سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پژوهشگران و پژوهش های برگزیده شهرستان ساوجبلاغ

هفته پژوهش و فناوری 1388

 

حسین عسگری

نزدیک به دو دهه ساوجبلاغ پژوهی

داوود بدرزاده اورنج

پژوهنده علوم باغبانی و منابع طبیعی

دکتر سعید رحمانی

طراح و پژوهشگر تجهیزات پزشکی و درمانی

مسعود سعادت نیاول و سید مسعود میرغیاثی

دانش آموزان طراح فلکه هوشمند گاز

هادی بیک محمدی

طراح نرم افزار جامع زیارت مجازی

علیرضا و مژگان رفیعی

دانش آموزان طراح دستگاه بذرکار تیلر

حسین عسگری

نزدیک به دو دهه ساوجبلاغ پژوهی

حسین عسگری (متولد سال 1353) کارشناس ارشد حقوق اسلامی، بیشتر با «ساوجبلاغ پژوهی» و «مطالعات فرهنگی و تاریخی» شناخته می شود. نخستین فعالیت پژوهشی او از سال 1370 با همکاری با ماهنامه «تصویر ساوجبلاغ» آغاز شد. راه اندازی سرویس «فرهنگی» و «ساوجبلاغ شناسی» در نخستین نشریه شهرستان ساوجبلاغ، آغاز راه مطالعات دامنه دار او درباره فرهنگ و تاریخ این شهرستان کهن بود که این مداومت تاکنون، سه عنوان کتاب به نام های کتابشناسی ساوجبلاغ (1383)، دشتی به وسعت تاریخ (1386) و روستای ایستا: پژوهشی درباره اهل توقف طالقان (1388) و تعدادی مقاله در پی داشته است.

دیگر فعالیت های او به این شرح است: 1. همکاری با دایره المعارف تشیع از سال 1384 با نگارش 42 مقاله درباره فرهنگ و تاریخ تشیع که همچنان ادامه دارد؛ 2. تدریس در دانشگاه پیام نور هشتگرد و نظرآباد و دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ 3. راه اندازی وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» از 20 آبان 1386 که تاکنون یکصد مقاله در آن درج شده است؛ 4. مؤسس و مسئول انجمن پژوهش های فرهنگی (از انجمن های زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ)؛ 5. دبیر کمیته علمی کنگره بزرگداشت شهید ثالث (1387)؛ 6. پیشنهاد برگزاری کنگره بزرگداشت شیخ مرتضی دیزانی طالقانی از حکیمان صدرایی قرن چهاردهم هجری قمری که طرح آن در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ به تصویب رسیده است؛ 7. عضو و دبیر کمیته علمی ستاد پژوهش و فناوری ساوجبلاغ (1387 و 1388)؛ 8. تدوین طرح «دانشنامه ساوجبلاغ» با حدود دو هزار عنوان مقاله؛ 9. تدریس دوره های کوتاه مدت آشنایی با روش تحقیق در فرهنگسرای امام علی (ع) هشتگرد؛ 10. چاپ مقاله در کتاب مجموعه مقالات «مشروطه خواهی ایرانیان»، جلد دوم، سال 1384.

داوود بدرزاده اورنج

پژوهنده علوم باغبانی و منابع طبیعی

داوود بدرزاده اورنج (متولد سال 1352) دارای کارشناسی ارشد رشته علوم باغبانی و منابع طبیعی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است. وی هم اکنون کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ می باشد. مهم ترین پژوهش او «بررسی اثرات تیمار ایندول بوتیریک اسید ((IBA و نوع بستر بر میزان ریشه زایی قلمه های چوبی پایه 106 MM و M9 سیب» است. این پژوهش راه حل های کاربردی جهت کنترل آفات و بیماری های ناشی از آلودگی های شیمیایی زمین های کشاورزی و کاهش مصرف سم ارایه کرده است.

دکتر سعید رحمانی

طراح و پژوهشگر تجهیزات پزشکی و درمانی

دکتر سعید رحمانی (متولد سال 1347) از پزشکان پژوهنده شهرستان ساوجبلاغ است که هم اکنون مدیر عاملی شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها) را بر عهده دارد.

