سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 در شهرستان ساوجبلاغ، سه باب کتابخانه نهادی شامل یک باب روستایی و دو باب شهری فعالیت می‌کنند.مفید کیایی نژاد نماینده شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان: نگران آینده فرهنگی هشتگرد و طالقان هستم.

نگران آینده فرهنگی هشتگرد و طالقان هستم

مفید کیایی نژاد نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با اشاره به کمیسیون حوزه فعالیت خود گفت: نگران آینده فرهنگی هشتگرد و طالقان هستم.

نان البرزی ها مدیون کشاورزان شهرستان نظرآباد

سید ابراهیم کساییان فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: شهرستان نظرآباد دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیار زیادی اما متأسفانه این بخش دارای مشکلات و کمبودهایی است.

چهارباغی های ساوجبلاغ کتابخانه دار می شوند

اعظم کرمی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز از آغاز  مراحل ساخت و ساز یک باب کتابخانه در بخش چهارباغ، یکی از بخش‌‌های چهارگانه ساوجبلاغ خبر داد.

این دوازده نفر بازوهای فکری کتابخانه های نظرآباد هستند

ابوالفضل آزادفلاح گفت: شورای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد استان البرز با حضور  دوازدهنفر از اعضای کتابخانه‌های این شهرستان تشکیل شد.

پروژه مرتع گونه های خوراک دام در شهرستان نظرآباد

خبرنگاران رسانه های جمعی استان البرز به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی، از پروژه مرتع گونه های خوراک دام در شهرستان نظرآباد دیدار کردند.

* * * *

نگران آینده فرهنگی هشتگرد و طالقان هستم

خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ضمن اشاره به کمیسیون حوزه فعالیت خود و طرح موضوع دغدغه مسایل فرهنگی گفت: نگران آینده فرهنگی هشتگرد و طالقان هستم. مفید کیایی نژاد درباره کمیسیون حوزه فعالیت خود گفت: هر نماینده ای بر اساس تخصص ودغدغه خود در کمیسیون های مجلس به عضویت در می آید. وی افزود: از آنجا که در دوره های قبلی تجربه ام نیز عضویت کمیسیون فرهنگی را عهده دار بوده ام وبه جهت دغدغه ام در این حوزه ترجیح می دهم رسالت خود را در این بخش ایفا نمایم. کیایی نژاد درباره رسیدگی به امور فرهنگی مردم در شهرستان های هشتگرد و طالقان که خود مهد هنرمندان وفعالان فرهنگی است عنوان کرد: شهرستان های طالقان و هشتگرد هر چند از پتانسیل های خوبی برخوردار هستند و جمعیت قابل توجهی به این نقاط سرازیر شده است اما نباید مسایل فرهنگی، تفریح  وشادی بدون کنترل باشد. نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان افزود: در این خصوص با مسئولان و فرمانداران صحبت هایی صورت گرفته است تا برنامه ریزی جامعی برای فعالیت های فرهنگی در حدود شرع و قوانین اسلام برای جمعیت ساکن دراین شهرستان ها انجام شود.

نان البرزی ها مدیون کشاورزان شهرستان نظرآباد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته جهاد کشاورزی کشاورزان نمونه نظرآبادی تجلیل شدند. فرماندار شهرستان نظرآباد در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه این شهرستان اظهار داشت: باید با تدابیر و تمهیدات خاص مشکلات پیش روی کشاورزی را مرتفع کرده تا شاهد تولید محصولات با کیفیت بالاتر باشیم . ابراهیم کساییان افزود: شهرستان نظرآباد دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیار زیادی اما متأسفانه این بخش دارای مشکلات و کمبودهایی است که نمی‌توانیم از تمامی ظرفیت‌های کشاورزی آن بهره ببریم. وی ادامه داد: رفع این مشکلات می‌تواند این شهرستان را به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان تبدیل کند. فرماندار شهرستان نظرآباد در ادامه سخنان خود گفت: البته این شهرستان در برخی از بخش‌های کشاورزی به عنوان یکی از قطب‌های مهم به شمار می‌رود اما نباید به این مقدار اکتفا کرد لذا باید با برداشتن موانع و مشکلات کشاورزی در این شهرستان را توسعه و رونق بیشتری داد. به گفته کساییان شهرستان نظرآباد دارای 30 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است. فرماندار شهرستان نظرآباد اعلام کرد: با توجه به آمار موجود تولید محصول گندم در این شهرستان،‌ کشاورزان نظرآباد موفق شده‌اند که رتبه اول تولید گندم را در استان البرز به خود اختصاص دهند. کساییان افزود: باید تلاش شود تا در دیگر بخش‌های کشاورزی نیز بتوانیم رتبه اول را کسب کنیم. در این مراسم از ن23 کشاورز نمونه این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

