است. وی تصاویر تهیه شده توسط خودش و ارسالی از سوی اهالی شهرستان را در این صفحه به اشتراک می گذارد.

آی - دی این صفحه اینستاگرامی: #MustSeeNazarabad

و یا جست و جو از طریق (#نظرآباد)


نوشته شده در  یکشنبه 95/3/16ساعت  8:54 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

میراث فرهنگی استان البرز با محوریت محوطه باستانی ازبکی

خبرنگار امرداد: همایش «میراث فرهنگی و صنعت گردشگری استان البرز با محوریت محوطه باستانی ازبکی» در 27 اردیبهشت‌ 1395 به کوشش حلقه علمی میراث فرهنگی و گردشگری بسیج استادان دانشگاه پیام نور مرکز کرج، برگزار شد. در این همایش مسوولان محترم استانداری و سازمان میراث فرهنگی استان البرز و مسوولان دانشگاهی پیام نور مرکز کرج باشنده بودند، از جمله دکتر حمید ملکی (ریاست دانشگاه پیام نور مرکز کرج)، مهندس مینا کریمی (معاونت علمی پژوهشی بسیج استادان دانشگاه پیام نور مرکز کرج، مدرس دانشگاه و باستان ‌شناس)، دکتر خزائی (مسوول کانون بسیج استادان استان البرز)، دکتر پاشایی (نماینده دفتر نهاد رهبری دانشگاه)، مهندس عبدالناصر میرچی (مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز)، دکتر مهراب رجبی (مشاور استاندار و رییس بنیاد ایران شناسی شعبه البرز)، بابک شیخ بیگلو (باستان‌شناس و مدرس دانشگاه).

در این آیین سخنرانان در باره‌ میراث فرهنگی استان البرز و به ‌ویژه تپه‌ ازبکی سخنان ارزشمندی ایراد کردند که این سخنان بسیار مورد خرسندی باشندگان قرار گرفت. در پایان همایش از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، به رسم یادبود پیشکش‌هایی تقدیم مسوولان میراث فرهنگی و استانداری شد. پیرو این همایش در روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه حلقه علمی به همراه اعضا و دانشجویان علاقه‌مند و همچنین استادان متخصص از گستره‌ باستانی ازبکی بازدید کردند. این دیدار، بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت و همچنن روح تاریخ را با جان و دل خود احساس کردند.


نوشته شده در  یکشنبه 95/3/2ساعت  11:12 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

رنج های ملیکا در همین نزدیکی در شهر نظرآباد

امروز در خبرگزاری تسنیم، گزارشی را خواندم با عنوان «ملیکا یک نفر از هشت نفرِ مبتلا به ایکتیوز» که به کوشش خبرنگار متعهد و تیزبین آقای سیّدمحمد ساداتی تهیّه شده است. از دیدن تصاویر این کودک دو ساله نظرآبادی به شدّت افسرده و اندوهگینم. خودم را سرزنش می کنم که چرا از رنج های این کودک در همین نزدیکی بی اطلاع بودم. البتّه تهیّه کننده این گزارش را تحسین می کنم که با انتشار این گزارش، تلنگری به وجدان فروخفته ما زد تا برای کاهش رنج های این کودک معصوم و خانواده صبورش چاره ای بیاندیشیم. در پایان گزارشِ خبرگزاری تسنیم، متعهدانه آمده است: «مخاطبان عزیز می ‌توانند جهت کمک در تامین هزینه ‌های درمان این کودک، با اداره ‌کل استان‌ های خبرگزاری تسنیم به‌ شماره تماس 02142139563 تماس حاصل نمایند.» بنده هم خاضعانه از خیّرین و همچنین فعّالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد دعوت می کنم که بیایید با حمایت های مادّی و معنوی، در کاهش دردهای ملیکا کوچولو و خانواده اش مشارکت کنیم.

گزارش خبرگزاری تسنیم...

