سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پژوهشگران و پژوهش های برگزیده شهرستان ساوجبلاغ

هفته پژوهش و فناوری 1388

 

 امیر اسماعیل ثقفی نیا

مبتکر فرآیند تولید آنتی بیوتیک آزیترومایسین با خلوص بالا و روش جدید

عباس بهرامی

پژوهشگر حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین بیماری ها

وجیه الله الوندیان

پژوهشگر بهداشت حرفه ای

مظفر جباری

محقق و نگارنده نرم افزارهای مورد نیاز آزمایشگاه های تشخیص طبی

معصومه اخلاقی

معلم پژوهنده چینه شناسی و فسیل شناسی

دکتر زهرا داداشی عین شیخ

طراح و مجری کارگاه های آموزشی و پژوهشی در حوزه بهداشت و سلامت

امیر اسماعیل ثقفی نیا

مبتکر فرآیند تولید آنتی بیوتیک آزیترومایسین با خلوص بالا و روش جدید

امیر اسماعیل ثقفی نیا (متولد سال 1339) دارای کارشناسی ارشد میکروبیولوژی از دانشگاه تهران است که هم اکنون مدیر عاملی شرکت گروه صنایع شفا فارمد را عهده دار است. مطالعه و پژوهش نه ساله او درباره تولید آنتی بیوتیک آزیترومایسین (Azithromycin) با روش جدید و خلوص بالا، توانست نظر همه اعضای کمیته علمی ستاد پژوهش و فناوری ساوجبلاغ را به خود جلب کند و به عنوان «طرح پژوهشی برتر شهرستان ساوجبلاغ» به دهمین جشنواره پژوهش و فناوری استان تهران معرفی گردد.

این ابتکار هم در ایران و هم در عرصه بین المللی (PTC) به ثبت رسیده است. آزیترومایسین از جدیدترین آنتی بیوتیک های موجود در بازار مصرف دارو است که در کنترل عفونت های ثانویه ناشی از بیماری آنفولانزای نوع A نیز کاربرد دارد. در این پژوهش، داروی مورد اشاره با خلوص بالا (راندمان 92 درصد) و استاندارد USP 32 تولید گردیده است. افزایش خلوص یک دارو موجب کارآمدی بالینی آنها در مقابله با بیماری ها می گردد و توانایی بیمار را جهت بازگشت سریع به شرایط عادی زندگی را فراهم می سازد. بنا به اعلام معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزش فروش محصول تولیدی ناشی از این پژوهش در دست مصرف کننده در سال 1387 به 164 میلیارد ریال رسید.

این دارو به جهت ثبت بین المللی (PTC) همه شرایط صدور به خارج از کشور را نیز دارد. چاپ سه مقاله علمی در مجلات معتبر خارجی، انجام دو طرح پژوهشی، تألیف و ترجمه شش عنوان کتاب، ویرایش و بررسی دو عنوان کتاب، تدریس در دانشکده دارو سازی دانشگاه آزاد اسلامی و سه ابتکار و نوآوری ثبت شده در حوزه پزشکی از دیگر فعالیت علمی و پژوهشی او به شمار می رود.

عباس بهرامی

پژوهشگر حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین بیماری ها

عباس بهرامی (متولد سال 1351) دارای کارشناسی ارشد حشره شناسی پزشکی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است که هم اکنون کارشناس ارشد مبارزه با بیماری ها در مرکز بهداشت ساوجبلاغ می باشد. میزان فعالیت های علمی و پژوهشی و غلبه نگاه بومی در پژوهش ها موجب آن شد که همه اعضای کمیته علمی ستاد پژوهش و فناوری شهرستان ساوجبلاغ وی را به عنوان «پژوهشگر برتر شهرستان ساوجبلاغ» به دهمین جشنواره پژوهش و فناوری استان تهران معرفی نمایند.

مهم ترین فعالیت های علمی و پژوهشی او عبارتند از: 1. چاپ مقاله علمی درباره اپیدمیولوژیک بیماری لیشمانیوز پوستی (سالک) در فصلنامه علمی و پژوهشی بهداد (1387)؛ 2. چاپ مقاله به زبان انگلیسی درباره بیماری حیوانات اهلی در یکی از مجلات علمی و پژوهشی بین المللی (2004 میلادی)، 3. ارایه مقاله به همایش و کنفرانس های علمی سلامت محوری در طب کودکان (1388)، دومین کنگره بین المللی و هفتمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی (1388)، نوزدهمین کنگره سراسری سل (1387)، همایش سراسری بروسلوز (1387)، ششمین همایش سراسری و اولین کنگره منطقه ای انگل شناسی و بیماری های انگلی (1387)، دومین همایش حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین (1385)؛ 4. ارایه مقاله درباره شیوع بیماری مالاریا در شهرستان ساوجبلاغ به دو کنگره بین المللی در کشورهای کره و یونان در سال های 2008 و 2009 میلادی؛ 5- انجام دو طرح پژوهشی در سال های 1376 و 1377؛ 6. مشارکت در برگزاری چهار کارگاه آموزشی با موضوع بیماری مالاریا، دیابت، هیپوتیروئیدی مادرزادی و بیماری های ژنتیک با اولویت بر تالاسمی در شبکه بهداشت شهرستان ساوجبلاغ (1388).