مهم ترین فعالیت های پژوهشی و علمی او عبارتند از: 1. ساخت فیلترهای High Efficiency که موجب حذف بیشتر مواد سمی کوچک مولکول (مانند اوره) در بیماری مزمن کلیوی و در نهایت موجب بقای بیشتر بیماران می شود (1386)؛ 2. ساخت ماشین تست نشتی جهت تست محصول ست دیالیز که هدف آن کاهش نیروی انسانی مورد استفاده جهت کار و ایجاد خودکفایی در ساخت ماشین تست نشتی دورانی در ایران می باشد (1388)؛ 3. تولیدSo. Cart  و So.bag مورد استفاده در عمل دیالیز با هدف خودکفایی در تولید بی کربنات خشک و بسته بندی شده به صورت یک بار مصرف جهت کاهش آلودگی (سال 1386 - 1388)؛ 4. تولید قطعات ست دیالیز جهت کاهش هزینه ها و خودکفایی در تولید ست های دیالیز و ایجاد اشتغال در بخش خصوصی (1387)؛ 5. تولید ست پلاسما فرزیس جهت کمک به درمان بیماران خاص و جلوگیری از خروج ارز از کشور (1387).

مسعود سعادت نیاول و سید مسعود میرغیاثی

دانش آموزان طراح فلکه هوشمند گاز

مسعود سعادت نیاول و سید مسعود میرغیاثی دو تن از دانش آموزان پژوهنده عضو پژوهش سرای باقرالعلوم اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ هستند که در سال 1387 با راهنمایی روناک تیمور همدانی موفق به ساخت فلکه هوشمند گاز شدند. این طرح پس از ارزیابی در مرحله استانی توانست امتیاز لازم برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی (بخش دانش آموزی و دانشجویی) را به دست آورد. فلکه هوشمند گاز کارش تنظیم شعله بخاری به هنگام بالا رفتن دمای خانه است و این اختراع به شدت از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

علیرضا و مژگان رفیعی

دانش آموزان طراح دستگاه بذرکار تیلر

علیرضا و مژگان رفیعی دو تن از دانش آموزان پژوهنده عضو پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ هستند که در سال 1387 موفق به ساخت دستگاه بذرکار تیلر شدند. برخی از اهداف این اختراع عبارتند از: 1. تنظیم فاصله بین ردیف های کشت به طوری که ماشین های وجین و سله شکنی به آسانی بتوانند در بین ردیف های کشت کار کنند؛ 2. کم کردن تنظیمات آن و سادگی دستگاه؛ 3. عملکرد مناسب دستگاه در زمین های متوسط زراعی؛ 4. جلوگیری از فشردن زمین زراعی؛ 5. کم هزینه بودن دستگاه و کاهش نیروی کششی مورد نیاز؛ 6. کاهش مصرف انرژی؛ 7. میزان بندی و کنترل بذری که کشت می شود؛ 8. چند منظوره بودن دستگاه از طریق جابجایی اتصالات دستگاه.

هادی بیک محمدی

طراح نرم افزار جامع زیارت مجازی

هادی بیک محمدی جوان هجده ساله ساوجبلاغی، دارای مدرک تحصیلی دیپلم رشته ریاضی فیزیک است که پس از سه سال تلاش، موفق به طراحی نرم افزار جامع زیارت مجازی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم شد.او در معرفی این پروژه می گوید: «پروژه تحقیقاتی مورد اشاره این امکان را در اختیار مخاطبان خواهد گذاشت تا آنها با دسترسی به رایانه بتوانند زیارت مجازی را به جا آورند». این نرم افزار با هدف گسترش و تبلیغ معنویت از طریق امکانات نرم افزاری، طراحی و ساخته شده است و قابلیت نصب به صورت آنلاین در شبکه اینترنت را دارا است. مواردی همانند زیارت نامه و آداب زیارت نیز در آن پیش بینی شده است. یادآوری می شود این نرم افزار از سوی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) پذیرفته شده و پس از ثبت، جهت استفاده علاقه مندان در سایت اینترنتی آستان قابل دسترسی است.


نوشته شده در  دوشنبه 88/9/16ساعت  7:55 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
اهل توقف طالقان به روایت استاد دکتر حکمت اله ملاصالحی
به مناسبت درگذشت دکتر محمود مصدق
در کنار مزار شیخ محمدصالح و شیخ محمدعلی (علی) برغانی در کربلا
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]