سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

چکیده پنج مقاله ارایه شده به همایش ها و کنفراس های علمی

 درباره شهرستان ساوجبلاغ

موقعیت شهرستان ساوجبلاغ در استان تهران

تعیین میزان بهینه پمپاژ از منابع آب منطقه ساوجبلاغ

تعیین تعداد تراکتورهای مورد نیاز و سطح مکانیزاسیون مطلوب در دشت ساوجبلاغ

(با توجه به زمان تراکم عملیاتی و مدیریت استفاده از تراکتور)

مقایسه روش های کیفی ژئومورفولوژی و کمی Epm در برآورد فرسایش رسوب

(مطالعه موردی زیر حوزه خسبان، حوزه آبخیز طالقان)

بررسی گونه های بابزیا در گوسفندان بیمار شهرستان ساوجبلاغ

مقایسه آنالیز فنی اقتصادی سیستم های انرژی مستقل از شبکه

در سایت طالقان و بررسی آنها با استفاده از نرم افزار شبیه ساز HOMER

چکیده پژوهش ها و مقالات علمی فوق

مقایسه روشهای کیفی ژئومورفولوژی و کمی Epm در برآورد فرسایش رسوب (مطالعه موردی زیر حوزه خسبان، حوزه آبخیز طالقان)

علی سلاجقه، صادق دلفاری

ارایه شده به چهارمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران، مدیریت حوزه های آبخیز

1386

چکیده مقاله: هر ساله هزاران تن از خاک حوزه های آبخیز توسط آب و باد شسته شده و از محلی به محل دیگر انتقال می یابد. برای تعیین روش های مبارزه با فرسایش و کاهش رسوب از سطح آبخیزها به دلیل عدم وجود آمار و اطلاعات کافی استفاده از روش های تجربی برآورد فرسایش و رسوب اجتناب ناپذیر است. در این تحقیق که در حوزه آبخیز طالقان، زیر حوزه خسبان انجام گرفته است دو مدل ژئوموروفولوژی و Epm که به ترتیب مدل های کیفی و کمی هستند مورد بررسی قرار گرفته است. مدل ژئومورفولوژی عوامل مختلفی مانند رخساره فرسایشی، سنگ شناسی، شیب، پوشش گیاهی و نوع خاک را در نظر گرفته و شدت فرسایش را در واحدهای همگن کاری برآورد می نماید. مدل Epm روش کمی است که در آن شدت فرسایش با در نظر گرفتن چهار عامل شامل نوع استفاده از زمین، ضریب حساسیت سنگ و خاک به فرسایش، وضعیت فعلی فرسایش و شیب برآورد می شود، به طوری که شدت فرسایش با استفاده از روابط تجربی برآورد شده و سپس مقدار تولید رسوب را مشخص می کند. در این تحقیق ابتدا واحدهای کاری به روش ژئومورفولوژی به دست آمدند، در مرحله بعد شدت فرسایش به دو روش فوق الذکر تعیین گردید سپس با روش Epm مقدار کمی آن محاسبه شد. نتایج نشان می دهد روش ژئومورفولوژی به علت در نظر گرفتن عوامل بیشتر دخیل در فرسایش نسبت به روش Epm در منطقه مطالعاتی نتایج بهتری را ارایه می دهد. همچنین نتایج نشان می دهد که در 45/65 درصد طبقات فرسایش مشخص شده حاصل از به کارگیری دو مدل مشابه می باشند و در 54/35 درصد موارد طبقات فرسایش مشاهده شده با هم تفاوت دارند.

کلمات کلیدی: مدل ژئومورفولوژی، شدت فرسایش، مدل Epm ، واحدهای کاری، رسوب، حوزه آبخیز طالقان.

