• وبلاگ : البرز پژوهي
  • يادداشت : گفت و گوي انتقادي درباره فرهنگ و هنر ساوجبلاغ - 1
  • نظرات : 1 خصوصي ، 24 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    انتقادهاي سازنده سبب پيشرفت گفتگو و برعکس آن سبب بي نتيجه ماندن آن ميشود. سعي کنيم سازنده باشيم
    + محمدي 
    آقاي شمس يادتون هست كه فرماندار وقت شما را نپذيرفتند و همين طور نماينده محترم شهرستان .يادتون هست معارفه شما بعد از دعوت از همه سه روز عقب افتاد .يادتون هست در مدت كوتاهي چه بلايي سر فرهنگ و هنر اينجا اوردين من بچه مسلمانم هر روز سر وقت نمازم و مي خونم رهبر انقلابم دوست دارم ديگه بيشتر از اين چيزي ندارم بگم تو كل اين ايامي كه اينجا بوديد چكار كرديد .يه خوابگاه تو فرهنگسرا براي خودتون ساختيد با پول فرهنگسرا و چند مراسم بي ارزش و بي كيفيت با پر كردن سالن با بچه هاي مدرسه و بسيجي هايي كه خيلي ماهند اما هنرمند به معني واقعي نبودن .چند كنگره ناقص از قلب تاريخ با پوستر هاي خنده دار كه كسي نفهميد چي مي خواد بگه آقاي شمس از دوست هاي ارزشي شهرستان چه خبر مثلا
    آقاي تسليمي كه همه جا با شما بود.براي كنگره 50 ميليون هزينه كرديدمي دوني با اينهمه پول كه براي خودتون سابقه ساختين و اون كتاب ها كه اصرار داشتيد اسمتون به عنوان مولف بخوره و اون صله هايي كه به مقاله نويس ها دادين كه بعد از هشتگرد مدير كل تهران بشيد .به خدا خوب نيست لباس ائمه رو پوشيدين هيچ وقت تو اداره نيستي تو اون دنيا چه جوابي دارين بدين.
    + مثلا هنرمند 
    وقتي پسر خاله من براي اولين بار تو املاء 20 گرفت خاله ام چنان سر و صدايي راه انداخت كه نگو به همه همسايه ها دوست ها آشنايها خبر داد سر صف نونبه همه گفت ،تلفن كرد و ناهار داد و شيريني داد و غوغايي به پا كرد كه نگو
    خيلي ناراحت شدم دفتر مشق هامو كه 20 گرفته بودم و مامانم هيچ توجهي نكرده بود با حسرت ريختم تو آتيش .
    حالا هم كه بزرگتر شدم
    هر روز يه پلاكارد ميبينم قهرماني (...) نفر رو در مسابقات شهرستاني موفقيت تيم كوهنوردي براي صعود به كوه هاي فشند
    نائب قهرماني كيك بوكسينگ بزرگسالان هشتگرد ووووووووو
    خوب كه فكر مي كنم مي بينم رقابت با هم شهريان خودمون انگار ، شان وشوكت بيشتري نسبت به مسابقات استاني ، شهرستاني و چاپ كتاب و ووووووو چيز هاي ديگه داره
    خدا خاله ام را بيامرزه اگه زنده بود و پسر معتادشو تو خيابون مي ديد شايد يه بارهم موفقيت هاي منو تو همسايه هاشون جشن مي گرفت
    + يك ادم كوچك 
    كارهاي بزرگ با آدم هاي كوچك انجام‌پذير نيست
    + كنفسيوس 

    " بسياري از ملت‌ها، ملت‌هاي صبوري هستند و با كمبودها مي‌سازند، انسان درك مي‌كند كه فلان چيز كم است اما يك ملت زماني اين مسئله را تحمل مي‌كند كه آن چيز براي همه كم باشد.

    مشكل اصلي ما اين است كه افراد به تناسب مقام‌شان به وظايف‌شان عمل نمي‌كنند؛ چون پادشاه، پادشاهي نمي‌كند، وزير، وزارت نمي‌كند، معلم، معلمي و جنگنجو، جنگجويي نمي‌كنند و ... همه چيز دچار آشوب شده است.

