• وبلاگ : البرز پژوهي
  • يادداشت : گفت و گوي انتقادي درباره فرهنگ و هنر ساوجبلاغ - 5
  • نظرات : 4 خصوصي ، 16 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + زودبين 

    اظهار نظر و يا پاسخگويي را نداشتم ولي به اصرار دوست عزيزم حسين عسگري چند سطري درددل و در ادامه نيز به برخي اتهاماتي از قبيل: ( 1- يدک کشيدن ليسانس نمايش 2- توليد تئاتر مذهبي 3- سود جويي 4- لطمه زدن به هنر ومذهب 5- حمله به ارشاد و فرهنگسرا 6- پنهان شدن 7- گرفتن وام وکسب جايگاه بزرگتر 8- بوسيدن دست استاد بهزاد فراهاني 9- نوشتن يا مديريت نامه و .......که فردي با نام مستعار (جعفري و فعال فرهنگي ) که به اينجانب نسبت داده پاسخ خواهم داد :

    به اعتقاد حقير حکايت فرهنگ وهنر در اين شهرستان حکايت مشهور چاله وچاه است ، حکايت در آمدن از چاله تجدد و غربزدگي و افتادن در چاه تحجر و واپس گراييست .که به نظر اينجانب هر دو مضر و مطرود است در اين مجال فرهنگ وهنر بيش از هر چيزي نيازمند تعادل است بنده هم با قرائت متجددانه که حرام خدا را حلال مي کنند مخالفم هم با قرائت متحجرانه که حلال خدا را حرام مي دانند وبه قولي کاسه داغ تر از آشند . فرهنگ وهنر ساوجبلاغ اگر به اين حال و روز افتاده حاصل نه به آن شوري شور ، نه به اين بي نمکي ست .اگر کمي خوش بينانه وايده اليستي به موضوع و عاقبت اين دو طيف بنگريم قرائت اول به لندن نشيني و اتاق فرمان فتنه مي انجامد و دومي هم به عزلت نشيني و ..........اين دو نگاه قربانيان زيادي را در اين کشور و جهان اسلام گرفته که فرهنگ و هنر ساوجبلاغ هم قطره اي از اين درياست . با کمي ژرف انديشي در اين دو ديدگاه راديکال به سادگي به انگيزش افرادي که تحت لواي اين دو ديدگاه پناه ميگيرند پي خواهيم برد و نقطه عطف اين کندو کاو همين جاست اين طيفها عليرغم تضاد شديد ظاهري ( که گاه به زدوخورد فيزيکي هم مي انجامد ) در زير متن اشتراکات متعددي من جمله خود محوري ، جاه طلبي ، انحصار گرايي و ميل شديد به کسب قدرت وثروت براي رسيدن به مطامع مادي و نفساني خود را دارند . نگاه اجمالي در تاريخ گذشته نشان خواهد داد اين دو گروه علاوه بر انگيزه هاي مشترک عاقبتي يکسان هم دارند و آن انحراف و در نهايت طرد از جانب مردم است ( مصداق آيه شريفه خسر الدنيا و الاخره ) آري مشکل فرهنگ شهرستان تجدد وتحجراست، بنده هم اگر چند سال پيش تذکري دادم از سر تکليف بود الان هم اگر حرفي ميزنم اداي تکليف است . حال پاسخ برخي از اتهاماتي که به اينجانب نسبت داده اند :

    1- در خصوص يدک کشيدن ليسانس نمايش بايد عرض کنم بنده در طول 7 ترم و با معدل الف ليسانس گرفتم و در تکميل فرمايش شما الان هم دانشجوي مديريت رسانه در مقطع کارشناسي ارشد مي باشم .

    2-در مورد توليد صدها متن نخ نماي مذهبي بايد عرض کنم بزرگان ادبيات نمايشي جهان هم موفق به ثبت چنين رکوردي نشده اند چه برسد به بنده کمترين که در اين راه هنر جويي بيش نيستم اشاره به نخ نمايي مذهب کرده ايد جهت اطلاع شما بايد عرض کنم که دين مبين اسلام و مذهب تشيع آنقدر غني ،کامل و متعالي است که هيچ وقت نخ نمانمي شود ،لازم است اضافه کنم بنده اگر در حوزه مذهب کاري مي کنم اعتقادي ست و افتخار مي کنم که بعنوان فردي مذهبي ،ارزشي وتربيت شده مساجد و هيئات مذهبي هستم .

    3- دوستان حتما با بنده هم عقيده هستند که در هنر سودي وجود ندارد که جوينده اي هم داشته باشد در مورد اقتصادي وسودجو بودن اينجانب هم بايد عرض کنم بنده اگر علاقه اي به اين مباحث داشتم از رشته اقتصاد تهران انصراف نمي دادم بروم در اراک نمايش بخوانم .{در خصوص دريافت وجوه کلان بايد عرض کنم بنده براي توليد تئاتر مذهبي باب المراد يک ميليون تومان دريافت نموده ام که از اين مبلغ دويست هزار تومان بعنوان حق التحرير به نويسنده اثر استاد فتحعلي بيگي ، .مبلغ پانصد هزار تومان براي اجاره لباس و اکسسوار به شهرک سينمايي غزالي ، مبلغ هفتصد هزار تومان براي تبليغات ، مبلغ صد هزار تومان به طراح صحنه ، دويست هزار