سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 تقی سیفی زاده عضو هیئت مدیره کانون فیلم و عکس شهرستان نظرآباد

چه چیزی را از ما گرفته اند !

تقی سیفی زاده عکاس 31 ساله نظرآبادی است که هم اکنون دبیر اجرایی «کانون فیلم و عکس شهرستان نظرآباد» را عهده دار است. علی اصغر صدیق زاده، حسین صمدی، مهدی معدنی و حسن زارع دیگر اعضای هیئت مدیره این کانون هنری غیردولتی می باشند. برای آشنایی با فعالیت های این تشکل هنری رجوع کنید به وبلاگ: http://kapfin.blogfa.com /سیفی زاده یادداشت زیر را از طریق رایانامه به وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی ارسال کرده است. جهت آگاهی بیشتر از فعالیت های هنری ایشان نگاه کنید به: http://seifizade.photoblog.ir/ این وبلاگ ضمن سپاس از ابرازنظر ایشان، از نظرات فرهنگی دیگر خوانندگان گرامی هم استقبال می کند.

* * * * *

دشمنان این مرز و بوم در گستره جهانی، در سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که تنها راه از بین بردن رقیب، به جای استفاده از وسایل تخریبی سنتی و استفاده از جنگ فیزیکی، استفاده از ابزار تخریب و انحراف تفکر و اندیشه و فرهنگ است.نمونه بارز آن شبکه های رنگارنگ ماهواره ای است که قارچ گونه روییده اند و ارزش ها را هدف گرفته اند. البته دشمن هوشیارانه عمل می کند و از راه دوستی آن هم از نوع خاله خرسه و نزدیک نشان دادن  خود به مخاطب وارد می شود. در اثبات صحبت های خود دو نمونه را یادآور می شوم:

1. شبکه ای ماهواره ای چند سالی است که افتتاح شده و بالای 20 کارگردان تلویزیونی خارجی و نزدیک به 150 نفر عوامل پشت صحنه خارجی (بنا بر گفته خودشان) به همراه تعدادی از فارسی زبانان خارج از کشور را در خود جای داده و هر روز هم در حال تهیه موضوعات رنگارنگ و متنوع! هستند. آنها بخشی در برنامه دارند به نام جواب که به سوالات مطرح شده مخاطبان پاسخ می گویند. ولی یک سوال از آنها بارها و بارها پرسیده ام و جوابی از آنان نشنیده ام. سوال من این بود: «با توجه به هزینه های بسیار گزاف نگهداری این شبکه و این نکته که شما به هیچ وجه تبلیغاتی ندارید، هزینه های سرسام آور تلویزیونتان را از کجا می آورید؟» و یا در اکثر شبکه های ماهوارهای چند سالی است که بازار سریال های خارجی مد شده است. به جرات می توانم بگویم صددرصد (مطلق) موضوعات اصلی همه داستان هایشان خیانت همسران می باشد و اغلب موضوع را با ابزارهای خاص خوشان زیبا نشان می دهند. دوستان اگر نمونه ای را می شناسند که موضوع سریال چیزی غیر از خیانت بوده، حتما اطلاع دهند. به جرات می توانم بگویم کسی نمی تواند غیر از این موضوع چیز دیگری در سریال هایشان پیدا کند. ببینید چگونه هوشمندانه و کجا را هدف گرفته اند.

2. دو اخبار فرهنگی در حوزه سینما در سطح بین المللی تقریبا" با هم متولد شده اند: یکی مسلمان شدن علی شان استون فرزند یکی از بزرگ ترین سینماگران خارجی و دیگری بوسیدن زن خارجی توسط آقای «ف» و در آغوش گرفتن خانم «ح» توسط یک مرد فرانسوی و بی حجاب بودن یکی از شخصیت های اصلی فیلم  «ج» همگی هم در مراسم اهدای جوایز اسکار! ببینید غربی ها چه چیزی را از ما گرفته اند و چه چیزی را به ما داده اند و اسف بارتر این است که دو طرف از این معامله فرهنگی خرسند و راضی اند!

همه این صحبت ها در این جهت بود که بگویم اگر امروز دشمن به دنبال اثبات واژه منحوس «خلیج ع ر ب ی» است و یا کشوری ترک زبان حضرت مولانا را در سازمان یونسکو به نام کشور خود ثبت می کند (با وجود اینکه مولانا حتی یک بیت ترکی هم ندارد) و یا کشور دیگری در حال ثبت تعزیه به نام خود بود و در تقابل و کشمکش با کشوری دیگر ما افتخار داشتیم که نوروز را به نام ایران ثبت کنیم و یا... همه و همه به این موضوع اذعان دارند که بستر قدرت کشورها دیگر مقوله های مادی یا سخت افزاری نیست بلکه بزرگترین ثروت یک کشور ارزش، فرهنگ و در یک کلام ایدئولوژی حاکم بر آحاد آن جامعه است. دیدگاهی که در هشت سال جنگ تحمیلی بوی شهادت به خود گرفت. به یاد همه شهدا صلوات. 


نوشته شده در  چهارشنبه 90/12/17ساعت  6:9 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]