    اگر مي‌خواهيد دولتي زود سقوط كند، كارهاي بزرگ را به آدم‌‌هاي كوچك بسپاريد و آدم‌هاي بزرگ را به كارهاي كوچك واداريد؛ اين موضوع نكته اصلي شكست يك دولت است."
    + جهاني راد 
    دنيا جاي خطرناکي براي زندگي است. نه به خاطر مردمان شرور، بلکه به خاطر کساني که شرارتها را مي بينند و کاري در مورد آن انجام نمي دهند.
    سالها گذشته و مي گذرد و 3 جشنواره بزرگ به تاريخ مي پيوندد فرماندار وقت رئيس شوراي وقت شهردار وقت ريئس ارشاد وقت ومسئولين انجمن هاي 7 گانه فرهنگ وهنر كه نامشان در فرهنگ استان مي درخشد و مردم هنرمندان آن سالهاي طلايي را به خاطر خواهند سپرد.و حال مسئولين فعلي چون كورش كبير بر ويرانه هاي فرهنگ ساوجبلاغ خواهند ايستاد و هميشه خواهيم گفت ما چه بوديم و چه بوديم
    فرهنگسراي امام علي (ع) تنها سالن اجتماعات هشتگرد وحومه است البته بايد به آقاي روستا و آقاي شمس حق داد كه به متقاضيان سالن در شهر امكان استفاده از سالن را بدهند به گروههاي ان اي به قلم چي به تعاون به بهزيستي و به واحد هاي نظامي و ادارات مختلف آن هم نه به قيمت ريالي بلكه حفظ ارتباطاعات ،حفظ دوستي يعني به عبارتي از آب جوب دوست گرفتن يعني از امكانات دولت دوست يابي كردن كه البته هنر لو رفته بعضي مديران است .اما جاي سوال اينجاست كه آيا به هنرمندان هم اين قدر لطف مي شود منكر آن نيستيم كه فرهنگ سرا هزينه دارد اما چرا اين كوپن تخفيف بجاي اينكه به اهالي هنر داده شود به ادارات ديگرداده مي شود البته اكنون كه كار به جاهاي باريك كشيده احتمالا همين مديران و دوستان حمايت خود را دريغ نخواهند كرد و اين طور كه پيش مي رود بازنده اين بازي هنرمندان لخت وعور دانشجويان بي چيز و تندزبان ودست به قلمان محافظه كار است كه نمي توانند با نام واقعي كمترين حق خود را مطالبه كنند .دنيا با آخرين سرعت قرن21 را مي پيمايد و ما در هشتگرد شاهد لجبازي بچه گانه ايم .
    + فعال هنري ساوجبلاغي 
    جناب حسين آقاي عسگري ، خسته نباشيد .
    در صورت امکان هر دو مقاله آقايان امير شمس و حسين زودبين را بطور کامل چاپ کنيد .
    نکته جالب در اين مناقشه قلمي ، عدم سابقه روشن در عملکرد فرهنگي و هنري هر دو آقايان است .
    جناب آقاي شمس رئيس فرهنگ و ارشاد ساوجبلاغ ، پيشينه مديريت فرهنگي و هنري در سابقه خود ندارد . در عملکرد چهار ساله خود در اين شهرستان نيز به جز افول فعايتهاي هنري ، پرداختن به امور اقتصادي مانند اجاره فرهنگسرا و طرد هنرمندان( بدليل برخورد توهين آميز و عملکرد غير فرهنگي مدير فرهنگسراي امام علي آقاي کريم اصل روستا) نشان مثبتي از خود بر جاي نگذاشته اند .
    تنها عملکرد مثبت هنري آقاي حسين زودبين حضور در نمايش موفق آواز ستاره هاي آقاي مهرداد کورش نيا است . البته تنها کسي که در آن کار هيچ جايزه اي در جشنواره هاي متعدد کسب نکرد حسين زودبين بود . در بقيه عملکرد خود يا بدنبال جاه طلبي هاي سياسي مانند کانديد شدن در انتخابات شورا بوده است يا بدنبال منافع اقتصادي از راه هنر همچون اجراي تئاتر مذهبي با دريافت وجوه کلان براي آن نمايش که به ساير هنرمندان چنان مبالغي براي آثار هنريشان پرداخت نميشود.
    در پايان از همه دوستان خواهش ميکنم به جاي صف بندي و ايجاد جريانات حاشيه اي غير هنري به نقد مديريتي و هنري منصفانه بپردازند.

