سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  استاد غلامحسین امیرخانی

تحریر قرآن کریم با خط شکسته برای نخستین بار در ساوجبلاغ

استاد امیرخانی چهره برگزیده فرهنگستان هنر

«سیاست زدگی» دلیل اصلی شکست پروژه تغییر نام نظرآباد

اخطار انحلال برای پژوهشکده طالقان شناسی

جزئیات خبرهای فوق

-----------------------------

 تحریر قرآن کریم با خط شکسته برای نخستین بار در ساوجبلاغ

داوود افشار خوشنویس ساوجبلاغی گفت: به دلیل این که تاکنون قرآن های تحریر شده بیشتر با خط نسخ یا ثلث بوده اند و در موارد نادری از خطوط نستعلیق و ریحان استفاده شده، تصمیم گرفتم تا برای نخستین بار در دنیا، قرآن کریم را با رسم الخط شکسته بنویسیم.

 وی درباره دلایل دیگر انتخاب این خط برای نگارش قرآن گفت: خط شکسته تنها خطی است که به طور کامل ایرانی بوده و هویت ایرانی دارد، چرا که پیش تر نستعلیق درپاره ای موارد، در عثمانی و کشورهای قدیم دیده شده است. این خوشنویس 31 ساله، گفت: ابعاد این قرآن 21 در 43 سانتی متر، در کاغذ مات و بدون تذهیب است و به خط کتابت و 17 سطر و طول هر سطر 24 سانتیمتر نگاشته شده است.

نصیری با ابراز خرسندی از انتخاب مرتع دار نمونه از استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تمامی مرتع داران با توجه به مشکلات سخت زندگی عشایری در نهایت دقت در این حرفه مشغول به فعالیت هستند، بنابریاین انتخاب مرتع دار نمونه، کار بسیار دشواری است که امیدواریم بتوانیم ما نیز به نحوی تلاش‌های آن‌ها را بی‌نتیجه نگذاریم.

استاد امیرخانی چهره برگزیده فرهنگستان هنر

خبرگزاری شهر: استاد غلامحسین امیرخانی هنرمند پیشکسوت خوشنویسی ایران، در مراسم «بزرگداشت پیش‌گامان علم و ادب و هنر» به عنوان چهره برگزیده فرهنگستان هنر معرفی گردید.

استاد امیرخانی - متولد منطقه طالقان- فعالیت‌های هنری خود را از سال 1340 خورشیدی آغاز کرد و نزد استادانی همچون سید حسین میرخانی و سید حسن میرخانی (خوشنویسان ساوجبلاغی) به فراگیری هنر خوشنویسی پرداخت. رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران از سال 1363، عضو هیئت داوران مسابقات جهانی خوشنویسی در ترکیه، عضو اصلی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، عضو هیئت امنای انجمن خوشنویسان ایران و عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر از جمله سمت‌هایی است که این استاد برجسته تا کنون در آن فعالیت داشته است.

استاد امیرخانی، در سال 1381 نیز به عنوان چهره برگزیده همایش «چهره‌های ماندگار» شناخته شد. مراسم تجلیل از چهره‌های برگزیده فرهنگستان‌ها روز یکشنبه 9 اسفند ماه 1388 با حضور رییس جمهوری در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.   

اخطار انحلال برای پژوهشکده طالقان شناسی

خبرگزاری مهر: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موسسه آموزشی «پژوهشکده طالقان شناسی» به مدیریت بهروز محمدبیگی اخطار قانونی توقف فعالیت آموزش عالی داد. بنابر اعلام دفتر آموزش های آزاد، غیر دولتی و غیر انتفاعی این وزارتخانه، پژوهشکده طالقان شناسی واقع در تهران، میدان ونک، ابتدای خیابان ملاصدرا بدون اخذ مجوز فعالیت آموزش عالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به فعالیت در امر آموزش عالی نموده است.

مدیر اداره دعاوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خبرگزاری مهر گفت: پژوهشکده طالقان شناسی در زمینه دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور اخطار انحلال دریافت کرده و در آستانه پلمب توسط نیروی انتظامی قرار دارد.

«سیاست زدگی» دلیل اصلی شکست پروژه تغییر نام نظرآباد

نتایج به دست آمده از دومین نظرسنجی سه ماهه «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» درباره دلایل شکست پروژه تغییر نام شهرستان نظرآباد به شرح ذیل اعلام گردید: سیاست زدگی و نگاه جناحی به مقوله تغییر نام: 31.2 درصد/  عدم رضایت مندی برخی بومیان: 18.7 درصد/ عدم تمایل دستگاه های اجرایی: 16.6 درصد/ عدم مشارکت نخبگان: 14.5 درصد/ بی تفاوتی اهالی: 6.2 درصد/ ناکارآمدی کمیته تغییر نام: 6.2 درصد/ مناسب بودن نام فعلی: 2 درصد/ دلایل دیگر: 4.1 درصد.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/12/20ساعت  8:41 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]