سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

تعطیلی تنها آموزشگاه موسیقی  شهرستان ساوجبلاغ

متأسفانه چند روزی است که این خبر را شنیده ام: «از 15 آبان 1388 به دستور مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزشگاه موسیقی باربد به مدیریت هنرمند نجیب و گرامی جناب آقای یحیی الماسی تعطیل شده است.»

این آموزشگاه در سال 1387 به همت یحیی الماسی - با کارنامه فرهنگی و هنری تحسین آمیز - با دریافت مجوز از دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری وزارت فرهنگ و ار ساوجبلاغشاد اسلامی و با تأمین بیست میلیون تومان وام و قرض، در شهر هشتگرد راه اندازی شد. این مرکز آموزشی طی مدت فعالیت خود با به کارگیری 20 نفر از مدرسان متخصص و متعهد، در هر ترم آموزشی موفق به جذب 300 هنرجوی علاقه مند به موسیقی فاخر و اصیل ایرانی گردید. این در حالی است که وضعیت کمی و کیفی فعالیت های یکساله این آموزشگاه، از سوی واحد نظارت بر آموزشگاه های اداره توسعه فعالیت های هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور، بی سابقه و مثبت ارزیابی گردیده است.

براساس شواهد موجود، مدیر محترم این آموزشگاه متعهدانه و مشتاقانه ضوابط و شرایط مندرج در آیین نامه نظارت بر آموزشگاه های هنری به ویژه شئون اخلاقی را به طور کام موسیقیل رعایت کرده و در مناسبت های مذهبی و ملی همکاری صمیمانه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ داشته است و همواره با اعتقاد قلبی به آموزه های اخلاقی، خود را مقید به اشاعه فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و ایرانی در چهارچوب های سیاست فرهنگی کشور می داند. با تأسف فراوان مدیرکل محترم دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی صدور نامه ای ضمن بی اعتنایی به حق مکتسبه این آموزشگاه و قوانین موضوعه، دستور توقف فعالیت های آموزشگاه را صادر کرده است. این تصمیم نابجا و غیر فرهنگی در حالی گرفته شده که تاکنون از سوی مقام مورد اشاره هیچ دلیلی برای این اقدام ضد توسعه فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ بیان نشده است. نویسنده این وبلاگ در کنار دیگر فعالان فرهنگی و هنری ساوجبلاغ، ضمن انتقاد از مدیریت فرهنگی شهرستان به جهت عدم حمایت از مراکز فرهنگی و هنری، خواستار ابطال تصمیم نامه مورد اشاره و بازگشایی مجدد این آموزشگاه موفق است.

جهت آشنایی با فعالیت های آموزشگاه باربد رجوع کنید به: http://barbad-music.blogfa.com

   بازتاب خبر در وبلاگ دیگران http://tehranli.mihanblog.com/post/147


نوشته شده در  پنج شنبه 88/12/13ساعت  8:18 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]