    پاسخ

    دوست گرامي، بنده هم ضمن استقبال از فراز پاياني پيامتان، از جنابعالي و ديگر دوستان منتقد تمنا دارم که بيشتر با نام اصلي و آشکارا نقدهاي خود را بيان کنيد و از ابراز نظرهايي که نياز به اثبات و ارايه دليل دارند، خودداري فرماييد. البته اين آشفتگي در نقد هم ريشه در مديريت غير روشمند عرصه فرهنگ و هنر شهرستان دارد که مديران آن هيچ وقت نخواستند حرف حساب و منطق اهل فرهنگ را بشنوند. يادآوري مي شود که کماکان حق پاسخ گويي براي آقايان زودبين و شمس محفوظ است و ما منتتظر نوشته هاي ايشان و ديگر دوستان هستيم.
    + علي 
    آقاي جعفري بدبختي ما اين است که هميشه با افراط يا با تفرقه آرمان هايمان آسيب مي خورد.
    آقاي عسگري عزيز ضمن تشكراز وبلاگ تون كه اولين و تنها رسانه شفاف سازي است اشاره مستقيم پيكان بعد از آقاي شمس به سوي آقاي زودبين است كه با يدك كشيدن يك ليسانس نمايشي و با صدها متن نخ نماي مذهبي كه صرفا سود مالي آن باعث توليد آن گرديده است و لطمه زيادي به هنر و مذهب مبين اسلام وارد كرده است در اين شرايط وانفسا با حمله به ارشاد وفرهنگسرا همه هنر مندان را با يك چوب مي زند و خود كه تنها ابزار حمله اش پنهان شدن زير سايه شهرداري و نرخ روز است با گرفتن 100 ميليون وام براي خود فكر جايگاه بزرگتري است البته با توجه به شرايط موجود هيچ چيز بعيد نيست شايد يك روزي ايشان سكان قدرت مند تري در دست بگيرند كه به مراتب مرگ نهايي هنر هنرمند را رقم خواهند زد لازم به ياد آوري است كه در سومين جشنواره هنر ي شهرستان تنها كسي كه دست آقاي بهزاد فراهاني را بوسيد ايشان بود و اگر آقاي فراهاني كوتاه مي آمدند به پا بوسي هم مي رسيد ( به گواه فيلم اختتاميه ) و اولين نامه تخريب هنرمندان با موضوع دعوت از اساتيد بدنام از طرف ايشان نوشته و مديريت گرديد.حال مسئولين ارشد شهرستان چنان بي خيال و دور از گود نشسته اند كه انگار نه انگار كه يك تازه به دوران رسيده و يك آدم بيمار رو (‌مديريت فرهنگسرا) يك رو حاني كم اطلاع از فرهنگ و هنر سابقه حداقل 10 ساله 200 نفر از هنرمندان بزرگ و كوچك شهرستان را به بازي گرفته اند.شايسته سالاري پيش كش لاقل نگذاريم اين كشتي به گل نشته را غارت كنند و براي هميشه خوانواده ها ترس از محيط هاي فرهنگسرا را به ترس هاي ديگرشان بيفزايند.يا وقت آن نرسيده است كه كمي به خود بيائيم
    پاسخ

    جعفري عزيز، از ابراز نظر شما ممنونم. گمان کنم هم اکنون وقت نزاع هاي گذشته نيست. بايد رو به افق آينده حرکت کرد. بنده پيام شما را با هدف شفاف سازي، در وبلاگ درج کردم تا دوست هنرمند آقاي زودبين جهت روشن شدن زواياي انتقاد شما توضيحاتي در اين باره دهند. از جنابعالي تمنا دارم که اندکي در لحن انتقادي خود تغييراتي دهيد تا همچنان گفتگوها به دور از خشم و تعصب پيش رود. بار ديگر سپاسگزارم.
    + فلاح رفيع 
    من ضمن دفاع از نقد آقايان زودبين و عسگري خواستم بگويم که اگر مسئولان عالي شهرستان ساوجبلاغ مي خواهند که تفکر اصولگرايي و ولايي تقويت شود در اسرع وقت بايد نسبت به پاکسازي مديران ضعيف و ناکارآمد
    اقدام فوري کنند. حتما نام آقاي شمس در آن فهرست پاکسازي موجود خواهد بود چون صرف خوب بودن براي مديريت کفايت نمي کند.

    سلام خدمت آقاي عسگري.

    اول بگم از پستون خيلي استقبال مي كنم.

    منم تا حدودي كار فرهنگي انجام دادم و حتي بازيگر خود آقاي زودبين هم بوده ام..

    من الآن حدود 1 سال و نيم هستش كه رنگ سن فرهنگسرا رو هم نديدم.

    يعني اجازه نمي دهند كه بريم كاركنيم.

    بچه ها همه دلشون لك زده تا يه بار گروه ها دور هم جمع بشن و يه اجراي جالب ببينن.مگه ما مثل آقاي نوريان كم دارم كه بذارن برن نظرآباد كار كنن.

    يا حتي من شنيدم يكي از دوستان به قزوين براي انجام كار رفته.

    متن حسين رو هم خوندم.خيلي خوب ايشون رو نقد كردن.كاملا ميشه گفت تا حرمت لباس اين حاج آقا پايين نيومده خودشون استعفا بدن بهتره.

    اميدوارم مسئولين شهرستان ائم از نماينده محترم مجلس و فرماندار و بقيه به فكر چاره باشند.

    يا علي مدد.

    + هنرمند مهاجر ساوجبلاغي 
    آقاي عسگري عزيز/ من يکي از هنرمندان شهرستان ساوجبلاغ هستم که به جهت تنگ نظري و بي برنامگي مديريت اداره ارشاد (آقاي شمس) و رياست فرهنگسراي امام علي هشتگرد (آقاي اصل روستا) به تهران مهاجرت کردم. چرا در زادگاه خودم امکان فعاليت فرهنگي فراهم نيست؟...

    باز هم غروب «شمس نقد» در عرصه فرهنگ و هنر ساوجبلاغ!


    پاسخ

    باز هم قابل توجه مديريت محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوجبلاغ.
    + جواد. الف 
    من از دوستان عزيز فرهنگي خواهشمندم که با آرامش انتقادات خود را بيان کنند چون خاطره خوبي از راديکاليسم نداريم.
    پاسخ

    جواد عزيز، بنده هم با شما موافقم.
       1   2      >