بررسی گونه های بابزیا در گوسفندان بیمار شهرستان ساوجبلاغ

سارا فتاح پور

ارایه شده به پانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران

 1387

چکیده مقاله: بابزیا ها جزء انگل های خونی شا یع به خصوص در ماه ها ی گرم سال بوده که می توانند باعث خسارات اقتصادی فراوانی گردند. بدین منظور از اواسط خرداد ماه و با توجه به افزایش میزان موارد بابزیا در منطقه کار رد یابی و جمع آوری و تهیه گسترش خونی آغاز شد. این کار به مدت 2 ماه و از تار یخ 15 خرداد 86 تا 15 مرداد 86 و با نمونه گیری از 90 رأس گوسفند مشکوک به آلودگی به انگل خونی بابزیا از 21 روستا ی منطقه ساوجبلاغ انجام گرفت. نمونه گیری تنها از گوسفندان مشکوک به بیماری با علائمی شامل افزایش تعداد ضربان قلب و افزایش تعداد تنفس، افسردگی و کاهش اشتها و دما ی بالا 41 - 40) درجه سانتی گراد) و در مواقعی وجود خون شاش انجام گرفت. پس از تهیه گسترش ها از رنگ آمیزی گیمسا برای رنگ آمیزی نمونه ها استفاده گردید. نتایج بدست امده شامل 25 رأس گوسفند ( 27درصد) آلوده به بابزیا بود. از موارد آلوده 21 رأس مبتلا به بابزیا اویس، 2 مورد آلودگی به بابزیا موتازی و 2 مورد آلودگی همزمان به بابزیا اویس و بابزیا موتازی وجود داشت. در مقاله مورد نظر به طور مفصل مراحل مختلف شرح داده شده است.

کلمات کلیدی: انگل های خونی، بابزیا، گوسفندان، شهرستان ساوجبلاغ.   

مقایسه آنالیز فنی اقتصادی سیست مهای انرژی مستقل از شبکه در سایت

طالقان و بررسی آنها با استفاده از نرم افزار شبیه ساز HOMER

ابوالفضل شیرودی، سمیرا منشی پور، نیلوفر جعفری

ارایه شده به بیست و دومین کنفرانس بین المللی برق

1386

چکیده مقاله: با توجه به نیاز روزافزون جهان به انرژی و همچنین محدود بودن منابع انرژی فسیلی، ضرورت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را بیش از پیش نمایان می کند. در بین منابع انرژی های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی یکی از انواع مهم این منابع محسوب می گردد. کشور ایران با تابش بیش از 4/5 kWh/m 2 .day ، زمینه ای مستعد در جذب و تبدیل این انرژی لایتناهی به الکتریسیته دارد. از جمله اقدامات انجام شده در زمینه ساخت و کاربرد نیروگاه های خورشیدی در کشور، می توان به احداث سیستم انرژی مستقل از شبکه در منطقه طالقان اشاره نمود. این پایلوت در منطقه کوهستانی با طول 50 درجه و 34 دقیقه شرقی، عرض جغرافیایی 36 درجه و 8 دقیقه شمالی و ارتفاع 1700 متر از سطح دریا احداث گردیده است. در این مقاله به ارایه نتایج آنالیز فنی و اقتصادی دو فناوری مختلف خورشیدی، «سلول های خورش یدی با بانک باتری» و «سلول های خورشیدی با الکترولیز قلیایی آب و مخزن ذخیره هیدروژن» برای سیستم انرژی مستقل از شبکه جهت تأمین انرژی یک ساختمان ادار ی در سایت طالقان پرداخته شد که با استفاده از نرم افزار شبیه ساز HOMER، شبیه سازی و بهینه سازی قرار گرفت.           
کلمات کلیدی:
هیدروژن، باتری، سیستم انرژی مستقل از شبکه، شبیه سازی، نرم افزار HOMER.

تعیین تعداد تراکتورهای مورد نیاز و سطح مکانیزاسیون مطلوب در دشت ساوجبلاغ

(با توجه به زمان تراکم عملیاتی و مدیریت استفاده از تراکتور)