چهارباغی های ساوجبلاغ کتابخانه دار می شوند

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز از آغاز مراحل ساخت و ساز یک باب کتابخانه در بخش چهارباغ، یکی از بخش‌‌های چهارگانه ساوجبلاغ خبر داد. اعظم کرمی گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت 735 مترمربع از سوی شهرداری ساوجبلاغ به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است. وی ادامه داد: قرار است در محل پیش‌بینی شده برای این کتابخانه، فرهنگسرای مجهزی نیز ساخته شود و به عنوان یک مجتمع علمی و فرهنگی به مراجعه‌کنندگان خدمات ارایه دهد. کرمی با بیان این‌که بیش از 60 هزار نفر در بخش چهارباغ زندگی می‌کنند، گفت: ساوجبلاغ به چهار بخش مرکزی تقسیم می‌شود و چهارباغ با دارا بودن جمعیت زیاد، تاکنون کتابخانه‌ای نداشته است. وی اظهار کرد: عملیات ساخت و احداث کتابخانه مرکزی در هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ نیز به زودی آغاز می‌شود تا مردم این شهر از خدمات کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند. به گفته کرمی، این کتابخانه در زمینی به مساحت دو هزار و 800 متر مربع و با اعتبار 150 میلیون تومان ساخته می‌شود. در شهرستان ساوجبلاغ، سه باب کتابخانه نهادی شامل یک باب روستایی و دو باب شهری فعالیت می‌کنند.

این دوازده نفر بازوهای فکری کتابخانه های نظرآباد هستند

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): شورای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد استان البرز با حضور 12 نفر از اعضای کتابخانه‌های این شهرستان تشکیل شد. مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد با بیان این مطلب به گفت: اعضای این شورا به عنوان بازوهای فکری، به تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف کتاب و کتابخوانی کمک می‌کنند. ابوالفضل آزادفلاح افزود: این شورا به عنوان یک شورای تخصصی برای کمیته مطالعه مفید، راهکارهای مختلف ترویج مطالعه مفید را کارشناسی و به کمیته نهضت مطالعه مفید ارایه می‌دهد. وی با بیان این‌که پیش‌بینی برنامه‌هایی مانند همایش‌ و مسابقات فرهنگی در دستور کار این شورا قرار دارند،اظهار کرد: در نخستین نشست این شورا نیز مقرر شد همایش نقش خانواده‌ برای تشویق فرزندان به مطالعه اوایل تیرماه در این شهرستان برگزار شود .به گفته آزادفلاح، استفاده از ظرفیت، دانش و توانمندی‌های اعضای کتابخانه‌های عمومی، یکی از ضرورت‌هایی است که به باروری و رشد فعالیت‌های کتابی منجر می‌شود .اکنون چهار کتابخانه زیرمجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی و یک کتابخانه مشارکتی در شهرستان نظرآباد فعالند و حدود شش هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

پروژه مرتع گونه های خوراک دام در شهرستان نظرآباد

خبرگزاری مهر: خبرنگاران کرجی به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی، از پروژه مرتع گونه های خوراک دام در شهرستان نظرآباد دیدن کردند. خبرنگاران کرجی پس از پایان مراسم روز جهانی بیابان زدایی در استان البرز از مرتع گونه های آتریپلکس، تاغ و قره داغ در نظرآباد دیدن کردند. این مرتع با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ایجاد شده و در ایجاد آن، اهداف منابع طبیعی و بخش مرتع در نظر گرفته شده است. حدود 30 هزار اصله برای این مرتع پیش بینی شده و منابع طبیعی البرز کاشت این میزان را در راستای تحقق اهداف مختلف از جمله تامین خوراک دام و بیابان زدایی دنبال کرده است. پروژه یادشده موفقیت آمیز بوده ضمن اینکه این پروژه از مهمترین پروژه های حوزه منابع طبیعی در استان البرز محسوب می شود. در این پروژه تلاش شده تا گونه های مناسب کاسته شوند و این گونه ها تا حد ممکن نسبت به کم آبی مقاوم باشند ضمن اینکه مقاوم بودن در مقابل تغییرات دما در شب و روز از دیگر خصوصیات این گونه ها است. مراسم روز جهان بیابان زدایی در راستای تحقق اهداف منابع طبیعی در راستای بیابان زدایی در استان البرز با همکاری و تعامل بخش های ذیربط برگزار شده است.


نوشته شده در  سه شنبه 91/3/30ساعت  7:4 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]