نوشته شده در  دوشنبه 94/3/11ساعت  8:21 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

توضیحات نویسنده وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی

ادای دین به سرزمین چشمه ساران و خداحافظی

همانگونه که خوانندگان گرامی وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» می دانند، این وبلاگ در 20 آبان 1386 راه ­اندازی گردید و در عمر حدود پنج ساله خود، 695 مطلب درباره شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد را منتشر کرد. آخرین مطلب، تاریخ 25 اسفند 1391 را بر پیشانی خود دارد. از اول سال 1392 تصمیم گرفتم که به مدت نامعلوم از شما خوانندگان فرهیخته خداحافظی کنم؛ چون به دلیل اشتغال به تحصیل، دیگر فرصت قلم زدن درباره منطقه تاریخی و فرهنگی ساوجبلاغ برایم فراهم نیست. گمان کنم 695 مطلب، برای ادای دین بنده به زادگاهم کافی باشد. یا علی مدد. به امید دیدار.


نوشته شده در  شنبه 92/1/24ساعت  8:1 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

طراحی و ساخت موتورهای تک سیلندر در سالهای اخیر توسط احمد زارعی مبتکر ساوجبلاغی انجام شد   «بهار اومد» نظرآباد در جشنواره بین المللی تئاتر همدان

 

«بهار اومد» نظرآباد در جشنواره بین المللی تئاتر همدان

سخنان جواد رنجبرزاده بازیگر نمایش خیابانی «بهار اومد» در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان.

معرفی نویسنده نوجوان شهرستان نظرآباد

«مبینا آزادفلاح» نوجوان دوازده ساله نظرآبادی با چاپ دو رمان به عنوان جوان ترین نویسنده در شهرستان نظرآباد معرفی شد.

تولید انبوه موتورهای تک سیلند کشاورزی در ساوجبلاغ

طراحی و ساخت موتورهای تک سیلندر در سال های اخیر توسط احمد زارعی مبتکر ساوجبلاغی انجام شد و اکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی سالانه 50 هزار دستگاه از این موتورها در منطقه تولید می شود.

تولید بیشترین گندم استان البرز در شهرستان نظرآباد

رسول سلگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: از 60 هزار تن گندم تولید شده در استان البرز، حدود 40 هزار تن آن در شهرستان نظراباد تولید شده است.

نصب یکصد آشیانه پرنده در ساوجبلاغ

با آغاز سرما، یکصد لانه پرنده در سطح بوستان های شهر هشتگرد نصب شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ  گفت: این کار با همکاری محیط یاران دانش آموز انجام شد .

* * * *

متن خبرهای فوق

نوشته شده در  سه شنبه 91/7/25ساعت  11:23 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 در شهرستان ساوجبلاغ، سه باب کتابخانه نهادی شامل یک باب روستایی و دو باب شهری فعالیت می‌کنند.مفید کیایی نژاد نماینده شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان: نگران آینده فرهنگی هشتگرد و طالقان هستم.

نگران آینده فرهنگی هشتگرد و طالقان هستم

مفید کیایی نژاد نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با اشاره به کمیسیون حوزه فعالیت خود گفت: نگران آینده فرهنگی هشتگرد و طالقان هستم.

نان البرزی ها مدیون کشاورزان شهرستان نظرآباد

سید ابراهیم کساییان فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: شهرستان نظرآباد دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیار زیادی اما متأسفانه این بخش دارای مشکلات و کمبودهایی است.

چهارباغی های ساوجبلاغ کتابخانه دار می شوند

اعظم کرمی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز از آغاز  مراحل ساخت و ساز یک باب کتابخانه در بخش چهارباغ، یکی از بخش‌‌های چهارگانه ساوجبلاغ خبر داد.

این دوازده نفر بازوهای فکری کتابخانه های نظرآباد هستند

ابوالفضل آزادفلاح گفت: شورای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد استان البرز با حضور  دوازدهنفر از اعضای کتابخانه‌های این شهرستان تشکیل شد.

پروژه مرتع گونه های خوراک دام در شهرستان نظرآباد

خبرنگاران رسانه های جمعی استان البرز به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی، از پروژه مرتع گونه های خوراک دام در شهرستان نظرآباد دیدار کردند.

متن خبرهای فوق

نوشته شده در  سه شنبه 91/3/30ساعت  7:4 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

   1   2   3      >

فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]