وجیه الله الوندیان

پژوهشگر بهداشت حرفه ای

وجیه الله الوندیان (متولد سال 1347) دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران است. از او شش مقاله علمی در نشریات و همایش های ملی و بین المللی به چاپ رسیده است که موضوع همه آنها «بهداشت حرفه ای» می باشد. این همایش ها عبارتند از: اولین همایش ملی ساماندهی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (1383)، چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع (1384)، اولین همایش ملی ایمنی در صنعت ساختمان (1387)، دومین کنفرانس بین المللی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (1388). وی هم اکنون مسئولیت امور اداری مرکز بهداشت شهرستان ساوجبلاغ را عهده دار است.

مظفر جباری

محقق و نگارنده نرم افزارهای مورد نیاز آزمایشگاه های تشخیص طبی

مظفر جباری (متولد سال 1346) دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد انگل شناسی از دانشگاه علوم پزشکی ایران است. غالب پژوهش های او در زمینه علوم آزمایشگاهی و انگل شناسی است. از سال 1383 تاکنون سه عنوان مقاله از او در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به چاپ رسیده که در یکی از آن مقالات «شیوع انگل های روده ای در بیماران دیابتی شهرستان ساوجبلاغ» مورد بررسی قرار گرفته است.

دیگر فعالیت های علمی و پژوهشی او عبارتند از : 1. ارایه مقاله درباره شیوع مالاریا در ساوجبلاغ به پنجمین کنگره بین المللی ارتقاع کیفیت خدمات آزمایشگاهی (1386)؛ 2. تحقیق و نگارش نرم افزار جامع کنترل کیفی در آزمایشگاه های تشخیص طبی که در شش هزار نسخه در اختیار آزمایشگاه های سراسر کشور قرار داده شده و به دستور وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، آزمایشگاه ها ملزم به استفاده از آن هستند؛ 3. نگارش نرم افزار کنترل کیفی آزمایشگاه نسخه 1 و 2 و 3 در سال 1385؛ 4. تأسیس و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی شهر نظرآباد در سال 1384؛ 5. برگزاری کارگاه های آموزشی، مالاریا و اتریلزاسیون در ساوجبلاغ (سال های 1387 و 1388).

معصومه اخلاقی

معلم پژوهنده چینه شناسی و فسیل شناسی

معصومه اخلاقی (متولد سال 1358( دارای کارشناسی ارشد زمین شناسی در گرایش چینه شناسی و فسیل شناسی از دانشگاه تربیت معلم و از معلمان پژوهنده اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ است.

فعالیت های علمی و پژوهشی وی عبارتند از: 1. ارایه چهار مقاله علمی با موضوع زمین شناسی به دومین همایش انجمن دیرینه شناسی ایران (1387)، سومین همایش انجمن دیرینه شناسی ایران (1388)، اولین همایش منطقه ای کاربرد علوم زمین در تحقیقان بنیادین کشور (1387) و یازدهمین همایش انجمن زمین شناسی ایران (1386)؛ 2. چاپ مقاله در فصلنامه «علوم زمین» چاپ سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال 1387؛ 3. ارایه مقاله با موضوع زمین شناسی منطقه قم و ماه نشان (زنجان) به همایش بین المللی زمین شناسی، برگزار شده در کشور ایتالیا (2009 میلادی).

دکتر زهرا داداشی عین شیخ

طراح و مجری کارگاه های آموزشی و پژوهشی در حوزه بهداشت و سلامت

دکتر زهرا داداشی عین شیخ (متولد سال 1357) از پزشکان پژوهنده شهرستان ساوجبلاغ است. وی هم اکنون معاونت مرکز بهداشت ساوجبلاغ و سرپرستی واحد آموزش سلامت و بهداشت خانواده و تغذیه را عهده دار است.

فعالیت های پژوهشی و علمی او عبارتند از: 1. چاپ مقاله در فصلنامه علمی و پژوهشی علوم پزشکی (1384)؛ 2. انجام طرح پژوهشی درباره میزان آگاهی زوجین در آستانه ازدواج نسبت به بیماری ایدز (1385 تا 1387)؛ 3. تدوین طرح برآورد بودجه مرکز بهداشتی و درمانی ساوجبلاغ در سال 1389؛ 4. برپایی سه نمایشگاه بهداشتی، آموزشی و هنری به مناسبت هفته سلامت در شهر هشتگرد؛ 5. طراحی و راه اندازی کارگاه های آموزشی روش تحقیق، مدل های رفتاری، آشنایی با نرم افزار Publisher، نیازسنجی آموزشی و پویایی گروه به همراه تدوین جزوات درسی مورد نیاز این کارگاه ها از سال 1385 تاکنون.


نوشته شده در  دوشنبه 88/9/16ساعت  7:51 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]