وحید مهاجر دوست ، اسدالله اکرم، مسعود مشهوری آذر، فرهاد وجدانی هریس

ارایه شده به پنجمین کنگره ملی مهندسی ماشین های کشاورزی و مکانیزاسیون

1387

چکیده مقاله: شهرستان ساوجبلاغ با وسعت 3716 کیلومترمربع و 98000 هکتار اراضی زراعی و باغی، یکی از شهرستان های استان تهران است. در این مطالعه سعی شد تا کمبودهای تراکتوری منطقه در دوره پیک کاری مشخص شده سپس با توجه به نحوه مدیریت استفاده از تراکتور، برنامه ای جهت رفع این کمبودها برای هر بخش منطقه ارایه دادیم. نتایج نشان داد که میانگین درجه مکانیزاسیون عملیات های مختلف در منطقه 61 درصد و همچنین سطح مکانیزاسیون 96درصد hp/ha است. به ازای هر 100 هکتار از اراضی زراعی تقریباً 2 دستگاه تراکتور با تمرکز توان بر روی 75 اسب بخار (63 درصد) وجود داشت. دوره پیک کاری در منطقه، دهه دوم مهر ماه به دست آمد و متوسط ساعات کار مفید روزانه برای هر تراکتور 7/5 ساعت بود. همچنین نتایج نشان داد که توان تراکتوری منطقه تنها برای 77درصد اجرای عملیات ها کفایت می کند و 165 دستگاه کسری تراکتور در منطقه وجود دارد. روزهای لنگی سالیانه برای تراکتور MF و 30/5 روز ، U-650 روز و تراکتور MF و 20/5 روز به دست آمد که تاخیر در انجام تعمیرات برای هر سه نوع تراکتور، بیشترین و تاخیر در تامین سوخت و روغن کمترین نقش را در ایجاد روزهای لنگی داشتند. همچنین نشان دادیم که با افزایش مدیریت در برنامه ریزی و اجرا؛ با رفع روزهای لنگی قابل کنترل، می توان معادل 80 دستگاه تراکتور ازکسری ناوگان تراکتوری در دهه اوج کاری را بدون صرف هیچ هزینه ای جبران کرد. در واقع با انجام محاسبات دقیق و با رفع عوامل ایجاد لنگی قابل کنترل (غیر از شرایط آب و هوایی و سایر عوامل نظیر بیماری یا مشکلات شخصی راننده یا صاحب تراکتور که رفع آنها غیرممکن است) می توان معادل 188 ساعت به ساعات کار هر دستگاه تراکتور MF-285 و 212 ساعت به ساعات کار U-650 و 132 ساعت به ساعات کار هر دستگاه MF-399 اضافه کرد. سطح مکانیزاسیون مطلوب برای منطقه نیز 1/32 اسب بخار بر هکتار به دست آمد. در نهایت نیز راهکارهایی جهت افزایش مدیریت و توانایی استفاده مطلوب از تراکتورها در منطقه در جهت کاهش روزهای لنگی و افزایش ساعات کار روزانه هر دستگاه تراکتور ارایه شد.

کلمات کلیدی: تراکتور، پیک کاری، سطح مکانیزاسیون مطلوب، روزهای لنگی.

تعیین میزان بهینه پمپاژ از منابع آب منطقه ساوجبلاغ

سمیه شیرزادی لسکوکلایه و محمود صبوحی صابونی

ارایه شده در نخستین کنفرانس بین المللی بحران آب

1387

چکیده مقاله: بحران آب از جمله چالش های مهم زیست محیطی منطقه خاورمیانه می باشد. بسیاری از کارشناسان نگران آن هستند که استفاده از منابع آب در ایران بدون در نظر گرفتن محدودیت آن در آینده مشکلات جدی را ایجاد می نماید. در مطالعه حاضر، مدیریت منابع آب در شهرستان ساوجبلاغ با استفاده از مدل برنامه ریزی خطی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس مدل، میزان تخصیص بهینه آب در منطقه مشخص و درصد تغییرات آن با شرایط موجود مقایسه گردید. نتایج نشان داد که مقدار بهینه پمپاژ در ماه های گرم سال افزایش می یابد. افزون بر آن، سطح زیرکشت محصولات زراعی در سال خشک نسبت به مرطوب به طور محسوسی کاهش نشان داد. مقادیر بهینه پمپاژ نیز در ماه های مختلف سال کمتر از میزان پمپاژ فعلی منطقه بود. با توجه به یافته ها، برای اجتناب از آسیب بیشتر به سفره آبهای زیرزمینی منطقه لازم است سیاستهای مدیریت منابع آب منطقه مورد تجدید نظر و مدیریت عرضه و تقاضای آب با هم مورد توجه قرارگیرد.

کلمات کلیدی: برنامه ریزی خطی، پمپاژ بهینه ، مدیریت منابع آب، سطح زیرکشت.


نوشته شده در  جمعه 88/8/29ساعت  5:36 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]